Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 575
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Worochta 1930.

Na zdjęciu Harley Davidson z roku circa 1913. Około 1000 cm3 pojemności z dwucylindrowym "ślepakiem" typu IOE.

Napisano

DKW Luxus 300.

Pod koniec lat dwudziestych ZSRR zakupiło (a nie ukradło wzór jak się powszechnie sądzi) licencję na DKW L300 i od początku roku 1930 w niewielkiej ilości (do 10 sztuk) rozpoczęło się składanie z niemieckich i radzieckich elementów motocykli. Fabryka znajdowała się w Leningradzie na terenie wytwórni traktorów Krasnyj Oktiabr. Dawno temu takiego radzieckiego L300 Krasnyj Oktiabr miałem okazję upolować w okolicach Biełegostoku. Pochodził z drugiego roku produkcji (numer silnika 60cośtam). Na długiej, solidnej dźwigni zmiany biegów miał wtłoczony napis "Krasnyj Oktiabr" i fartuchowe opony firmy "Szinnyj Zawod Moskwa".

Kiedyś, chyba na terenie ZSRR (albo Rosji?) poszukiwacze wykopali całego L300.

C.

L-300 (1).jpg

L-300 (2).jpg

L300 (3).jpg

Napisano

Odnalazłem jedno ze zdjęć mojego L300 z momentu jego "trafienia" w szopie. Wyraźnie widać napis "Krasnyj Oktiabr" na dźwigni zmiany biegów.

DSCF8103.JPG

DSCF8104.JPG

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Napisano

DKW Luxus 200 popularnie zwany "Blutblase" - "czerwona bańka" ponieważ czarny motocykl fabrycznie miał krwistoczerwony zbiornik paliwa. Produkowany w latach 1929 - 1932.

Ten na zdjęciu wygląda na intensywnie i długo używany egzemplarz. 

Napisano (edytowane)

Widoczni na zdjęciu Stanisław i Halina Bujakowscy na tym motocyklu wyruszyli 19 sierpnia 1934 roku z Druskiennik do Warszawy by tam, sprzed siedziby Polskiego Touring Klubu (aleja Szucha 10) wystartować do Azji. Trwająca 19 miesięcy podróż zakończyła się 15 marca 1936 roku w Szanghaju, gdzie pozostawili uszkodzony poważnie motocykl na przechowanie. Powojenne próby odnalezienia motocykla nie przyniosły rezultatu. Maszyna zaginęła.

Trasa wiodła z Druskiennik przez Warszawę, Berlin, Pragę, Wiedeń, Belgrad do Stambułu. Następnie przez Turcję, Syrię, Irak (Bagdad), Meched i Zahidan w Iranie, Quetta i Lahore do Delhi w Indiach. Dalej przez Benares do Kalkuty. Następnie statkiem do Rangoon i przez Loi Mwe, Luang Prabang do Hanoi. Następny etap to Nanning, Kanton i Santau, skąd statkiem przepłynęli do Szanghaju.

Maszyna to brytyjski BSA 1000SV - model G33 z dwucylindrowym silnikiem; motocykl o mocy zaledwie 10 KM, fabrycznie przystosowany do jazdy z wózkiem bocznym.

Przyczepka ze zdjęcia została wykonana na zamówienie Stanisława Bujakowskiego w warsztacie w Łodzi na licencji austriackiej firmy z Wiednia.

 

 

 

 

Edytowane przez Catadero
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Napisano

Motocykl Indian (chyba) 600 sprzed roku 1927.

Ciekawy szczegół. Motocykle Indian wychodziły z fabryki z rozrusznikiem nożnym z prawej strony. W przypadku przeznaczenia do jazdy z wózkiem bocznym po prawej stronie "kopniak" był przenoszony na lewą stronę, co widać w tym egzemplarzu.

motor24r.thumb.jpg.ef97e8dd0d9b6bc6aacae068bdae998e.jpg

  • 2 weeks later...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie