Jump to content

Museo Storico dell' Aeronautica Militare Italiana - odsłona druga


Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Dzięki, za dobre słowa :)
Fiat G.80 z 1951 r. z silnikiem De Havilland Goblin 35. Pierwszy nowoczesny odrzutowiec produkcji włoskiej. Niestety, zarówno ten samolot, jak i jego następca G. 82 z 1954 r., powstały zaledwie w kilku egzemplarzach.

Link to comment
Share on other sites

Fiat G.59 4B z 1951 r. z silnikiem Rolls Royce 500-22. Ten model wyrósł z wojennego myśliwca G. 55, którego powojenną rekonstrukcję, na bazie G. 59, (podobnego do tego tutaj), umieściłem wcześniej. Włoskie lotnictwo używało G. 59 aż do 1965 r.

Link to comment
Share on other sites

Lockheed RT-33 z 1947 r. Amerykańska kostrukcja, będąca rozwinięciem Fiata G. 80. W przeciwieństwie do swego protoplasty, RT-33 wszedł do masowej produkcji, która do 1959 r. osiągnęła liczbę 5600 powstałych egzemplarzy.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...

Important Information