Skocz do zawartości

Nowy Garrett AT


panzerkris

Rekomendowane odpowiedzi

Ze swojego doświadczenia w pracy w autoryzowanym serwisie telefonów komórkowych powiem , ze czas na naprawę telefonu od momentu przyjęcia w punkcie sprzedaży zgłoszenia do naprawy i oddaniu klientowi naprawionego aparatu nie mół być dłuższy niż 1miesiąc, po tym czasie klient mógł żądać wymiany na nowy!
NA tej podastawie (jako ze sprzęt jest wyrobem elektronicznym) można domagać się od sprzedawcy naprawy lub wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 273
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Ale to jednak klient decyduje czy woli naprawe czy nowy sprzet. A to ze u Was po miesiacu klient mógł żądać wymiany na nowy!" to tylko nieswiadomosc klienta ktory mogl od razu pierwszego dnia wystapic z takim zadaniem do sprzedawcy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gwarancji było jasno okreslone co i jak.
W kazdej gwarancji dot tel kom są dwa przynajmniej punkty okreslające termin i wymianę np LG model BL20:pkt5.
wady ujawnione w okresie gwarancji usuwane bedą bezpłatnie w możliwie jak najkrótszym czasie nie przekraczającym 14dni od czasu przyjęcia zgłoszenia(po tym czasie klient ma prawo dopytywać się co się dzieje i czemu jeszcze nie ma telefonu po nastepnych dwóch tygodniach zazwyczaj była wymiana na nowy sprzęt-jako technik liniowy miałem obowiązek wyrobić się z naprawą do 30dni, za pośrednictwem Rzecznika Konsumentów klient zgłaszał roszczenie i dostawał nowy aparat jak minął miesiąc od pozostawienia aparatu w punkcie obsługi).
pkt10 klientowi przysługuje wymiana na nowy ten sam model lub o parametrach nie gorszych jeśli w okresie gwarancji dokonano trzech istotnych napraw a sprzęt nadal wykazuje wady uniemożliwiające użytkowanie (np wymiana płyty głownej , lub traci zasięg, lub dzwięk był zniekształcony a nie byla wina buzzera)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alew czemu Wy wszyscy nie chcecie pamietac ze gwarancja nie jest w polsce najwazniejsza dla klienta ?
Ma prawo korzystac z o wiele korzystniejszej dla siebie niezgodnosci towaru z umowa. I tu juz nie jest tak prosto czekac mu kazac dwa tygodnie zanim sie bedzie pytal o los telefonu, uderzanie przez rzecznika i inne upokarzajace czynnosci. Madry klient mialby gdzies taka gwarancje i atakowal z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy te garretty AT na allezło za 1600zł testowane 10 minut w ogródku mają taką właśnie cenę przez to co się z waszymi sprzętami dzieje.bo cena jest mocno korzystna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alez poczytalem i znam doskonale bo w razie niezadowolenia korzystam czesto z tych przepisow.
Zawsze ja wybieram z czego chce korzystac - zreszta masz tego potwierdzenie pod wskazanym linkiem
Cytat:
Otrzymanie gwarancji na zakupiony produkt nie wyklucza też skorzystania z uprawnień przysługujących konsumentowi z tytułu niezgodności towaru z umową."

Tak ze nie bardzo rozumiem o czym myslisz piszac ze mam nieswieze informacje. Sklep ktory tydzien temu zwracal mi pieniadze za buty tez pewnie myslal podobnie jak ty :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zreszta tu masz dobitnie wyjasniony moj tok myslenia :) To tez z Twojego linka. Sorry za dlugawy cytat, ale mnie boli jakos jak widze ze klienci-detektorysci tak rzadko znaja swoje prawa i nie wiedza jak z nich korzystac.

Cytat:
Reklamuję towar, a sprzedawca nie chce go przyjąć i odsyła mnie do producenta, powołując się na warunki gwarancji - kiedy może to zrobić?"

Sprzedawca może to zrobić jedynie wtedy, gdy wygasły uprawnienia konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową (np. konsument nie zdążył w terminie dwóch miesięcy od wykrycia wady zawiadomić o tym mankamencie sprzedawcy albo minęły już dwa lata od dnia sprzedaży towaru). Gwarancja jest bowiem dobrowolnym i bezpłatnym określeniem obowiązków producenta towaru (najczęściej jego, choć czasami także np. sprzedawcy) i uprawnień kupującego w przypadku, gdy właściwość zakupionego produktu nie odpowiada tej obiecanej w dokumencie gwarancyjnym lub w reklamie.

Udzielenie gwarancji wcale nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową. Komunikat przypominający o tym powinien być umieszczony na karcie gwarancyjnej. Tak wynika z art. 13 ust. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).

Sprzedawca nie może zasłaniać się udzieleniem gwarancji na dany produkt i odmawiać z tego powodu rozpatrzenia reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową. Gdy spotka nas taka odmowa, to najlepiej wysłać reklamację sprzedawcy listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, aby mieć dowód potwierdzający jej złożenie. Gdy w ciągu 14 dni sprzedawca nie ustosunkuje się do naszych żądań, to z przepisów wynika domniemanie, że uznaje nasze racje.

