Skocz do zawartości

Armatka ppanc Bofors

Chrumiś

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Na początku chciałbym wszystkich powitać,jest to mój debiut na forum, zalogowałem sie jakiś czas temu ale nie było jeszcze okazji żeby zadebiutować, poprostu małl czasu.
Witam wszystkich:)
Do żeczy ostatnio z moim znajomym natrafiliśmy na ślad polskiego działka Bofors, jest podobno zakopane i czeka na swojego odkrywce. I tak sie zastanawiałem ile takich działek jest w polsce,w muzeach oraz w rekach prywatnych, może ktoś z korzystających z forum wie.
Jest to na pewno unikat.
Pozdrawiam CHRUMIŚ:)
Napisano
Ile jest takich działek? Hmm... W MWP w Warszawie jest chyba jedno (a może dwa?) no i chyba w Muzeum w Sochaczewie (jedno?).
Nie znam się na stanie polskiego muzealnictwa i w razie błędu proszę o poprawę.

pzdr

bjar_1
Napisano
Z grubsza:
- dwa wykopki z W-wy (MWP + Sochaczew),
- kilka sztuk pozyskanych z Finlandii w różnych rękach.
Te ostatnie są oczywiście w dużo lepszym stanie, ale czasami niektóre części zostały zmienione podczas eksploatacji (np. opony).

Pzdr,

jotes
Napisano
Pare lat temu wykopalem swietnie zachowana optyke do tegoz wlasnie dzialka, slicznie sygnowana PZO WARSZAWA 37mm wz. 36. W chwili obecnej prawdopodobnie jest zamontowana na ktorejs z tych co przyjechaly z Finlandii.
Napisano
Muzeum w Dżonowie. Prezentowane było w Boryszynie podczas festynu militarnego ...
Napisano
Na Bzurze 2003, i na 2002 również, była armatka Bofors, ale nie mam pojęcia, skąd się ona wzięła i czy to był oryginał.

Pozdrowienia
Leuthen
Napisano
Armata wz.36 , której uzywam na Bzurze jest jedną z fińskich", w posiadaniu Muzeum w Lipcach Reymontowskich.
Prawdopodobnie Chudzin widziałeś tą sama armatę w Poznaniu. Była tam na wczasach przeszło rok :)
Napisano
gwoli dopowiedzenia - prawdopodobnie jest to jedyna obecnie w pełni sprawna armata Boforsa.
Aktualnie, jedyne czego jej brakuje to optyka -Glassmine, może bys pomógł skompletować?
Napisano