Jump to content

Następca Stara 266 poszukiwany


macvsog

Recommended Posts

I jak myślicie która firma da największą łapówe??
Jelcz nie ma szans,w permanentnym bankructwie od lat,a szkoda bo ma unikatowe konstrukcje które spisują się znakomicie w każdych warunkach!
Ps.Wiecie że po przejęciu fabryki Stara przez MANa dokumentacja produkcyjna 266 została wywieziona do centrali MAN do Niemiec jako ardzo interesująca i zawierająca wiele unikatowych i nowoczesnych rozwiązań"?!!Żal..... :(
Link to comment
Share on other sites

bedzie przetarg to i się reaktywuje star 1466, man takiej gratki nie odpuści, a swoją drogą widać jak bardzo zagraniczne firmy przejmują się polskim przemysłem (kupić i zamknąć by nie było konkurencji, a potem się pomysli o jakiejś montowni, bo Polacy nie bydło-wszystko łykną)
Link to comment
Share on other sites

Na MSPO 2011 w Kielcach niestety nie było ani jednego pojazdu średniej ładowności 6x6,a tylko 4x4.Z tego 1466 nic już nie będzie ,nie ma ani metra linii produkcyjnej,dokumentnie komisyjnie została pocięta!


KTO Rosomak w chwili ogłaszania jako zwycięzca nie spełniał żadnego z czterech głównych warunków:1 pływalności,2 używania przynajmniej przez jedną armię na świecie,3 transportu Herkulesem,4 produkcji seryjnej a i tak wygrał!!Może nie po kolei ale coś mniej więcej tak to leciało,także zwycięzca i ewentualny producent może być bardzo egzotyczny"

Będąc w zakładach w Siemianowicach Śląskich nie mogłem wyjść z podziwu jak taka RUINA jaką były wtedy te zakłady mogła odebrać prawo produkcji KTO choćby takim zakładom jak WZMot-5 w Poznaniu o Bumarze i innych nie wspominając??!!!!!!
Link to comment
Share on other sites

W materiale na stronce jest pzredstawiony star m z formy autobox nie wiem co to i skąd to ale zawsze to jakas aleternatywa niż star/man, poza tym za chwile bedzie problem na zakupy samochodów o dużej dzielności dla straży pożarnej (póki co wykorzystywane są podwozia starów 266 z demobilu - tyle że do szybkich takie cudo nie należy
ten na wyposazeniu PSP LIpsko http://www.kppsplipsko.home.pl/wyposazenie.html)
Link to comment
Share on other sites

Panowie w tej sprawie moje zdanie STAR-266 to fajny samochód tylko: jego promień skrętu jest beznadziejny.Mój kierowca nie był w stanie zawrócić tym pojazdem z armatą D-44.
Inna sprawa wejście do tego pojazdu to jak wspinaczka na Kasprowy Wierch.
Podobnie z paką za wysoko.
Co jak co cudem techniki to nie jest.Ale w porównaniu z pszczółką czyli STAREM 66 to istny postęp.
Tamten to uciągnął tylko możdzierz 120mm.
Link to comment
Share on other sites

A więc realnym następcą będzie Jelcz-Komponenty wraz z jego flotą-zawsze to polskie i nie znaczy że najgorsze, a wręcz przeciwnie ciekawe jak by to sie spisywało jako pojazd ratowniczy-gaśniczy, kto wie może za parę lat zaczną coś tam w Jelczu robić cywilnego.
Link to comment
Share on other sites

Co jak co cudem techniki to nie jest.Ale w porównaniu z pszczółką czyli STAREM 66 to istny postęp.
Tamten to uciągnął tylko moździerz 120mm."


Jak postał na zapasie wojennym lat kilkanaście ,nawet niezbyt przepalany to się nie ma co dziwić,pewnie najbardziej spracowany to był silniczek od wycieraczek wykorzystywany do kręcenia licznikiem motogodzin.
Co do Iveco to widziałem w akcji karetkę tej marki -z poligonu na holu zawsze wracała... kto kupił Iveco nie pojeździ daleko.
Link to comment
Share on other sites