Konsument nie może też jednocześnie korzystać z obu trybów dochodzenia swoich roszczeń (u sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową i w serwisie producenta w oparciu o udzieloną mu gwarancję). Niemniej jednak wcześniejsza próba skorzystania z gwarancji nie wyklucza późniejszego wykorzystania uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową. Trzeba wtedy pamiętać, aby w odpowiednim czasie zgłosić sprzedawcy wadę (nie trzeba jednocześnie występować z żądaniem naprawy lub wymiany). Z art. 9 ust. 1 ustawy wynika bowiem, że traci się uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową, jeśli nie powiadomi się o tym sprzedawcy w ciągu dwóch miesięcy od wykrycia wad."

koniec cytatu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczytaj się w ten link o niezgodności towaru i reklamacji
Aby skorzystać z opcji niezgodność towaru z umową , (mimo ze obowiązek wykazania że tak nie było spoczywa na sprzedawcy), ty stwierdzasz że sprzęt był wadliwy juz w momencie zakupu, aby tak zrobić najlepiej mieć opinię rzeczoznawcy np . elektronika porwadzacego serwis lub biegłego sądowego(samo oświadczenie o tym ze działał źle rozpocznie drogę wymiany ale opinia wzmocni argumenty).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze piszemy o Garrett AT gdzie sam producent przyznal wade fabryczna, po drugie i tak w tym przypadku :
Art. 4 ust. 1 ustawy przewiduje ponadto domniemanie, że jeśli niezgodność towaru z umową została stwierdzona przed upływem sześciu miesięcy od wydania produktu kupującemu, to kwestionowany mankament istniał już w czasie transakcji. Oznacza to, że to sprzedawca – chcąc się zwolnić z odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową – powinien udowodnić kupującemu, że sprzedał mu pełnowartościowy produkt."
A w naszym przypadku to sprawa jest bardzo prosta. Odnosimy do sklepu i zadamy wymiany na nowy sprawny. Prosto latwo i przyjemnie, nie przejmujac sie dzialaniem ichniego serwisu i nie oczekujac miesiacami na czesci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy mówią, że w ciągu 14 dni sprzedawca ma się USTOSUNKOWAĆ do tego czego żąda klient, a nie w ciągu 14 dni całkowicie załatwić sprawę lub nawet podjąć ostateczną decyzję.
Więc sprzedawca ustosunkowuje się" stwierdzając że konieczne są konsultacje z producentem" i czekasz dalej... :) Gdyby się nie zdążył ustosunkować" lub ten obowiązek zbagatelizował, wtedy - owszem - masz karty w ręku.

To, że niektóre firmy nie robią problemu wynika z ich polityki, a nie dlatego że nie mogłyby robić problemów.
Dlatego tak ważne są zapisy w umowie gwarancyjnej, która jest wiążącym dokumentem niezależnym od zmieniających się przepisów. Jeśli w umowie sprzedawca napisał, że ostateczny termin naprawy upływa, powiedzmy, w ciągu 4 tygodni, to po tym czasie możesz żądać WSZYSTKIEGO. Ale nie wcześniej. A jeśli w umowie są furtki, a to że konsultacja z producentem, a to ieprzewidziane okoliczności"..., to możesz być wodzony za nos bardzo długo i w zasadzie jesteś bezradny. Szczególnie w przypadku urządzenia, które ma przeznaczenie hobbystyczne a nie profesjonalne (czyli do wykonywania zawodu).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Garrett AT PRO jest dobrym i czułym wykrywaczem i do tego wodoodpornym.

Zakończyłem swoją wieloletnią przygodę z poszukiwaniami z użyciem wykrywaczy metali więc sprzedaję sprzęt(proste).

Pozdrawiam i życzę wszystkim eksploratorom:Niech wam ziemia lekką będzie"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
Drodzy forumowicze zrobiło się trochę zimno i z tego powodu wreszcie się zmobilizowałem i oddałem At pro do serwisu(przypominam że sprzęt mi się wzbudzał przy ruchach nadgarstka i nie zapamiętywał ustawień użytkownika-CUSTOM).
Ku mojemu zdziwieniu naprawa trwała zaledwie jeden dzień.
Dzisiaj odebrałem garreciaka i po prostu inna bajka.
Dzięki szybkiemu serwisowi będę mógł zorganizować przedświąteczną wyprawę i z tego powodu szacuneczek dla serwisu znanego warszawskiego sklepu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jeśli jesteś zainteresowany to zastanów się nad nową cewką dedykowaną do At Gold jak i At Pro 5x8DD.Czytałem na forach zagranicznych bardzo pochlebne opinie na jej temat .
A tu link : http://www.kellycodetectors.com/accessories/searchcoils.htm#garrett.
Pozdrawiam Mario.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie