Jump to content
ekiosk egazety next prenumerata

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

kopijnik2

dziwy, dziwy, boratynki...

Recommended Posts

Nie znam się, nie wiem, nie widziałem, u mnie znalazłem tylko jedną.
Czy to są falsy?
Czy te monety po prostu bił kto/czym chciał?
Monet gdzieś brakło to biła wiara zastępczaki" a wartość była ta sama- mała/żadna.
Nikt nie patrzył czy 1000 monet w worku wygląda dobrze", więc na takie dziwolągi nie zwracano uwagi.
Tyle tego u Was w ziemi leży nie bez powodu;)??

Widzieliście pewnie marki na taczki;)
Ilość, nie jakość.

Tak to sobie tylko wyobrażam.

ciut bardziej skomplikowane to jest...
1. ogólnoeuropejski trend do wprowadzenia monety drobnej miedzianej.
2. mechanizacja" - prasa walcowa - zwiększenie wydajności.
3. rozmiary i taniość materiału znęciły fałszerzy - przy czym sam Boratini jako działający w imieniu emitenta, może być postrzegany jako falsyfikator. A na pewno, po kontrakcie fałszował Rygę.

To wiem bo czytałem(starałem się;), ale te 3 punkty mogły spowodować to co ja sobie wyobrażam.

Czyt. bywa,że najprostsze rozwiązania są najlepsze, szczególnie jeżeli mówimy wydażeniach powtarzających się od baaaardzo dawna

Ja na polu znalazłem dokładnie 38 boratynek i wszystkie wyglądały niemal tak samo no oprócz dwóch boratynek z Sasem

katalog stary ale jary jak chcesz coś wiedzieć o starych polskich monetach od 1632 do 1864 (oprócz cen bo są PRL-owskie) to pisz na gadu:8598635

Tych chyba nie fałszowano na tak wielką skalę. Mino to monetki z Augustem też krzywo bite, różnej wielkości. Kopijnik ma rację co do trudności znalezienia dwóch jednakowych boratynek.

martian - popatrz na znaki mennicze litewskich, prócz WILNO,BRZEŚĆ czyli HKPL, i skanerem je...
do wątku http://www.odkrywca.pl/szelagi-i-inne-drobne-xvi-xvii-xviii-w-technika-produkcji-,533334.html#533334
brakuje Ujazdowa i ta moja 3" podejrzana...