Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Jasiek_M

Elektroliza-Pytania

Recommended Posts

ludzie nie brzeszczot uzywajcie czegos miedzianego o wiele szybciej zachodzi proces elektrolizy i miedz w malym stopniu ale uzupelnia ubytki fanta.A stalowe to kicha bo juz sam sie przekonalem,ostatecznie mozna zastosowac chromonikiel.
Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyli jesli dobrze zrozumialem np lepszym przedmiotem byłby kawałek miedzianej rurki używanej w hydraulice

Share this post


Link to post
Share on other sites
Podpinam się pod temat z moim pytaniem.

Mam duży zardzewiały przedmiot.
Strasznie mi się na nim prostownik grzeje, wymyśliłem, że za duży opór daje cały układ no i tu moje pytanie:
jak zmniejszyć opór??
Odsunąć od siebie elektrody, może dać troszkę mniejszą (cieńszą) anodę, może lżejszy" roztwór zastosować??
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja mam prostownik ale niestety automatycznie się dostraja ale można regulować natężenie odsuwając od siebie elektrody.
pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coś poplątałeś pojęcia. Opór układu jest za mały i idzie za duży prąd co nie wytrzymuje prostownik. Wystarczy zwiększyć opór układu. Najprościej dać żarówke w szereg (12V 21W). Można dać słabszy elektrolit lub oddalić elektrody czy zmiejszyć elektrode, jednak najprościej i bez dobierania doświadczalnego dać żarówke.
Wojtek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dobra dzięki, czyli tak jak myślałem.

Pozdrawiam.

PS
Nie jestem niestety elektrykiem więc jak najbardziej mogłem poplątać pojęcia:)))
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam jeszcze jedno pytanie dot. elektrolizy:
Czy przed akcją odtłuszczać przedmiot??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elekroliza sama odtłuści, tyle że roztór będzie bardziej zabrudzony. Jak jednorazowy to nie ma co się tym przejmować.
Wojtek

Share this post


Link to post
Share on other sites
a ja i tak uwazam ze autoliza jest lepsza i latwiejsza w przeprowadzeniu a profile do paneli aluminiowe idealnie sie sprawdzaja do owijania przedmiotu i latwo je kupic:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kolejne pytanie dotyczące elektrolizy:
Czy można przesadzić z nią??
Nie wiem czy dać sobie już spokój kiedy 99% przedmiotu jest czyste a w zakamarkach gdzie nie mogę niczym dotrzeć jest rdza??
Czy można gotować" przedmiot bez obawy że w końcu zniknie??:)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jezleli w zakamarkach jest rdza to samą elektrolizą teego nie usuniesz. Weś wkrętaka i zedrzyj to mechanicznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Baterje są zbyt drogie. Nawet przy czyś małym typu moneta to najpierw padnie taka baterja 9V nim moneta zostani wyczyszczona.
Wojtek

Share this post


Link to post
Share on other sites
zebrałem efekt dyskusji do jednego dokumentu:
http://militarnik.tnb.pl/readarticle.php?article_id=2
czekam na sugestie i opinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie mam kolejne pytanie dotyczące elektrolizy:
czy mróz wpływa na elektrolizę?? tzn czy gotowana" solanka może zamarznąć??
Mój garaż to przestrzeń ni to otwarta ni to zamknięta a tylko tam mogę spokojnie elektrolizę robić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z tego co wiem wiekszość reakcji chemicznych zachodzi szybciej w gdy temperatura jes wyższa. Zaś co do roztworu soli to o ile jest odpowiednio mocny to nie powinien zamarznać. Tymbardziej ze podczas elektrolizy (przynajmniej w moich doswiadzczeniach) roztwór soli zawsze sie nieco podgrzewał.

pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co do Elektrolizy to ja moze ja jeszcze dodam coś od siebie. elektrode cieżko jest dobrać bo wszystkie mają jakieś minusy. Elektrody z miedzi pododuja to ze miedz przechodzi na fant a jest to efekt całkowicie nieporzadany jezeli czyścimy np srebro, stal , złoto też. Przy elektrodach stalowych roztwór ciemnieje i powstaje szlam. Cynk też przechodzi na fanty. jezeli zastosujemy jako elektrolit sól kuchenna to musimy sie liczyć z tym ze pomimo wielokrotnego mycia cieżko bedzie usunąć sól.

Share this post


Link to post
Share on other sites



×
×
  • Create New...

Important Information