Skocz do zawartości
polar123

TKS w Kubince

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem ale nie znalazłem podobnego tematu więc pozwoliłem sobie go dodać.

Jedna z osób współpracujących z Muzeum w Kubince zwróciła się z prośbą o pomoc do nas czyli polskich internautów w celu identyfikacji jednostki z jakiej pochodził i pomocy w odtworzeniu malowania TKSa znajdującego się w ich muzeum. Może jest ktoś na forum, kto może odpowiedzieć na ich pytania. Poniżej zamieszczam linki do fotek z tabliczkami znamionowymi TKSa

http://cook.c58.ru/webrunner/tksplate1.jpg

http://cook.c58.ru/webrunner/tksplate2.jpg

a cały wątek pod tym linkiem
http://www.com-central.net/index.php?name=Forums&file=viewtopic&p=53776#53776

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli masz jakiś kontakt z muzeum w Kubince to dowiec sie co jeszcze naszego tam zalega w magazynach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
drugie zdjęcie -

o ile mnie skleroza nie myli, takbliczak znamionowa producenta PZInż.

typ: TKS

lewa kolumna -
numer seryjny - 194
data produkcji - 20 VII 1936 ( w tym wypadku data ukończenia pojazdu)
typ silnika - Polski Fiat 122B

prawa kolumna -
ciężar własny
i chyba pojemność silnika, ale tu się mogę mylić.

Natomiast co do pierwszej tabliczki by się zapytał Mirka Zientarzewskiego z MWP.
Spytać?

Co do kolorów - trzeba znaleźć zdjęcia z Bzury TKS z MWP lub pancerki wz.34 - to w tej chwili najwierniejsze odwzorowania kolorów i układu kamuflażu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdjęcia

http://www.poloniamilitaris.pl/?tryb=galeria&newsID=247

http://www.poloniamilitaris.pl/?tryb=galeria&newsID=577

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może to okazja na nawiązanie kontaktu z kimś kto pracuje w Kubince i wyjaśnienie czy mityczny 7tp p. Magnuskiego istnieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pierwsze zdjęcie przedstawia bicia/oznaczenie konkretnej blachy pancerza, drugie tabliczkę, której zawartość była już opisywana na forum wielokrotnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7TP nie istnieje - został niestety zutylizowany. Sprawdzone.
A kontakt z Kubinką akurat jest, aczkolwiek nie słyszałem, żeby chcieli coś robic z TKS. Ale to było dość dawno temu i może się zmieniło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co z historią tego TKSa? Da się może stwierdzić z jakiej jednostki on pochodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesz co, nie wiem. Trzeba by sie spytać mądrzejszych - Trufelhunter, pzn59, Adaś Jońca....
może coś się zachowało w archiwach - jest numer seryjny, więc jest szansa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orginale zdjęcia TKS z Kubinki

http://yuripasholok.livejournal.com/2503417.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://yuripasholok.livejournal.com/2503417.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ładny prezent pod choinkę. Śledząc forum i wydawnictwa mam wrażenie, że dotąd nikomu nie udało się rozszyfrować tego napisu. Teraz dodatkowo znamy jeszcze zgrubną historię tankietki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdjęcie w podobnej (dobrej) jakości było już opublikowane w wydawnictwie Militaria.
Ciekawym jest jednak z jakiej jednostki pochodzi ta tankietka? Są sugestie, że jest z 32 dywizjonu pancernego Podlaskiej Brygady Kawalerii.
Ostatnio pojawiło się zdjęcie tankietki z tym godłem ze składnicy sprzętu zdobycznego w Lublinie. 32 dywizjonowi do Lublina nie było chyba po drodze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Całkiem możliwe też, że TEN egzemplarz tankietki znajduje się na niektórych zdjęciach zamieszczanych wcześniej na forum. Z opisu można bowiem się domyślać, że został ściągnięty przez Armię Czerwoną z jakiegoś polsko-niemieckiego pobojowiska lub składowiska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Opis pochodzenia tankietki sugeruje, że należała do 10. Brygady Kawalerii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko czy jakiś egzemplarz TKS od Maczka mógł być ściągnięty aż do Lublina?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To oczywiste. Niemcy nie przekazali go przecież Sowietom z Lublina do testów.
Jakiej jednostki godłem jest lajkonik?
Typ na 32 dywizjon Podlaskiej BK lub 10 BK jest ze względu na Lublin wątpliwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tym podpisem, że to Lublin to może być różnie - wiadomo jak oni podpisywali te zdjęcia we Wrześniu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×

Powiadomienie o plikach cookie