grzeb Napisano 1 Październik 2008 Autor Napisano 1 Październik 2008 http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Polska-armia-otrzyma-od-USA-piec-uzywanych-Herculesow,wid,10416323,wiadomosc_prasa.htmlCiekawe, ile mają lat te transportowce? Myślę, że conajmniej 20 lub 30.
mahon Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 Znowu jak widzę wypowiadają się fachowcy" od wojskowości, ich liczne grono jest również na tym forum. Wystarczy poszperać w internecie i można dowiedzieć się, że te Herkulesy poddawane są gruntownemu remontowi i modernizacji. Polatają jeszcze kilkanaście lat. To maszyna nie do zajechania. A wszelkim krytykom polecam poczytać o kosztach kupna lub leasingu nowych maszyn - wtedy wszystkim szczęki opadną. W tej chwili dla naszego biednego budżetu to najlepsza opcja.Pozdr.
satron1200 Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 Witam . Temat intensywnie wałkowany na forach poświęconych obronności ... Link do scanu artykułu o Polskich " C-130 z forum Militarium.net http://poland.usembassy.gov/embassy-events/embassy-events-2008/polish-c-130es-featured-in-magazine--6-may-2008.html . Pozdrawiam .
liha Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 I słusznie, dają to brac co dają. Porządne samoloty, sprawdzone na niejednym kontynencie, wojnie. Odremontowane...nie ma co kręcic nosem. Jakby jeszcze dołożyli parę AC-130...... pozdrawiam.liha
danieloff Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 Jak na razie jesteśmy skazani na wynajem Rusłanów od rosyjsko - ukraińskiej firmy, co kosztuje niemało, albo na CASY, w których można przewieźć co najwyżej jeden samochód terenowy, a i to ze złożoną budą. Te Herculesy przydadzą się jak nic!
Maniek7_2006 Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 wow super, Herculesy z Ery Vietnamu, może jeszcze M16 dorzucą, co po jednym strzale się zatną??? PozdrO
kogan Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 Wspaniałe maszyny, choc konstrukcja z lat 50'tych, co przy nowoczesnej awionice czyni z nich sprzęt, który w dobrych rękach przelata jeszcze conajmniej 20 lat.P.S Jakies 5 lat temu zbudowałem makietę C130. Rozpiętośc skrzydeł 4m, Dwa silniki po 10cm. Boże.......jak to pieknie latało....
wykałaczka Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 Wspaniale! Mamy już zaczątek (jeśli by ktoś reflektował) pracy co najmniej dyplomowej w temacie: Polskie Siły Zbrojne jako lamus uzbrojenia nowoczesnych armii świata". A tak na poważnie to znowu dostaliśmy milion par butów... do podzelowania. Znowu ktoś bedzie zarabial na cześciach zamiennych i modernizacji tych samolotow. Pozdrawiam.
grzeb Napisano 1 Październik 2008 Autor Napisano 1 Październik 2008 Polski Herkules": http://wiadomosci.wp.pl/gid,88875,gpage,1,img,10417236,galeria.html
Trooper85 Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 Używane Herculesy to w tej chwili jedyna szansa dla naszego lotnictwa transportowego. Obecnie nasze C-295 są zajeżdżane" poprzez stosowanie do zadań, do których nigdy nie były przeznaczone (są to maszyny transportu taktycznego, a u nas używa się ich prawie jak transportowców strategicznych), a ich ograniczone możliwości skazuję nas na łaskę" lotnictwa transportowego USA, wynajem Rusłanów lub długotrwały transport kolejowy (którego efekty w postaci uszkodzonych i pookradanych pojazdów można już było oglądać).Dla wszystkich piewców A400M jedna uwaga: samolotów nie nabywa się jak samochodów z salonu. Maszyna Airbusa jeszcze nie została oblatana, a w razie zamówienia i tak pierwszeństwo w dostawach miały by kraje które wcześniej zamówiły samoloty (co dawało by wprowadzenie do polskiego lotnictwa ok. 2015 roku lub później). Dodatkowo należy się liczyć z dalszymi opóźnieniami w realizacji projektu (podobnie jak w przypadku pasażerskiego A380)A dla tych którzy tak lubią rozprawiać o zabytkach": najbogatsze na świecie siły zbrojne USA wciąż z powodzeniem wykorzystują B-52 (najmłodsze mają prawie 50 lat, ostatni B-52H opuścił wytwórnie 26.10.1962r.) i jakoś nie spieszą się z ich wycofaniem (mają pozostać w służbie do ok 2040 roku!!!). Samoloty były (i są) modernizowane, więc poza wyglądem mało wspólnego mają z maszynami z lat '50. Tak samo nasze C-130E będą poddane remontowi i modernizacji, która pozwoli na bezproblemową eksploatację.Zdrów!
majros Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 U nas nie ważne, co za ile czy nowe czy stare i tak wszystko będzie do kitu. Polacy to tacy akrobaci, co potrafią sami sobie wbić nóż w plecy. Leopardy, f-16, teraz herkulesy wszystko to złomy oddadzą jeden strzał i się zatną. Wielu w taką propagandę ciągłej klęski i czarnowidztwa wierzy. To że w innych krajach działa bez zarzutu u nas na pewno działać nie będzie. To że w innych krajach takie maszyny się psują i wymagają serwisu jest normalne. U nas urasta to do miana szmelcu za miliardy dolarów. Od takich bzdurnych technicznych teorii aż się roi. Począwszy od samochodów i słynnego bzdurnego powiedzonka „nie kupuj samochodu na F” kończąc na nielotach F-16 Pozdrawiam
Maniek7_2006 Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 co do leopardów to spoko, czołgi, tak samo herculesy spoko samoloty, tylko że stare a F16 to złom bo cały czas łsychać o jakichś problemach technicznych, bodajże ze 3 awarie były, rozumiem 20 letni mig ma prawo do awarii, ale jest mniej awaryjny niż nowiutkie F16PozdrO
Trooper85 Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 Maniek7_2006, masz jakiekolwiek pojecie o lotnictwie, czy swoją wiedzę opierasz na wybitnych fachowych periodykach takich jak fakt", super ekspres" itp.?Zanim zaczniesz pisać coś o awaryjności F-16 poczytaj sobie trochę o eksploatacji samolotów.Pozdrawiam!Trooper85 (Technik mechanik osprzętu lotniczego)
Maniek7_2006 Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 jakby były dobre nic bym nie mówił, a to że są awaryjne(mowa o tych produkowanych dla Polski, bo co do tych co są produkowane dla USA, są bardzo dobre, i są bezawaryjne) nasze niestety na c... sie nadająPozdrO
Trooper85 Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 No ale co z tą niby-awaryjnościa? Jak wygląda awaryjność" polskich F-16C/D Block52+ na tle awaryjności" innych F-16 użytkowanych w (chyba) 24 krajach na świecie???Konkrety proszę, a nie powtarzanie pierdółP.S. F-16 nie są już produkowane dla sił powietrznych USA, a jedynie na eksport.
M164U Napisano 3 Październik 2008 Napisano 3 Październik 2008 Popatrzmy na Rumunie. Oni w 95 roku kupili za grosze 4 C-130B które pamiętały wojny w Wietnamie (czyli w najlepszym wypadku miały one już wtedy 30 lat) wymieniając nimi swoje stare AN-tki. Dziś, te same maszyny nadal mają się bardzo bobrze, a ostatnio latały wspierając NATO w Afganistanie. Dodatkowo Rumunia kupiła ostatnio używany C-130H od Włochów i też są zadowoleni, mimo ze to taki straszny latający złom, jak to niektórzy tu już wspomnieli.
woytas Napisano 5 Październik 2008 Napisano 5 Październik 2008 ale na poczatku Rumunia wtopila z tymi herkami - wzieli je ot tak poprostu - potem nie latali bo serwis okazal sie za drogi.i chyba to mysmy odrzucili oferte na te samoloty ktore wzieli Rumuni
fakker Napisano 5 Październik 2008 Napisano 5 Październik 2008 I znów zacznie się temat ,że latają złomy zabrane z bazy USAF Tucson AZ.Każdy kto trochę poczyta gazet uważa się za super eksperta".Chylę czoła przed wami ale zastanówcie się czasami co piszecie gdyż swoją ignorancją tematu narażacie się na śmiech i kpiny ludzi którzy zjedli na tym zęby.Jeżeli ktoś poczuł sie urażony to przepraszam . pzdr Art - fakkerPS: A miłośników oglądania tzw wraków" zapraszam na Google Earth gdzie należy wpisać : Davis Monthan USAF .I oglądajcie sobie do woli ile tego tam stoi .
M164U Napisano 6 Październik 2008 Napisano 6 Październik 2008 Tak, my mielismy te sama propozycje co Rumuni, byly to Herkulesy za dolara, a my mielismy placic za renowacje i serwis. My orzucilismy te oferte, Rumini ja przyjeli, i nie lataly od razu u nich bo byly na poczatku w remoncie.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.