Na Stara 266 nie dam powiedzieć złego słowa.To że Twój kierowca nie umiał zawrócić z armatą to może dlatego że był plac za mały ,ja z przyczepą dwuosiową zawracałem nawet na piachu poligonowym mając tylko PW,pewnie Jacek wie co to było.
Największy minus tego samochodu to silnik(słaby) i skrzynia biegów(5 biegów) oraz nieuchylna kabina.Jak dla mnie to jeszcze umieszczenie akumulatorów w tych ciasnych schowkach w kabinie,koszmar żołnierza niskiego wzrostu i o małej sile fizycznej!
Nie był bym jednak sobą gdybym nie napisał o takiej ciekawostce: jak amerykanie przyjeżdżając do nas na wspólne ćwiczenia w latach 90 tych z wielkim zaciekawieniem oglądali i BARDZO szczegółowo fotografowali naszego Stara 266.Na efekty nie trzeba było długo czekać,proszę sobie zobaczyć samochody firmy STEWARD&STIVENSON w wersji trzy osiowej wypisz wymaluj nasz Star 266,ze 100 metrów nie poznałem!Owszem silnik turbo ponad 200koni,zamiast resorów sprężyny śrubowe i amortyzatory olejowe ale cała ogólnie koncepcja zerżnięta z naszego samochodu,kto widział z moich kolegów w Iraku mówił to samo!
Link to comment
Share on other sites

fuks_ag ten na zdjęciu firmy AUTOBOX jest to Star 266 po remoncie kapitalnym i modernizacji na zlecenie MON, ma wyremontować chyba kilkadziesiąt tych Starów a jest to kropla w morzu potrzeb!
Co do strażackich samochodów to nie musisz się martwić,sławna AMWojskowego ma pare setek Starów 266 w przeróżnych wersjach do zbycie po bardzo atrakcyjnych cenach.
Mam nadzieję że wybiorą,jak już,to wersję 6x6 bo 4x4 to ślepa uliczka i nie daje rady w ciężkim terenie.Star 944 to dopiero jest pomyłka ale najwięcej kupiliśmy go jak Starachowice przeją MAN i dopiero po protestach i problemach z jakością MON wstrzymał zakupy na co MAN odpowiedział zamknięciem i pocięciem linii do produkcji 1466 i rozpoczęciem produkcji autobusów, śmiejąc się w nos naszym decydentom prywatyzującym zakłady,że niby będzie uwzględniał nasze potrzeby obronne!!!
Owszem uwzględniał przez 3 lata bo tak miał zapisane w umowie a potem ,to już wiemy...
Link to comment
Share on other sites

Na Stara to ja też złego słowa nie dam powiedzieć, tylko gdyby on miał unoszoną kabinę, więcej biegów niż 5 (może nawet automat), mocniejszy silnik, lepiej umieszczone akumulatory, lepiej wyciszoną kabinę i bardziej ergonomiczną a i jeszcze lepszy promień skrętu. No i ze Stara zostaje tylko rama i zawieszenie. W tym momencie nie bardzo wiem jakie unikatowe i nowoczesne rozwiązania były tam zastosowane! Nawet kabina w STEWARD&STIVENSON to jest Steyer czyli MAN a zawieszenie na sprężynach a nie na resorach. Aczkolwiek już od 1989 mogliśmy mieć tę kabinę, był już podpisany list intencyjny na zakup licencji kabin od Steyera dla Stara i Jelcza, niestety do umowy finalnej nie doszło, a później Austriaków kupił MAN. Jedynym pojazdem, o którym można powiedzieć, że ma nietypowe rozwiązania konstrukcyjne podwozia to jest Tatra, aczkolwiek rękę Niemców też tu widać. Co takiego można by było ze Stara kopiować - rama, trzy mosty, sześć kół, czy ktoś do czasów wykupienia Stara przez MANa robił inaczej ciężarówki terenowe oczywiście pomijając Tatrę? Co do zamknięcia produkcji Stara to chyba akurat MAN trochę zainwestował w Polsce - w fabrykę autobusów pod Poznaniem i ciężarówek pod Krakowem. Jedyną ciekawą rzeczą jaką pominął MAN po przejęciu Stara był UniStar, który na początku lat 90 mógł sie równać z Unimogiem ale to już inna historia. Nietety markę Star sami zamkneliśmy nawet jak juz po unifikacji produkcji były proponowane MANy czyli Steyery z logiem Star to klienci woleli MANa, a i produkcji 266 MAN nie wygasił ot tak dla zamknięcia konkurecji a ostatnim zainteresowanym 266 był Jemen i cały kontrakt został zrealizoany, nie zaproponowano zamiany na produkty z logiem lwa.
Link to comment
Share on other sites

