Skocz do zawartości

Parciana taśma amunicyjna.

vis1939

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Znalazłem na forum jakieś porady o praniu w iałym jeleniu" i kokolino" ale średnio to widzę w tym wypadku,tym bardziej że po takim zabiegu połowa spłynie w kanał:)

Napisano
Nie znam się na konserwacji, ale wiem jedno; po kąpieli w czymś takim jak piszesz, taśmie może by i pomogło lecz metal będzie rdzewieć więc odradzam, no chyba że bawiłbyś się w demontaż, a to raczej nie miałoby sensu, ze swojej strony więc pranie odradzam.
Napisano
Ze stali są nity łączące dłuższe mosiężne okucia na końcach,zresztą i tak nie zaszkodzi im parogodzinna kąpiel w roztworze do zmiękczania tkanin.Sprawę demontażu pozostawię bez komentarza:)
Całość moczy się w powyższym już parę godzin,zobaczymy co z tego wyjdzie i czy będę mógł polecić ją komuś w podobnych przypadkach.

Kol dzieci3,zaparz sobie może melisy?

Pozdro.
Napisano
Polecane na forum moczenie zdecydowanie pomogło,tak jak i późniejsze nasączenie środkiem do konserwacji tapicerki skórzanej...
Praktycznie już się nie sypie i jest elastyczna,krótko mówiąc edzie żyć" :)
  • 2 months later...
Napisano
Trochę już minęło od zabiegu i taśma nadal trzyma się bardzo dobrze,nic się nie odbarwiło itp,zyskała na wyglądzie jako że sporo syfu się wypłukało.Zastosowałem identyczną metodę do taśmy od rzydziestki" i jest git.
Jedynym minusem jest to że teraz mi taśmy trącają mocnym kwiatowym zapachem...
Pozdro.
Napisano
A czy plecak polski przedwojenny - bez szkody dla koloru takowego bo jest bardzo zielony - mozna wyprać w wodzie z mydłem, wypłukać w płynie do zmiękczania tkanin i następnie nasączyć tym środkiem do konserwacji tapicerki skórzanej?
Czy nasączyć czymś innym w celu zmiekczenia?
pozdr,
makul
Napisano
Żadnego prania w mydle i tym podobnym,na pewno straci na kolorze.
Jedynie delikatne moczenie w płynie do zmiękczania tkanin około doby,potem delikatne płukanie pod bieżącą wodą i tyle.