s_boj Napisano 11 Kwiecień 2011 Autor Napisano 11 Kwiecień 2011 De Havilland DH-113 NF Mk.54 Vampire" z 1949 r. Ostatnio taki samolot pozyskało Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.
s_boj Napisano 11 Kwiecień 2011 Autor Napisano 11 Kwiecień 2011 Aermacchi MB.323 z 1952 r. z odsłoniętym silnikiem Pratt & Whitney R.1340 AN.1Zbudowano tylko 2 prototypowe egzemplarze.
s_boj Napisano 11 Kwiecień 2011 Autor Napisano 11 Kwiecień 2011 Dzięki, za dobre słowa :)Fiat G.80 z 1951 r. z silnikiem De Havilland Goblin 35. Pierwszy nowoczesny odrzutowiec produkcji włoskiej. Niestety, zarówno ten samolot, jak i jego następca G. 82 z 1954 r., powstały zaledwie w kilku egzemplarzach.
s_boj Napisano 11 Kwiecień 2011 Autor Napisano 11 Kwiecień 2011 Fiat G.59 4B z 1951 r. z silnikiem Rolls Royce 500-22. Ten model wyrósł z wojennego myśliwca G. 55, którego powojenną rekonstrukcję, na bazie G. 59, (podobnego do tego tutaj), umieściłem wcześniej. Włoskie lotnictwo używało G. 59 aż do 1965 r.
s_boj Napisano 11 Kwiecień 2011 Autor Napisano 11 Kwiecień 2011 znalazłem jeszcze jedną fotkę DH-113 Vampire :)
s_boj Napisano 11 Kwiecień 2011 Autor Napisano 11 Kwiecień 2011 Lockheed RT-33 z 1947 r. Amerykańska kostrukcja, będąca rozwinięciem Fiata G. 80. W przeciwieństwie do swego protoplasty, RT-33 wszedł do masowej produkcji, która do 1959 r. osiągnęła liczbę 5600 powstałych egzemplarzy.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.