Nadwojciech nie ma nawet tabliczek tylko trzeba pamietać, że jak MAN przejmował Stara od Zasady to zatrudnionych w fabryce było 720 osbó dziś jest około 1600. Niestety w wielu fabrykach rządy związków zawodowych doprowadziły do ich totalnego upadku. W Starachowicach na poczatku lat 90 byli z Renauta ala powiedzieli, że taka fabryka może zatrudniać nie więcej jak 1500 do 1800 ludzi no i oczywiście zanleżli się tacy co obiecali utrzymanie całego zatrudnienia. Podobny los spotkał Jalcza i Ursus. Na Jelcza miało chęć Volvo ale jak nie to nie zbudowali własną fabrykę za płotem. Ursus będzie produkowany ale już nie w Ursusie, a chcieli kupić Amerykanie, ale przecież nie oddamy naszej fabryki. W Płocku produkują kombajny dla Amerykanów/Włochów i czy kogoś w fabryce intersuje gdzie oni ulokują produkcję.
erwin1 a ile rocznie wojsko chciało tych Starów 1466 - 10 szt. i co jeszce może utrzymywać dla tych 10 sztuk 1000 pracowników.
Link to comment
Share on other sites

a wracając do tematu głównego to niestety pozostaje nam tylko MAN i Iveco. Szwedzi i Francuzi przynajmniej oficjalnie nie są zainteresowani. Może wódki polskiej nie lubią albo nie rozumieją mowy polskich generałów:) Mi czasem sprawia eż to trudność, oczywiście zrozumienie:) Pozostaje jeszcze Mercedes ale oni od czasu rozwodu z panem Zasadą jakoś nie kwapią się do rozmów, aczkolwiek może kontrakt policyjny jest jakąś jaskółką. Druga sprawa poojazd 6x6 wysokiej mobilności - no jest od niedawna u Mercedesa Zetros, nie wiem ile to może kosztować ale z tego co wiem już są u klientów pierwsze polskie zabudowy na tym samochodzie
Link to comment
Share on other sites

jsd1968 i taki nie.Przed wprowadzeniem S&S do USArmy jakie ciężarówki miała ta armia ??Wszystkie z silnikiem poza kabiną,nie widziałem pojazdów z silnikami w kabinie .
Co było takiego nowoczesnego w tej dokumentacji,nie wiem ,zapytaj niemców oni wiedzą najlepiej,tej dokumentacji nie ma w Starachowicach.Ja wiem jedno Star 266 był bardzo prosty technologicznie w produkcji i do tego bardzo solidnie i pomysłowo zaprojektowany,ma wszystko co powinien mieć wojskowy pojazd z prawdziwego zdarzenia:blokady wszystkich kół,reduktor i wciągarkę.Proszę podać mi przykład tak taniego i LEKKIEGO pojazdu tej klasy z tamtych czasów tj.a niech tam lat80 tych???
Star 266 to konstrukcja z pocz.lat 70 i jak na te lata i tamte możliwości Polski bardzo nowoczesna,nie wiem która armia UW w tym czasie miała nowocześniejszy samochód tego typu,Ty wiesz?
Większość tych niedogodności o których Ty i Ja pisaliśmy została usunięta właśnie w 1466,a to dlaczego MON kupował rocznie 10 szt. a wycofywał ok.100 rocznie to już niech na to każdy sobie sam odpowie.Dla mnie jest to jasne jak słońce już od lat.
Co do Tatry to nigdy nie miała podobnego wagowo pojazdu do naszego Stara,nie wspominając o Himalajach skomplikowania jej zawieszenia,dla mnie koszmar!Gdzie ty widzisz poza tym rękę Niemców w Tatrze?Zdaje się że Tatra jest pod kontrolą Jakiegoś amerykańskiego funduszu?
O tych planach co do Jelcza czy Ursusa to pierwsze słyszę,Jelcz został przejęty przez Grupę Zasady a Ursus staczał się po równi pochyłej aż do wiadomego końca,czy chcieli go przejąć amerykanie,nie wiem,że Turcy to był krótki epizod i też bez sukcesu ale to wina kierownictwa,tak mi się wydaje.
Pozdrawiam.
Link to comment
Share on other sites

Ja wiem ze ten star to modernizacja widac po przedniej masce , miałem przez chwilke nadzieje że znalazła się w Polsce firma , która przejęła dokumentacje i buduje te stary pod swoim szyldem.
A co do silników to te modernizacyjne mogą mieć zamontowany silnik Mana z obnizoną mocą do 150km.
Ps. A ursusy są produkowane w Lublinie:) wszystko sie pokiełbasiło,
acha, teraz fabryka broni w Radomiu nie będzie w łuczniku jak do tej pory tylko buduje nowy zakład w sterfie przemysłowej poza rdaomoem w kier na Kraków po prawej stronie (łącznie ze strzelnicą).
Jakby nie mogli zostać w swej dawnej siedzibie,no ale to już nie moja broszka , to samo jest w fabryką amunicji w Pionkach tez nowy zaklad powstaje w strefie ekonomicznej,będzei produkować nowy materiał pirotechniczny zgodny z wymogami Nato.
Aby było normalnie, wszystko trzeba postawić na głowie.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information