Skocz do zawartości

2 hełmy wz.31 rekonstrukcja


Manierkarz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !
Jestem kompletnie zielony w kwesti rekonstrukcji helmow czyli szpachlowanie itp. Kupiłem te helmy lacznie za 16 zl na allegro i nie wiem co mam z nimi zrobic,jak zacząc rekonstruowac zeby nie zniszczyc fantow ? Najchetniej tylko 1 bym szpachlowal czyli, ktory helm bardziej sie nadaje do rekonstrukcji ?
Prosiłbym o pomoc i pozdrawiam !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężka sprawa z tymi hełmami. Czeka Cię dużo roboty. Moim zdaniem do rekonstrukcji nadaje się ten po prawo bo ma jeszcze ranty w znośnym stanie.

Jeszcze niedawno w Odkrywcy był artykuł kolegi Matejko o rekonstrukcji hełmów. Myślę, że najpierw należy zacząc od lektury.

Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie taki wątek-był kilka tematów niżej:
http://www.odkrywca.pl/helm-polski-i-niemiecki,653039.html#653039
Tam masz nieco informacji nt. restaurowania hełmów. A moim skromnym zdaniem robiłbym 2; jeśli blacha jest w miarę sztywna i hełm się nie składa to jest do zrobienia.
Tak przy okazji-mam może głupie pytanie ale - czy na powierzchnię pokrytą minią można dać szpachlę czy dawać ją na gołą blachę (tj. szpachlę)?
makul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenowo to zależy. Dla niektórych 16,50zł poszło się rypać za dwa przeżarte gary,a dla innych niezła okazja. Osobiście uważam, że był to dobry zakup z twojej strony, choć nie broniłbym się gdybyś chciał się ich pozbyć;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lekkie wz.31 raczej były używane bojowo. Sam mam dwa lekkie wz.31 spod Iłży. Tak mi powiedział ich były właściciel. Podał mi nawet nazwę jednostki, ale niestety już nie pamiętam jak się nazywała.