Skocz do zawartości

Następca Stara 266 poszukiwany


macvsog

Rekomendowane odpowiedzi

Na echu taka oto informacja z tą fabryką broni
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20111208/GOSPODARKA/959787441
tu o Pionkach (bardziej o nowej amunicji i karabinkach z Radomia)
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110908/GOSPODARKA/797419163
tu o nowym reaktywowanym Ursusie,
http://www.ursus.agroport.pl/historia.html
a tu o nowym Jelczu
http://www.jelcz-komponenty.of.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do nowej fabryki prochów to:
http://www.altair.com.pl/start-7145
Dobrze, że stare zakłady przenoszą - raz, że w strefach ekonomicznych jest taniej, dwa, że stare budynki nie przystają, do współczesnych wymagań nowoczesnych systemow produkcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak niestety wszystkiemu są winne plamy na słońcu i masoni:)
erwin1 jest wielu którzy płaczą za Polonezem bo Żerań idzie do zaorania, a jak były produkowane to 80% społeczeństwa wolałoby mieć 20 letniego Passata niż produkt FSO. Tak jest i ze Starem nie wiem czy był fenomenalny czy tylko dobry. Czesi oprócz Tatry mieli jeszcze Pragę i w państwach UW a nawet szerzej KDL (Kraje Demokracji Ludowej) na pewno więcej było czeskich produktów niż polskich. Co jest niemieckiego w Tatrze? Pomysł! Koncepcja Tatry jaką znamy powstała w latach 40 i była produkowana dla armii niemieckiej jako Tatra 111. Dlaczego kupowano tylko 10 samochodów to nie wiem ale dlaczego wycofywano 100 to wiem jako specjalista służb czołgowo-samochodowych:) Sprawa jest prosta nigdy nie było stać i nie stać nas na półmilionową armię. Na dodatek armię jaką ja znałem, z tej wielkiej armii połowa trepostwa to dopiero powinna z pierdla wychodzić. Dlaczego Niemcy wywieźli dokumentację? ja nie wiem czy wywieźli może spalili! Dokumentacja 266 to dla nich raczej bezwartościowa mając pod swym zarządem zakłady Steyera, a to mi się wydaje jest potęga układów wielonapędowych. I tu następuje sedno programu Star 1466 - za wikipedią: W 1999 roku zaprezentowano prototypy modeli Star 1266 o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) 12 t oraz 1466 o DMC wynoszącej 14 t. Auta te wyposażone zostały w szereg elementów stosowanych już wcześniej w samochodach marki MAN (kabiny, silniki, mosty napędowe, przekładnie kierownicze).Po przeprowadzeniu testów oraz badań zdecydowano się na wdrożenie do produkcji w 2001 roku jedynie modelu 1466, który oprócz większej ładowności posiadał również mocniejszy o 70 KM silnik." No co ty erwin1 i My takie niemieckie Stary mieliśmy kupować, a może ty masz jakiś interes w promowaniu tego 1466. Z tego cytatu wyraźnie wynika że 1466 opracowano już za czasów MANa więc to nie jest już polski a niemiecki Star i niewiele ma wspólnego z 266 i mam podejrzenia graniczące wręcz z pewnością, że STEWARD&STIVENSON bardziej jest powiązany z 1466 niż 266, a 1466 to bardziej Steyr niż Star. Reasumując to rozlewamy krokodyle łzy nad czymś co do nas nie należało i jak się okazuje to ulepszona wersja 266 nie była Starem:) i dlatego MAN miał prawo wywieść dokumentację 1466 a i może sprzedać ją BEA System. Wikipedia: „Od kilku lat BAE Systems Mobility & Protection Systems (poprzednio spółka zależna od Steward & Stevenson), dostarcza dla US Army ciężarówki, które zastępują stopniowo wycofywane M35. W odróżnieniu od tych wozów, nowe – licencyjna odmiana austriackich Steyerów 12M18 – są lżejsze, nowocześniejsze i zdecydowanie bardziej oszczędne. Występują w kilku podstawowych odmianach 4x4 i 6x6, o ładowności od 2,5 do 10 t.” The End
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpośrednio do Chin to chyba nie produkowaliśmy ale kilka lat temu była w Starachowicach grupa Chińczyków na szkoleniach.Na pewno byli spawacze,czy jeszcze ktoś nie pamiętam.W każdym bądź razie z zakładu w Dang Dong City.I teraz sami sobie produkują.Za to teraz idzie partia podwozi do Singapuru.A co do ciężarówek to transfer technologi też teraz poszedł z MANa do Azji bo wykupili udziały w Chińskim przedsiębiorstwie SINOTRUCK.A że naszą pracę widać na całym świecie to fakt.Z takich ostatnich prestiżowych zamówień to wymienię tylko autobus dla klubu FC Barcelona.
I na koniec.Jeśli komuś smutno że MAN kupił Stara to może ucieszy fakt że MAN też został sprzedany w tym roku.Marka zostaje ale teraz właścicielem jest Volkswagen. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chyba nie tego Steyra! Obecnie fukcjonuje kilka niezaleznych firm, które historycznie wywodzą się z jednego koncernu i nadal uzywaja logo STEYR. Wikipedia - W roku 1987 Steyr-Daimler-Puch AG rozpoczęła sprzedaż części jej różnych linii produkcyjnych tworząc odrębne spółki: Steyr Nutzfahrfahrzeuge AG (obecnie MAN) produkująca samochodów ciężarowych, Steyr Bus GmbH (kupione przez Volvo) produkcja autobusów, Steyr-Daimler-Puch Fahrzeugtechnik AG montaż samochodów, ciągniki rolnicze Steyr obecnie CASE Steyr,Steyr Mannlicher produkcja broni. Silniki wysokoprężne zostały wyodrębnione w Steyr Motorentechnik GmbH, która w 2001 r. stał się niezależną firmą Steyr Motors GmbH." Z tego wniosek, że znów mielismy kupować licencję od pdającej firmy. Tak jak autobusy od Berlieta. A Rosjanie to chyba siedzą w silniakch bo w Gazach są Steyry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAnowie nie ma co płakać, jak pisałem wyżej wszystko staje na głowie aby dojść do normalności, i cieszą polskie konstrukcje dla polskiej armii i może coś jeszcze zagramanice sie wyeksportuje za dutki zielone. Potrzeba tylko podpisów włodarzy tego kraju i mamy jak w Raju:)
AZM kutno produkcja lekich pojazdów wojskowych i przy okazji całej rodziny karetek i autokarów i poazdów specjalistycznych
http://www.amz.pl/pl,204_pojazdy-wojskowe.html,
czyli można, i mam nadzieję że postawią na Jelcza a nie na jakies drogie zachodnie konstrukcje.
A jeśli nas nie stać nawet na samochody do armii i w ogóle na utrzymanie tej armii to za Pietrzakiem:
wypowiedzieć wojnę Ameryce i poddać sie nastepnego dnia:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Star 266 to już legenda. Przez lata jedyna prawdziwa polska uterenowiona ciężarówka leśnictwa. Następca legendarnej Pragi" - morderczyni pomocników kierowców, tam odnotowywano przy załadunkach najwięcej wypadków śmiertelnych.

Przez lata podstawowy ciągnik służący do wywozu drewna zwłaszcza dłużycowego, (metoda bębnowo-linowa).
Standard normy o ile pamiętam to 28 m3, nagminnie przekraczany do przeszło 30 przez zawodowych szoferów".

W kabinie grzechot pustych butelek, puszek po konserwach nowych części zamiennych w pudełkach i wiszących wszędzie nowych pasków klinowych :)

Rosjanom tylko pozazdrościć kolejnych generacji Urali i innych - tylko z zewnątrz przypominających pierwowzory.

Na początku lat 90' wyparty z lasu właśnie przez Steyera (większa ładowność - do 40 m3 i więcej w zależności od poziomu kierowcy i terenu)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...za chwile bedzie problem na zakupy samochodów o dużej dzielności dla straży pożarnej póki co wykorzystywane są podwozia starów 266 z demobilu ..." fuks_ag życie nie lubi próżni strażacy ostatnio kupili Keraxy od Renaulta tym razem 4x4, ale są już w służbie trzyosiowe nie wiem czy 6x6 czy tylko 6x4 a w Gdańsku mają nawet wersję 8x4.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawę, mnie chodzi o koszty zakupu takiego auta te stray były najtańsze w utrzymaniu(dostepność do części i serwisu brak omuterów i proste w obsłudze zawieszenie oraz napędy,a ze się kabina nie podnosiła ...), a poza tym za DYZMĄ, że w Polsce powinno byc polskie :)Pięsnie wyglądają Scanie Many i inny sprzęt nabywany dla bezpieczeństawa Polaków ale kasa tam wędruje a tak przynajmniej ludzie w Starachowicach ludzie by zajęcie mieli dodatkowe:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acer chłopie nie rozklejaj się, nie płacz, a co mają powiedzieć Szwedzi jak im w upadłość Saaba ogłosili. Albo tacy Brytyjczycy, którym nawet hindusi Jaguara wykupili. Nie jest jeszcze tak źle! Produkcję Ursusa już wzowiono no fakt, że w Lublinie ale to może i dobrze. Przynajmniej Wrzodak wyborów więcej w Warszawie nie wygra:) Żuka nie ma bo został zastąpiony Lublinem a obecnie Pasagon. Nysa nie miała szczęścia to fakt. Acer ale jakbyś miał sobie kupić samochód dostawczy czy pierwsza Twoja myśl skierowałaby się do Lublina i na Pasagoana? Ale tak szczerze! Polska dla Polaków a i tak niemieckie samochody są najlepsze:)co? Weź po uwagę, że jedni padają inni na ich miejscu wyrastają. Na produkcję własnej ciężarówki nie mamy już szans, Jelcz raczej nie będzie masowym producentem. Zwróć uwagę ile w Europie marek zgineło- Saviem,Berliet,Unic,Deutz, Magirus,Busing,Pagaso,Foden,ERF,Sedon Atkinson,Steyr, Saurer i Sisu no i wschodnie Liaz, Raba, Csepel jeżeli czegoś nie przeoczyłem. My i tak mamy szczęście bo za ciężarówki mamy autobusy. Polska jest jednym z największych producentów autobusów i tu należy podkreślić fakt, że mamy też własne marki - Solaris i Solbus chociażby.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie OSP ,ja piszę o STARze 266 który odebrała nasza Jednostka Wojskowa :)),silnik wymieniony chyba MAN ;),i nikt się nie zna co mu jest ,a poza tym jest na gwarancji i czekają na serwis.
Mogą poczekać do Nowego Roku bo AUTOBOX to malutka firma i ma może ze dwa zespoły serwisowe!
Ale wygrała przetarg na modernizację 266 ??, wygrała i to się liczy:))!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaaaa a ja już o kombinacjach alpejskich...
No to fajnie w armii sie teraz dzieje serwis do jednostki z naprawą ma wjechać , ciekawe co by było gdyby doszło do konfliktu z pewną częścią europy to pewnie sprzęt naszej armii odmówiłby posłuszeństwa i na znak protestu kompy pokładowe wywalily by error:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kiedy ja wychodzę na ulicę a to jest Glasgow Szkocja czyli UK.To ja ciężarówek brytyjskich nie widzę ja widzę dwa
szwedzkie i jeden niemiecki czyli MAN.
No czasami IVECO kiedy wsiadam do autobusu jest brytyjski firma Wright kiedy w autobusie patrzę na tabliczkę znamionową pisze VOLVO.
Kiedy zrobiłem zdjęcie haubicy to jej ciągnik nosił znak Stayer.
Panowie STAR 266 żadnym cudem techniki nie był i to nie poprzez pełną zabudowę kabiny bo i w STARze 66 była odkryta tylko brezentu nie wolno było ściągac pilnowała tego WSW.
Był głośny i przy dużej /ha,ha/prędkości wibrował to tak jakbyście jechali po kocich łbach.Mnie go nie szkoda bo to po prostu inna epoka epoka wiecznego niedostatku wszystkiego.Ja bym chciał być dowódcą samochodu produktu firmy MAN.
Bo jak jeden kolega napisał 20-letni Passat był lepszy od nowego Poloneza.
Tak było,,mówi rdza do rdzy:Poloneza czas zacząć,, gdzie? w fabryce na Żeraniu.I to niestety nie był kawał.
Tyle odemnie ja kierowcą nie byłem ja zazwyczj byłem dowódcą samochodu/ha,ha/
Koledzy wojskowi wiedzą co to znaczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie