s_boj Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 Wspomniany już Fiat G.212 z 1949 r. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 i takie zdjęcie poglądowe na hangar :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 Douglas C47-DC3 Dakota" z 1936 r. Używany przez Włochów od 1950 r. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 Wkleiłem już zdjęcia wszystkich dużych maszyn z tego hangaru, ale będą się one jeszcze przewijały w tle, kiedy będę prezentował mniejsze samoloty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 Jeżeli chodzi o te mniejsze maszyny, to zacznę opowieść od trzech samolotów Imam, które aktualnie są restaurowane.* Imam RO-43 Grillo" z 1937 r.odnaleziony w 1972 r. w Centocelle, gdzie powstało pierwze lotnisko włoskie. Obecnie jest to dzielnica Rzymu. Ten Ro-43 jest jedynym zachowanym egzemplarzem. Obecnie nie jest wystawiony na widok publiczny.* Imam RO-37 bis Lince" sprzedany do Afganistanu 1938 r. i odnaleziony tutaj w 2006 r. Sprowadzony do muzeum i obecnie restaurowany gdzieś na zapleczu.* Imam RO-41 z 1933 r. Obecnie restaurowany i jako jedyny z tych trzech, wystawiony na widok zwiedzających. Zamieszczam tutaj jego zdjęcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 tutaj można ocenić stan zachowania muzealnego Ro.37http://pl.wikipedia.org/wiki/IMAM_Ro.37 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 Aeroscooter MdB1 Dziękuję Kolegom za pomoc w identyfikacji kilku maszyn, zwłaszcza wodolotu i tego oto cuda. Musiałem biegać z aparatem i nie wszystko teraz umiem sam ponazywać.Tutaj więcej zdjęć tego cuda.http://www.italianvipers.com/smf/index.php?topic=9173.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 Fiat G.46 z 1948 r. Poza Włochami używały ich siły powietrzne Syrii, Argentyny i Austrii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 Fiat G.55 Centauro", myśliwiec z 1942 r. z silnikiem Daimler-Benz DB 605A. Tutaj - przyznaję się do błędu. Gdzieś wcześniej pisałem, że za wyjątkiem maszyny braci Wright i sterowca, samoloty w muzeum są oryginałami. Miałem dużo materiału do przerobienia po wizycie w muzeum i teraz już wiem, że żaden oryginalny G. 55 nie przetrwał wojny. Po wojnie, w 1950 r. Fiat bazując na tym modelu stworzył model G. 59, w którym zastosowano silnik Merlin 500 oraz czterołopatowe śmigło, nie zmieniając jednak podstawowych wymiarów, struktury oraz charakterystyki aerodynamicznej samolotu. Rekonstrukcję muzealnego G. 55 przeprowadzono z wykorzystaniem części powojennego G. 59. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 Fieseler Fi-156 Storch" z 1936 r. Startował z pasa niewiele przekraczającego 50 metrów, lądował na 30 metrach, potrafił latać z prędkością minimalną 51 km/h. Włosi mieli a stanie" 24 sztuki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 Macchi MC.202 Folgore" z 1940 r. z silnikiem Daimler-Benz DB 601A. Jeden z dwóch, które przetrwały do naszych czasów. Drugi jest w National Air and Space Museum w Waszyngtonie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 Macchi MC.205 Veltro", wyprodukowany w Bredzie w 1942 r. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.