Skocz do zawartości

Powstaje replika CWS T-1


rs77

Rekomendowane odpowiedzi

Polski historyczny samochód CWS T-1 znów pojawi się na naszych drogach. To zasługa pomorskiego konstruktora i hobbysty Ludwika Rożniakowskiego, który opisał dla nas jak chce tego dokonać.

http://moto.trojmiasto.pl/CWS-T-1-legenda-polskiej-motoryzacji-n53343.html

http://www.cwst1.koon.pl/galeria.php
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Ludwiku jestem ciekaw czy podstawowym materiałem jest książka Samochody CWS" J. Tarczyński i W. Jeleń? Budowa jednego z CWS-ów chodzi mi po głowie od dłuższego czasu, ponieważ mieszkam niedaleko Spały, gdzie pojazdy te były często widywane w latach trzydziestych XX w.
Pozdrawiam życzę wytrwałości!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze wprowadzilem pewne zamieszanie wklejajac te linki i informacje bez zadnego komentarza ;)

Otoz nie jestem kostruktorem tego pojazdu (w zadnym wypadku tego nie sugerowalem nawet), artykul rzucil mi sie w oczy w lokalnym portalu i postanowilem podzielic sie ta informacja na tym forum, gdyz wiem ze wiele osob interesuje sie tego typu inicjatywami.

Jesli ktos chce skontatkowac sie z P.Ludwikiem Rozniakowskim to na pewno bez problemu znajdzie kontakt na ww stronach.

pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ten rozwój nie został zahamowany decyzjami o niejasnym podłożu, historia polskiej motoryzacji zapewne potoczyłaby się inaczej."

A to było tak... CWS pragły" nowoczesnej taśmowej technologii, by zacząć produkować samochody w tysiącach a nie w setkach sztuk. Do konkursu stanęły trzy firmy. Najlepsze warunki kredytowo-techniczne dawał Citroen, drugie miejsce wygrał Renault, najmniej atrakcyjną ofertę złożył włoski FIAT. Wygrał oczywista, jak było do przewidzenia u nas w Polszcze", kiedy państwowi urzędnicy decydują, FIAT, który postawił wiele warunków, m.in. zażyczył sobie natychmiatową likwidację produkcji własnej CWS - włącznie z samochodami w stadium montażu. Wsio pojechało na złom, a nam ostały się tylko fotki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowoczesne Fiaty na DREWNIANYCH ramach obijanych blachą!!!!!!!!
Taka to była licencja.
Popatrzcie na ramę CWSa i inne rozwiązania tego samochodu!
Przed wojną łapówkarzy i kundli widać też nie brakowało,a ekspertów najlepszych to chyba mieliśmy od koni dla kawalerii?
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był głód i sanacja", ale z tą ramą drewnianą to już przesada, bo polskie drogi wymagały ram stalowych...

Fiat długo nie cieszył się swoją przewagą, bo za bardzo mieszał i raził opieszałością, wtedy wiceminister komunikacji Piasecki stracił cierpliwość kończąc z fiatowskim monopolem wydał zezwolenia na produkcję firmom General Motors, Chevrolet, Buick, Renault, Opel, DKW, Hanomag. Zezwolił CWS nazywającemu się wtedy PZInż na własną pozafiatowsko-licencyjną działalność projektową i produkcyjną. Najlepsza była ulga podatkowa dla nabywcy samochodu wyprodukowanego w Polsce. I mamy piękny początek narodzin powszechnej motoryzacji w Polsce, którą szlag trafił... wojna...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Autobial dalej tam gdzie dziś jest Carefour był taki duży kompleks stacja i serwis chyba Polmozbytu,potem Daewoo,i taki Fiat stał tam w salonie obsługi klienta jako ozdoba.
Jak to wszystko splajtowało i obiekt zaczął popadać w ruinę ten samochód dalej tam stał,to był chyba koniec lat 90tych,jacyś wandale wybili mu tylną szybę i rozkradli środek,byliśmy z kolegą bardzo zdziwieni że nikt nie zabrał tego pojazdy zważywszy że chyba nikt tego salonu-serwisu nie pilnował po zamknięciu bo był systematycznie dewastowany i okradany przez tzw.złomiarzy.Czy to był ten sam pojazd tego nauczyciela nie jestem do końca pewny i niewiem co się z nim stało potem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
  • 1 year later...
W październiku będzie miała miejsce premiera kolejnej repliki polskiego przedwojennego samochodu CWS T1 - informuje serwis dobroni.pl.

Auto powstało dzięki wsparciu merytorycznemu Jana Tarczyńskiego autora min. książki pod tytułem "Samochody inż. Tańskiego. CWS rekonstruowano, aby oddać również hołd wspaniałym polskim konstruktorom: Tadeuszowi Tańskiemu jego przyjaciołom i współpracownikom: Robertowi Gebau, Władysławowi Mrajskiemu, Kazimierzowi Meyerowi, Stanisławowi Panczakiewiczowi i wielu innym. Samochód powstał głównie na potrzeby wojska, a przedsięwzięcie wspierał ówczesny Prezydent RP prof. Ignacy Mościcki".
Więcej:
http://niezalezna.pl/47067-rekonstrukcja-cws-czyli-powrot-pieknego-polskiego-samochodu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie