Catadero Napisano 13 Maj Napisano 13 Maj Worochta 1930. Na zdjęciu Harley Davidson z roku circa 1913. Około 1000 cm3 pojemności z dwucylindrowym "ślepakiem" typu IOE. Cytuj
Catadero Napisano 14 Maj Napisano 14 Maj DKW Luxus 300. Pod koniec lat dwudziestych ZSRR zakupiło (a nie ukradło wzór jak się powszechnie sądzi) licencję na DKW L300 i od początku roku 1930 w niewielkiej ilości (do 10 sztuk) rozpoczęło się składanie z niemieckich i radzieckich elementów motocykli. Fabryka znajdowała się w Leningradzie na terenie wytwórni traktorów Krasnyj Oktiabr. Dawno temu takiego radzieckiego L300 Krasnyj Oktiabr miałem okazję upolować w okolicach Biełegostoku. Pochodził z drugiego roku produkcji (numer silnika 60cośtam). Na długiej, solidnej dźwigni zmiany biegów miał wtłoczony napis "Krasnyj Oktiabr" i fartuchowe opony firmy "Szinnyj Zawod Moskwa". Kiedyś, chyba na terenie ZSRR (albo Rosji?) poszukiwacze wykopali całego L300. C. Cytuj
Catadero Napisano 15 Maj Napisano 15 Maj Odnalazłem jedno ze zdjęć mojego L300 z momentu jego "trafienia" w szopie. Wyraźnie widać napis "Krasnyj Oktiabr" na dźwigni zmiany biegów. Cytuj
Catadero Napisano %s o %s Napisano %s o %s DKW Luxus 200 popularnie zwany "Blutblase" - "czerwona bańka" ponieważ czarny motocykl fabrycznie miał krwistoczerwony zbiornik paliwa. Produkowany w latach 1929 - 1932. Ten na zdjęciu wygląda na intensywnie i długo używany egzemplarz. Cytuj
Catadero Napisano %s o %s Napisano %s o %s (edytowane) Widoczni na zdjęciu Stanisław i Halina Bujakowscy na tym motocyklu wyruszyli 19 sierpnia 1934 roku z Druskiennik do Warszawy by tam, sprzed siedziby Polskiego Touring Klubu (aleja Szucha 10) wystartować do Azji. Trwająca 19 miesięcy podróż zakończyła się 15 marca 1936 roku w Szanghaju, gdzie pozostawili uszkodzony poważnie motocykl na przechowanie. Powojenne próby odnalezienia motocykla nie przyniosły rezultatu. Maszyna zaginęła. Trasa wiodła z Druskiennik przez Warszawę, Berlin, Pragę, Wiedeń, Belgrad do Stambułu. Następnie przez Turcję, Syrię, Irak (Bagdad), Meched i Zahidan w Iranie, Quetta i Lahore do Delhi w Indiach. Dalej przez Benares do Kalkuty. Następnie statkiem do Rangoon i przez Loi Mwe, Luang Prabang do Hanoi. Następny etap to Nanning, Kanton i Santau, skąd statkiem przepłynęli do Szanghaju. Maszyna to brytyjski BSA 1000SV - model G33 z dwucylindrowym silnikiem; motocykl o mocy zaledwie 10 KM, fabrycznie przystosowany do jazdy z wózkiem bocznym. Przyczepka ze zdjęcia została wykonana na zamówienie Stanisława Bujakowskiego w warsztacie w Łodzi na licencji austriackiej firmy z Wiednia. Edytowane %s o %s przez Catadero Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.