rs77 Napisano 28 Listopad 2011 Autor Share Napisano 28 Listopad 2011 Polski historyczny samochód CWS T-1 znów pojawi się na naszych drogach. To zasługa pomorskiego konstruktora i hobbysty Ludwika Rożniakowskiego, który opisał dla nas jak chce tego dokonać.http://moto.trojmiasto.pl/CWS-T-1-legenda-polskiej-motoryzacji-n53343.htmlhttp://www.cwst1.koon.pl/galeria.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ROLFI Napisano 29 Listopad 2011 Share Napisano 29 Listopad 2011 Panie Ludwiku, życzę wytrwałości w rekonstrukcji i czekam z niecierpliwością na końcowy efekt. Samochód CWS T1 to czyste piękno naszej przedwojennej motoryzacji. Coś wspaniałego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erwin1 Napisano 29 Listopad 2011 Share Napisano 29 Listopad 2011 Hip Hip Huraaaaa!!Tak tak czekamy na dalsze informacje o postępach przy odbudowie tego pięknego pojazdu.Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zciwomilk Napisano 2 Grudzień 2011 Share Napisano 2 Grudzień 2011 Panie Ludwiku jestem ciekaw czy podstawowym materiałem jest książka Samochody CWS" J. Tarczyński i W. Jeleń? Budowa jednego z CWS-ów chodzi mi po głowie od dłuższego czasu, ponieważ mieszkam niedaleko Spały, gdzie pojazdy te były często widywane w latach trzydziestych XX w. Pozdrawiam życzę wytrwałości! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rs77 Napisano 2 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 2 Grudzień 2011 Widze ze wprowadzilem pewne zamieszanie wklejajac te linki i informacje bez zadnego komentarza ;)Otoz nie jestem kostruktorem tego pojazdu (w zadnym wypadku tego nie sugerowalem nawet), artykul rzucil mi sie w oczy w lokalnym portalu i postanowilem podzielic sie ta informacja na tym forum, gdyz wiem ze wiele osob interesuje sie tego typu inicjatywami.Jesli ktos chce skontatkowac sie z P.Ludwikiem Rozniakowskim to na pewno bez problemu znajdzie kontakt na ww stronach.pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grba Napisano 7 Grudzień 2011 Share Napisano 7 Grudzień 2011 Gdyby ten rozwój nie został zahamowany decyzjami o niejasnym podłożu, historia polskiej motoryzacji zapewne potoczyłaby się inaczej." A to było tak... CWS pragły" nowoczesnej taśmowej technologii, by zacząć produkować samochody w tysiącach a nie w setkach sztuk. Do konkursu stanęły trzy firmy. Najlepsze warunki kredytowo-techniczne dawał Citroen, drugie miejsce wygrał Renault, najmniej atrakcyjną ofertę złożył włoski FIAT. Wygrał oczywista, jak było do przewidzenia u nas w Polszcze", kiedy państwowi urzędnicy decydują, FIAT, który postawił wiele warunków, m.in. zażyczył sobie natychmiatową likwidację produkcji własnej CWS - włącznie z samochodami w stadium montażu. Wsio pojechało na złom, a nam ostały się tylko fotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erwin1 Napisano 7 Grudzień 2011 Share Napisano 7 Grudzień 2011 grba 100/100 trafiłeś w samo sedno!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erwin1 Napisano 7 Grudzień 2011 Share Napisano 7 Grudzień 2011 Nowoczesne Fiaty na DREWNIANYCH ramach obijanych blachą!!!!!!!!Taka to była licencja.Popatrzcie na ramę CWSa i inne rozwiązania tego samochodu!Przed wojną łapówkarzy i kundli widać też nie brakowało,a ekspertów najlepszych to chyba mieliśmy od koni dla kawalerii?Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grba Napisano 8 Grudzień 2011 Share Napisano 8 Grudzień 2011 Był głód i sanacja", ale z tą ramą drewnianą to już przesada, bo polskie drogi wymagały ram stalowych...Fiat długo nie cieszył się swoją przewagą, bo za bardzo mieszał i raził opieszałością, wtedy wiceminister komunikacji Piasecki stracił cierpliwość kończąc z fiatowskim monopolem wydał zezwolenia na produkcję firmom General Motors, Chevrolet, Buick, Renault, Opel, DKW, Hanomag. Zezwolił CWS nazywającemu się wtedy PZInż na własną pozafiatowsko-licencyjną działalność projektową i produkcyjną. Najlepsza była ulga podatkowa dla nabywcy samochodu wyprodukowanego w Polsce. I mamy piękny początek narodzin powszechnej motoryzacji w Polsce, którą szlag trafił... wojna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erwin1 Napisano 8 Grudzień 2011 Share Napisano 8 Grudzień 2011 Ale Fiat 508 miał chyba ramę właśnie z drewna obitą blachą? Jak się mylę to proszę mnie poprawić!Tak mówił mój nauczyciel z zawodówki z Zamościa,miał tego Fiata jeszcze w 1988r!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_boj Napisano 8 Grudzień 2011 Share Napisano 8 Grudzień 2011 W Zamościu w 1988 r. był Fiat 508?! Gdzie, kto? Co się potem stało z tym autem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erwin1 Napisano 8 Grudzień 2011 Share Napisano 8 Grudzień 2011 Taki staruszek nauczyciel uczył na pół etatu w ZSZ przy KPKS nie pamiętam nazwiska ,ale jak chcesz to się dowiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erwin1 Napisano 8 Grudzień 2011 Share Napisano 8 Grudzień 2011 Ten Fiat stał potem jako ozdoba salonu w Polmozbycie na Lwowskiej ,potem salon Deawoo tam gdzie teraz jest Carefour. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_boj Napisano 8 Grudzień 2011 Share Napisano 8 Grudzień 2011 Czyli obecny Autobial. Ciekaw jestem, czy gdzieś wyemigrował, czy został w Zamościu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erwin1 Napisano 9 Grudzień 2011 Share Napisano 9 Grudzień 2011 Nie Autobial dalej tam gdzie dziś jest Carefour był taki duży kompleks stacja i serwis chyba Polmozbytu,potem Daewoo,i taki Fiat stał tam w salonie obsługi klienta jako ozdoba. Jak to wszystko splajtowało i obiekt zaczął popadać w ruinę ten samochód dalej tam stał,to był chyba koniec lat 90tych,jacyś wandale wybili mu tylną szybę i rozkradli środek,byliśmy z kolegą bardzo zdziwieni że nikt nie zabrał tego pojazdy zważywszy że chyba nikt tego salonu-serwisu nie pilnował po zamknięciu bo był systematycznie dewastowany i okradany przez tzw.złomiarzy.Czy to był ten sam pojazd tego nauczyciela nie jestem do końca pewny i niewiem co się z nim stało potem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_boj Napisano 9 Grudzień 2011 Share Napisano 9 Grudzień 2011 Kurde, żal... i to wszystko praktycznie pod naszym nosem. Jak kiedyś się dowiesz, jakie były dalsze losy fiata, to napisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danger Napisano 13 Luty 2012 Share Napisano 13 Luty 2012 fotka cws t1 na allegro zamieszczam dla potomności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polsmol Napisano 15 Luty 2012 Share Napisano 15 Luty 2012 CWS T1 miał chyba pełne felgi a nie szprychy? Pozostałe detale też jakoś mi nie pasują do CWS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 16 Luty 2012 Share Napisano 16 Luty 2012 Samochód na zdjęciu Dangera to Cadillac z 1927 roku.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macvsog Napisano 13 Październik 2013 Share Napisano 13 Październik 2013 W październiku będzie miała miejsce premiera kolejnej repliki polskiego przedwojennego samochodu CWS T1 - informuje serwis dobroni.pl.Auto powstało dzięki wsparciu merytorycznemu Jana Tarczyńskiego autora min. książki pod tytułem "Samochody inż. Tańskiego. CWS rekonstruowano, aby oddać również hołd wspaniałym polskim konstruktorom: Tadeuszowi Tańskiemu jego przyjaciołom i współpracownikom: Robertowi Gebau, Władysławowi Mrajskiemu, Kazimierzowi Meyerowi, Stanisławowi Panczakiewiczowi i wielu innym. Samochód powstał głównie na potrzeby wojska, a przedsięwzięcie wspierał ówczesny Prezydent RP prof. Ignacy Mościcki". Więcej:http://niezalezna.pl/47067-rekonstrukcja-cws-czyli-powrot-pieknego-polskiego-samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polsmol Napisano 15 Październik 2013 Share Napisano 15 Październik 2013 Wypada docenić wysiłek, ale ciekawe czemu zrekonstruowano prototyp a nie model seryjny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekmar Napisano 15 Październik 2013 Share Napisano 15 Październik 2013 ...ciekawe czemu zrekonstruowano prototyp a nie model seryjny?"bo dla prototypu jest najbogatsza dokumentacja. Czytaj artykuł z iezależnej" dokładnie i do końca :PPiękne auto, mieliśmy (i teraz też już mamy!) czym się chwalić. Piękna replika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansdekawka Napisano 15 Październik 2013 Share Napisano 15 Październik 2013 Cyt: W październiku będzie miała miejsce premiera kolejnej repliki polskiego przedwojennego samochodu CWS T1 - informuje serwis dobroni.pl."KOLEJNEJ REPLIKI" czy jest jeszcze jakaś inna replika T1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.