Skocz do zawartości

wasze motocykle wojskowe


zoltar92

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 210
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 2 weeks later...
ema przyjechała z białorusi, wiec wykluczyłbym koniugacje z Avo.
mam jeszcze takia informacje ze silnik jest tez jakis nietypny. mam inne silniki, standartowe dla emy ale tam miejsce na numery jest jakby szersze, aluminium jest inne no i nadlewki z numerem na boku karteru maja inny wyglad.
moze to rzeczywiscie starsze od reszty emy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zoltar...już niestety i emek coraz mniej, wszystko idzie na zachód. Stary nie jestem ale pamiętam z dzieciństwa że starsi kolesie śmigali na BMW, Zundappach, NSU, WLA, Indianach i innych bardzo egzotycznych motowidłach". BSA, Sunbeam czy Triumph... a teraz? ZA BMW robią koszmarne Urale, WLki to już współczesna często produkcja.
Do dzisiaj zostały w moim 30tys mieście ze 4-5 przedwojennych i wojennych maszyn. Ale co sie załamywac jak i Junaków juz coraz mniej...Kiedyś bez wartości a teraz i ze 6 kawałków trzeba wyłożyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś o Standart'ach,Victoria'ch,Ardie,D-Rad'ach, FN'ach,Imperia'ch, Panther'ach,Sarolea'ch czy Royal-Enfield'ach. No i wielu mniej znanych czy tylko pojedynczych szacownych weteranach, których fotki ze zlotów jeszcze przechowuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, tak sie składa ze dobrze pamietam motocykle z wystaw weteranów w Gdansku, pierwszych bazarów w Łodzi, na przełomie lat 80tych i 90tych. Tez moim zdaniem to były zupenie inne motocykle niz teraz, emki iże i janki stały po kątach.
Chciałbym zwrócic jednak uwage na poziom restauracji tych motocykli. Mniej zwracano uwage na zgodnosci numerów z tabliczka, rocznikową zgodnosc czesci czy własciwą kolorystyke motocykli. Pamietam R12-tki, R-35tki, r-4rki gdzie było pomieszanie wszystkich mozliwych roczników i typów, to samo z Zudappami i innymi klasowymi markami. Ciężko było zobaczyc cos naprawde oryginalnego, nie wiem z czego to wynikało ale tak to wyglada przegladajac wspomniane archiwalne zdjecia i przypominajac sobie tamte czasy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powracając do pytania odnosnie siedzenia emki które zamiesciłem wyżej, nadlewki silnika wydaja sie równiez jakies nietypowe. moze ktos potrafi to odczytac i przypozadkowac rocznikowo lub fabrycznie.
numery silnika na wezszej podstawie bez typowego prazkowania i stepla trójkątnego a nie wygladaja na przebijane no i karter oczywiwcie nie jest kaskowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na frontową produkcję , czy masz zdjęte kolo zamachowe?? , jeśli tak to poszukaj tam sygnatur , powinny być lecz nie muszą , wokól podpory walu.szukaj ruskiego sz w kólku lub zis , ewentualnie mmz (pisanego oczywiście po rusku), to są napewno wojenne sygnatury.powinieneś mieć też datę produkcji wybitą nad deklem zaworowym(z tego co pamiętam po lewej , ale mogę się mylić) miesiąc i rok.czy masz resztę mechaniki od tej emy?? , czy to skladak?? , a co z karoserią?? , nie masz więcej sygnatur , np na pólkach , rama z wzmocnieniami czy bez?? , a może tylko tam gdzie suwaki , a tam gdzie akumulator to jest ich brak?? , masz wózek do kompletu??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj też bić na deklu zakrywającym rozrząd , jest tam też miejsce (oczywiście mówimy teraz o emie frontowej), nadlewka taka mala na dwie śrubeczki do przymocowania cewki zaplonowej bo we frontowej emie tam byla.dekiel zakrywający aparat zaplonowy też powinien być sygnowany od wewnątrz i jeśli jest starej dobrej produkcji to u góry powinien mieć wycięty tylko jeden otwór na przewód, linkę a nie dwa jak to jest w późniejszych wersjach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręć też dekielki zakrywające zawory i sprawdź jakie masz tam sygnatóry o ile w ogóle są bo też jest sporo czystych , szukaj także na deklu podpory walu od wewnątrz.
może kolo zamachowe masz na jedną tarczę sprzęgla? , to też stary model.rok produkcji jest też na aparacie zaplonowym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety to składak, całe zdjecie jest kilka postów wyzej i tylko siedzenie oraz silnik mi nie pasuje do reszty, dekla aparatu zapł. nie było. tylny błotnik jest płytki ale ma taka jakby płetwe czego nie widziałem w innych emkach. inne jest też aluminium z jakiego jest wykonany silnik oraz struktura sladów po formach.
bardzo chciałbym to wyjasnic, bo składac frontowej nie bede a raczej przywrócic ta pierwowzorowi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie