Skocz do zawartości
  • 0

Przekładnia? od czego ?


konrad0606

Pytanie

Napisano

Witam,
może ktoś będzie mógł pomoc w odpowiedzi na pytanie od czego to może być. Obecny właściciel twerdzi że pochodzi to z II W.Ś.
Oznaczenia jakie udało się odczytać
W.X 358494/0 oraz 15312


Z góry dzięki za pomoc.

Pzdr.
Konrad

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
...Laiso pod tym uchem niema nic. Na fotce wyglada to jak jakieś bicie aleto zludzenie. Opcja żeby to rozebrać wchodzi w grę, jeżeli nic się nie wymysli.

...samulb wygląda to bardzo podobnie,czyli zastosowanie już mniej więcej znamy tylko od czego to cholerstwo...
Napisano

mam pytanie czy po zdjęciu tego elementu ta ośka ma przekładnie ślimakową ??, czy to jest jakiś zawór kontrolny, bo widać od góry jak by tam była albo śruba albo mechanizm do którego był podłączony napęd .Jeśli jest tam ślimak wtedy wskazywało by że to jest główny element napędzający resztę czyli pierwszy element redukujący obroty, choć nie bardzo bym rozumiał po co redukować obroty , aby z powrotem nadawać im na drugim przełożeniu większe obroty ??. Jeśli nie ma tam ślimaka lub nic nie ma to cały mechanizm to tylko 2 przekładnie z zębatkami stożkowymi, czyli mechanizm albo redukujący obroty albo przyspieszający zależnie w którym kierunku działa. A wtedy zastosowanie wszelakie i trudno będzie zgadnąć do czego chyba że się trafi na taki sam mechanizm.

Napisano
Witam
Dobrze prawisz Catadero, mi osobiście to spokoju nie daje bo wiem ze już się z tym kiedyś spotkałem eh pamięci....
Obstawiam ze to będzie coś w ten deseń: http://www.eoferty.com.pl/sprzedam_przekladnie_katowa_reduktor_264681.html
pytanie tylko od czego :)
Pozdrawaim
Napisano
Konrad opisz jeszcze lub powiększ te dwie sygnaturki z pierwszej fotki, jedna jest pod uchem po lewej stronie ( okrągła?) a druga na korpusie po prawej pomiędzy poziomymi szpilkami, jest tam KK? XX? XK??
Pozdrawiam
Napisano
przekładnie kątowe nie tylko były stosowane w motoryzacji ale także w artylerii . Mam dość podobnie zbudowaną przekładnie kątową do 2 cm Flaka 30 tyle że obudowa jest aluminiowa do podnoszenia lufy działka , większość artlerii p-lot. miała podnoszenie lufy na przekładniach kątowych , nie tylko niemiecka , ale i radziecka ,polska etc.
Napisano
Wyglądem przypomina napęd pompy wtryskowej silnika diesla.Sugeruje to delikatne sprzęgiełko na wałku atakującym.Myślę że talerz był zębatką napędową, a atak napędzaną.Podobne przekładnie widywałem na małych silnikach statkowych do regulatorów prędkości obrotowej.Nie wiem tylko po co napę linki.
Pozdrawiam
Napisano

Witam,
może ktoś będzie mógł pomoc w odpowiedzi na pytanie od czego to może być. Obecny właściciel twerdzi że pochodzi to z II W.Ś.
Oznaczenia jakie udało się odczytać
W.X 358494/0 oraz 15312


Z góry dzięki za pomoc.

Pzdr.
Konrad

Napisano

Witam
Konrad jeśli możesz to jeszcze oczyść cyknij i powiększ rejon zaznaczony pod uchem na fotce.
Zastosowanie w arti też przeszło mi przez myśl ale ten ślimak.. nie pasuje.
Konrad nie to że Cie zachęcam do rozkręcania tej przekładni ale jeśli masz możliwość rozkręcenia bez zniszczenia tych kół zębatych, to na pewno są osadzone na łożyskach a te mają zawsze swoje oznaczenia..
Pozdrawiam

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie