Skocz do zawartości
  • 0

Blaszki z czolgu .


amsel44

Pytanie

  • Odpowiedzi 192
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Rekomendowane odpowiedzi

Qrcze juz dawno mowilem .. jestes wielki , zobacz zdjecie z tekstem o mnie najbardziej zaciekawilo" i nizej to ze znakiem ?
mamy komplet :) widac tam sprezynki jak na twojej focie.
znajomy elektryk jak mu to pokazalem powiedzial ze to jak el. rozrusznik zmieniarka szybkosci obrotow"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Kolego Trooper85.
Nie wiem co masz na myśli pisząc, że nie jest to element „siłowy” a jedynie uszczelniający. Pozwolę sobie na zwrócenie Twojej uwagi na to, że w tej właśnie obudowie osadzony jest mechanizm nazywany przekładnią boczną – a spełniający rolę zwolnicy, czyli przekładnia zwiększająca siłę napędową na koło napędzające gąsienicę. Umieszczona jest dlatego w tym miejscu, bo pozwala odciążyć cały układ napędowy, a więc umożliwić wykonanie jego elementów w mniejszych rozmiarach, lub z gorszych wytrzymałościowo materiałów. To tak, jak umieszczenie przy kołach napędowych dużych ciężarówek - przekładni zwalniających (obecnie najczęściej planetarnych) multiplikujących moment obrotowy, a więc siłę napędzającą występującą na styku koła z jezdnią.
Krótko mówiąc – jest to element konstrukcyjny przenoszący całe obciążenie występujące pomiędzy układem napędowym czołgu, a gąsienicą przenoszącą reakcje od podłoża, po którym porusza się czołg.
Elementami uszczelniającymi są: pierścień uszczelniający umieszczony w pokrywie (widoczny na zamieszczonej przez Ciebie fot.), uszczelka płaska pod tą pokrywą i duża uszczelka płaska pomiędzy obu częściami obudowy w miejscu skręcenia ich ponad dwudziestoma śrubami.
Co do grubości ścianek wykopanego przedmiotu – tak cienki element bez żeber wzmacniających nie tylko nie wytrzyma obciążeń od koła napędzającego, lecz nie zabezpieczy przed przebiciem przez odłamki, albo pociski nawet broni ręcznej. Utrata oleju smarującego przekładnię, to szybkie unieruchomienie czołgu.
Jeśli ta znaleziona obudowa wykonana była z żeliwa – to już zdecydowanie dyskwalifikuje ją z omawianego zastosowania. Tu znalazca mógłby nam coś powiedzieć – jeśli ma do niej dostęp niech uderzy młotkiem w krawędź w miejscu odłamania i wszystko będzie jasne.
I ostatnia moja uwaga – od początku produkcji napęd przekładni był taki sam, a więc osłona łożyska koła napędzającego znajdowała się poza obrysem okręgu obudowy i o tym pisałem w swym pierwszym poście.
Wybacz więc, ale nie mogę podzielić Twego zdania. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrcze ... Woodhawen jestes wielki , zapomnialem podziekowac za zdjecia , a dekiel ... wywalilem myslac ze to jakis >> przypadkowy zlom. sam przyznaje bez bica w zyciu nie znalazlbym .korka (jeszcze pancernego :):):) )
nastawiam sie na wykopki w sobote i niedz. jesli pogoda i rodzinka pozwoli
pozdro.amsel44 :):):)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie