bjar_1 Napisano 1 Marzec 2010 Autor Napisano 1 Marzec 2010 Proszę o pomoc od czego może pochodzić - w obejściu walała się masa niemieckich gratów, więc może mieć coś z nimi wspólnego... Niestety dysponuję tylko taką fotką...
EAGLE11 Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Z jakiego materiału są wykonane szprychy" ? Opona oczywiście pospolita, współczesna.
bjar_1 Napisano 1 Marzec 2010 Autor Napisano 1 Marzec 2010 Niestety. dysponuję tylko tym zdjęciem oraz informacją, że szprychy" są wykonane z drewna...
EAGLE11 Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Pisząc współczesna mam na myśli lata powojenne, koledze chodziło o to czy ma coś wspólnego z niemieckim wojskiem jak sądzę.A koło mam prawie identyczne, tylko środek nie znacznie się różni. No i u mnie nie ma opony tylko całe z drewna+plus akucie na powierzchni jezdnej. Moim zdaniem jest to jakaś modyfikacja chłopska, starego drewnianego koła.
EAGLE11 Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 okucie*Opon także mam sporo podobnych, nawet jeśli dobrze widzę bieżnik taki sam.Stan zachowania podobny, niektóre dużo gorsze. Mieszkam na wsi w mazowieckim i to dla mnie dość pospolity widok, oczywiście nie w tym zestawieniu.
bjar_1 Napisano 1 Marzec 2010 Autor Napisano 1 Marzec 2010 Ja tam nigdy takiego a chodzie" nie widziałem, dlatego proszę speców o identyfikację.
Catadero Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 W taki sam sposób skonstruowane koła miał np. CHRYSLER 70 z 1926 r. (do 1930)...
Catadero Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 ...czy CHRYSLER 72 z r. 1928-1931. Było sporo firm samochodowych wykorzystujących tak skonstruowane koła. Być może, gdy producenci aut zaczęli wypuszczać samochody na pełnych stalowych obręczach lub na szprychach stalowych, zmagazynowane koła posłużyły jako wyposażenie wozów konnych. W każdym razie nie jest to chłopska samoróbka" tylko produkt fabryczny.C.
bjar_1 Napisano 2 Marzec 2010 Autor Napisano 2 Marzec 2010 O.K. dzięki. Może jeszcze ktoś coś dopowie...
kopijnik2 Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 małe drewniaki - były stosowane również w dużych młocarniach
polsmol Napisano 3 Marzec 2010 Napisano 3 Marzec 2010 A może to jest koło od wozu łączności? http://www.rkd.friko.pl/woztel.html
herman1984 Napisano 3 Marzec 2010 Napisano 3 Marzec 2010 Brawo polsmol!!!idealnie pasuje do kawaleryjskiego wozu telefonicznego wz.39K.Pozdro.
landszaft1 Napisano 3 Marzec 2010 Napisano 3 Marzec 2010 niestety tylko zapachniało - Jak przypatrzeć się szprychom wozu telefonicznego to przy metalowej osi każda szprycha ma też jakąś śrubeczkę - a rozpoznawane koło niestety tych śrubeczek nie ma . Tylko na piaście jest ich 6 a na szprychach brak. poza tym mniej więcej się wizualnie zgadza . przydało by się tylko dowiedzieć o wymiary koła wz 39K i podać wymiary te do rozpoznania.
Catadero Napisano 3 Marzec 2010 Napisano 3 Marzec 2010 Oczywiście, bardzo nęcące rozpoznanie. Teraz, nawet jeśli nie uda się ustalić pochodzenia tego koła, też bym optował za jego polskim pochodzeniem. W końcu nie wszystko musimy zawdzięczać Amerykanom, Niemcom czy Ruskim.C.
bjar_1 Napisano 3 Marzec 2010 Autor Napisano 3 Marzec 2010 Koło namierzył kumpel. Jeśli to rzeczywiście RKD, to pewnie mu się humor polepszy ;)
Catadero Napisano 3 Marzec 2010 Napisano 3 Marzec 2010 Nawet jak nie jest, to będzie. A tak na poważnie, różni się od samochodowego tym, że przy piaście blacha trzymająca szprychy jest nitowana. W samochodach jest na śruby. A od wozu telef. również jest nitowana.C.
polsmol Napisano 5 Marzec 2010 Napisano 5 Marzec 2010 To może być koło od wcześniejszej wersji wozu telefonicznego. Tam nie było tych wzmocnień o których pisze landszaft1
lupo55 Napisano 6 Marzec 2010 Napisano 6 Marzec 2010 Te śruby na szprychach służą do zamocowania bębnów hamulcowych. Wóz wz.39K na fot. od boku prawego ma hamulce na kołach półwozia tylnego uruchamiane ręczną dżwignią widoczną na tym zdjęciu w położeniu przednim. Widoczny jest również drążek hamulcowy. Na przednich kołach nie ma hamulców.Natomiast wóz wz.38A prawdopodobnie wyposażony jest w hamulce wszystkich kół. Na tylnym półwoziu widoczny jest drążek hamulcowy i dżwignia ręczna w położeniu tylnym (zahamowane koła), a na półwoziu przednim drążek hamulcowy i prawdopodobnie dżwignia uruchamiana nogą powożącego (rodzaj pedału).
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.