Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 567
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

DKW Luxus 300.

Pod koniec lat dwudziestych ZSRR zakupiło (a nie ukradło wzór jak się powszechnie sądzi) licencję na DKW L300 i od początku roku 1930 w niewielkiej ilości (do 10 sztuk) rozpoczęło się składanie z niemieckich i radzieckich elementów motocykli. Fabryka znajdowała się w Leningradzie na terenie wytwórni traktorów Krasnyj Oktiabr. Dawno temu takiego radzieckiego L300 Krasnyj Oktiabr miałem okazję upolować w okolicach Biełegostoku. Pochodził z drugiego roku produkcji (numer silnika 60cośtam). Na długiej, solidnej dźwigni zmiany biegów miał wtłoczony napis "Krasnyj Oktiabr" i fartuchowe opony firmy "Szinnyj Zawod Moskwa".

Kiedyś, chyba na terenie ZSRR (albo Rosji?) poszukiwacze wykopali całego L300.

C.

L-300 (1).jpg

L-300 (2).jpg

L300 (3).jpg

Napisano

Odnalazłem jedno ze zdjęć mojego L300 z momentu jego "trafienia" w szopie. Wyraźnie widać napis "Krasnyj Oktiabr" na dźwigni zmiany biegów.

DSCF8103.JPG

DSCF8104.JPG

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Napisano

DKW Luxus 200 popularnie zwany "Blutblase" - "czerwona bańka" ponieważ czarny motocykl fabrycznie miał krwistoczerwony zbiornik paliwa. Produkowany w latach 1929 - 1932.

Ten na zdjęciu wygląda na intensywnie i długo używany egzemplarz. 

Napisano (edytowane)

Widoczni na zdjęciu Stanisław i Halina Bujakowscy na tym motocyklu wyruszyli 19 sierpnia 1934 roku z Druskiennik do Warszawy by tam, sprzed siedziby Polskiego Touring Klubu (aleja Szucha 10) wystartować do Azji. Trwająca 19 miesięcy podróż zakończyła się 15 marca 1936 roku w Szanghaju, gdzie pozostawili uszkodzony poważnie motocykl na przechowanie. Powojenne próby odnalezienia motocykla nie przyniosły rezultatu. Maszyna zaginęła.

Trasa wiodła z Druskiennik przez Warszawę, Berlin, Pragę, Wiedeń, Belgrad do Stambułu. Następnie przez Turcję, Syrię, Irak (Bagdad), Meched i Zahidan w Iranie, Quetta i Lahore do Delhi w Indiach. Dalej przez Benares do Kalkuty. Następnie statkiem do Rangoon i przez Loi Mwe, Luang Prabang do Hanoi. Następny etap to Nanning, Kanton i Santau, skąd statkiem przepłynęli do Szanghaju.

Maszyna to brytyjski BSA 1000SV - model G33 z dwucylindrowym silnikiem; motocykl o mocy zaledwie 10 KM, fabrycznie przystosowany do jazdy z wózkiem bocznym.

Przyczepka ze zdjęcia została wykonana na zamówienie Stanisława Bujakowskiego w warsztacie w Łodzi na licencji austriackiej firmy z Wiednia.

 

 

 

 

Edytowane przez Catadero

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie