Skocz do zawartości

Renault FT 17


majsterkowicz

Rekomendowane odpowiedzi

Po zbudowaniu pancerki wz 34 przyszedł czas na trudniejszy projekt, wybór padł na FT 17 było nie było pierwszy polski czołg. W związku z powyższym zwracam się z prośbą o pomoc w zgromadzeniu dokumentacji niezbędnej do budowy repliki( założenie jest by pojazd tylko zewnętrznie przypominał oryginał) nie próbuje nawet porywać się na wierną kopię raz z braków warsztatowych dwa nakładów gotówkowych, i tak wstępny kosztorys mnie przerasta ale grunt to zacząć. Największy problem to gąsienice ( może ktoś ma ogniwo i udostępni do wykonania formy odlewniczej ) to jedna z opcji najwierniejsza i najdroższa.
Wszelka pomoc będzie przydatna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 145
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
obawiam się że problem gąsienic jest akurat jednym z mniejszych ( gąsienice płytowe bardzo proste do wykonania )
proponuję przyjrzeć się uważnie układowi jezdnemu a zwłaszcza głównej belce nośnej oraz kołom napędowym , że o takim drobiazgu jak rama nie wspomnę . ciekawym wyzwaniem może być również wykonanie wieży o odpowiedniej grubości pancerza.( jednoelementowa z dachem monolitycznym)
a gąsienic jest akurat całkiem sporo dostępnych" do wypożyczenia , zwymiarowania , najprościej = MWP


PATRON
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Możesz się zgłosić do muzeum w Samur, jestem przekonany ze posiadają plany tego czołgu. Po drugie przeglądając http://the.shadock.free.fr/Surviving_FT-17.pdf na dole w wykazie są dwie repliki zbudowane przez niejakiego Marc Dierickx'a , mozna tam też cos poszukać. Zauważyłem także ze były dwa waianty wieży, okragła i nitowana z płyt. Nie wiem jak z użyciem tej drugiej wersji w WP ale wydaje się prostsza w wykonaniu.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać na fotografii występowały nawet w poc.pancernych czołgi z wieżami ośmiobocznymi znacznie łatwiejsze do wykonania co do belki zawieszenia nie taki diabeł straszny jak go maluję, koła jezdne i napędowe można wykorzystać z maszyn budowlanych łącznie z łańcuchem gąsienicy w przypadku zastosowania gąsienicy drobno-ogniwowej a przypominam że w 37 roku było ponad 70 czołgów wyposażonych w taki układ.
Co do doświadczenia mając 4 krzyżyki na karku coś tam w życiu już zrobiłem więc i z tym sobie poradzę, bardziej sie obawiam kompromisów związanych z kosztami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FT 17 jest sporo w różnych muzeach, najłatwiej dostępny chyba w Paryżu, w Muzeum Armii. Z wymiarami, szczegółami zewnętrznymi nie będzie więc problemów. Oba podstawowe warianty wieży wozu bojowego (sześciokątny i okrągły) były używane w Polsce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, za odzew i pomocne informacje mam nadzieję że jeszcze to nie koniec, jak widać każdy inną skalę trudności i problemów na które może się natknąć przy realizacji, wyznaję zasadę że człowiek zrobił to i człowiek odtworzy, pytanie zawsze zostaje za ile. A żeby nie marnować czasu zbierając dokumentację 17 to sobie majsterkuję przy czymś takim (już wszystko działa )do rekonstrukcji 44-45 jak znalazł. Za miesiąc najdalej będzie gotowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie przepraszam za powolność moich odpowiedzi ale jako że jestem na forum nowy to zgodnie z przyjętymi zasadami obowiązuje cenzura a teraz do sedna; sowiecki czołg T 18 jest kopią FT 17 ale tylko w zakresie idei w związku z tym podobieństwo jest duże ale tylko podobieństwo wymiary sposób łączenia płyt zawieszenie to już zupełnie inne maszyny.
na pytanie jak i od czego zaczyna się budowę to właśnie od dokumentacji a potem w zależności od pojazdu i od tego jak sie go buduje czy od podstaw czyli zaczynasz od ramy jeśli taka jest bo ona będzie dalej rzutować na wymiary i proporcje, natomiast jak wykorzystasz gotowe podwozie od innego pojazdu to podwozie będzie już kształtować dalsze wymiary i proporcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak posiadam tą książkę i poza zdjęciami są rysunki ponadto jestem w kontakcie z autorem więc liczę na więcej materiałów.
Generalnie nieuchronnie zbliżam się do najtrudniejszej fazy projektu i nie mam tu na myśli budowy, tylko skąd wykombinować kasę na realizację.
SPONSORZY SPONSORZY gdzie jesteście, hahaha może nie będzie tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche linkow z dobrymi zdjeciami:

(2 z Afganistanu teraz sa USA)
http://svsm.org/gallery/ft-17
(Zdjecia z muzemu Pattona w USA)
http://www.peachmountain.com/5star/Tanks_Patton_Tanks_FT17_tank.aspx
(Zdjecia z muzemu w armii w Paryzu i Brukseli)
http://www.landships.freeservers.com/ft17_info.htm
www.youtube.com/watch?v=iU8HGs_GrRw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kilka fotek:
Odrestaurowanie FT znalezionych w Afganie
http://www.armorfortheages.com/Ft18page.htm
http://svsm.org/gallery/patton_museum_motor_pool
FT Samur
http://www.ammssydney.com/content/CntRefWlk_FR_FT17Saumur.html
i Canberra
http://www.ammssydney.com/content/CntRefWlk_FR_FT17.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie