Skocz do zawartości

wasze motocykle wojskowe


zoltar92

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
podrzuce watek do góry, moze ktos jeszcze moze przedstawic jakies elementy z WZM'ów? Jeden zakład WZM był w Poznaniu, moze wiecie jaki mial numer i gdzie byłi inne?
  • Odpowiedzi 210
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
a nieprawda osprzet jest przemyslany i odpowiednio poprzyczepiany nic nie odpada a sam czasem lubie poszalec po dziurach i jak do tej pory jeszcze nic sie nie urwalo;-)
  • 2 weeks later...
Napisano

witam,
moze ktos podpowie co to za siedzenie,
inna podstawa i poszycie jakies nietypowe dla M-72.
na Kasie czy dniepra nie wyglada.
pozdr.dawid

Napisano
moim zdaniem podstawa to jakaś przeróbka , tyl od emy ale reszta?? , nie wiem. guma moim zdaniem jest od najstarszej frontowej emy ale podobne są w awo t , nie mam pewności.
Napisano
ema przyjechała z białorusi, wiec wykluczyłbym koniugacje z Avo.
mam jeszcze takia informacje ze silnik jest tez jakis nietypny. mam inne silniki, standartowe dla emy ale tam miejsce na numery jest jakby szersze, aluminium jest inne no i nadlewki z numerem na boku karteru maja inny wyglad.
moze to rzeczywiscie starsze od reszty emy.
Napisano
Zoltar...już niestety i emek coraz mniej, wszystko idzie na zachód. Stary nie jestem ale pamiętam z dzieciństwa że starsi kolesie śmigali na BMW, Zundappach, NSU, WLA, Indianach i innych bardzo egzotycznych motowidłach". BSA, Sunbeam czy Triumph... a teraz? ZA BMW robią koszmarne Urale, WLki to już współczesna często produkcja.
Do dzisiaj zostały w moim 30tys mieście ze 4-5 przedwojennych i wojennych maszyn. Ale co sie załamywac jak i Junaków juz coraz mniej...Kiedyś bez wartości a teraz i ze 6 kawałków trzeba wyłożyć.
Napisano
Zapomniałeś o Standart'ach,Victoria'ch,Ardie,D-Rad'ach, FN'ach,Imperia'ch, Panther'ach,Sarolea'ch czy Royal-Enfield'ach. No i wielu mniej znanych czy tylko pojedynczych szacownych weteranach, których fotki ze zlotów jeszcze przechowuję.
Napisano
witam, tak sie składa ze dobrze pamietam motocykle z wystaw weteranów w Gdansku, pierwszych bazarów w Łodzi, na przełomie lat 80tych i 90tych. Tez moim zdaniem to były zupenie inne motocykle niz teraz, emki iże i janki stały po kątach.
Chciałbym zwrócic jednak uwage na poziom restauracji tych motocykli. Mniej zwracano uwage na zgodnosci numerów z tabliczka, rocznikową zgodnosc czesci czy własciwą kolorystyke motocykli. Pamietam R12-tki, R-35tki, r-4rki gdzie było pomieszanie wszystkich mozliwych roczników i typów, to samo z Zudappami i innymi klasowymi markami. Ciężko było zobaczyc cos naprawde oryginalnego, nie wiem z czego to wynikało ale tak to wyglada przegladajac wspomniane archiwalne zdjecia i przypominajac sobie tamte czasy.
Napisano

powracając do pytania odnosnie siedzenia emki które zamiesciłem wyżej, nadlewki silnika wydaja sie równiez jakies nietypowe. moze ktos potrafi to odczytac i przypozadkowac rocznikowo lub fabrycznie.
numery silnika na wezszej podstawie bez typowego prazkowania i stepla trójkątnego a nie wygladaja na przebijane no i karter oczywiwcie nie jest kaskowy.

Napisano
wygląda na frontową produkcję , czy masz zdjęte kolo zamachowe?? , jeśli tak to poszukaj tam sygnatur , powinny być lecz nie muszą , wokól podpory walu.szukaj ruskiego sz w kólku lub zis , ewentualnie mmz (pisanego oczywiście po rusku), to są napewno wojenne sygnatury.powinieneś mieć też datę produkcji wybitą nad deklem zaworowym(z tego co pamiętam po lewej , ale mogę się mylić) miesiąc i rok.czy masz resztę mechaniki od tej emy?? , czy to skladak?? , a co z karoserią?? , nie masz więcej sygnatur , np na pólkach , rama z wzmocnieniami czy bez?? , a może tylko tam gdzie suwaki , a tam gdzie akumulator to jest ich brak?? , masz wózek do kompletu??
Napisano
acha wyjmij prądnicę jeśli nie jest przerobiona na 12v to będziesz wiedzial czy to stary blok czy nowy , w starym otwór na prądnicę jest taki sam jak w bmw.
Napisano
szukaj też bić na deklu zakrywającym rozrząd , jest tam też miejsce (oczywiście mówimy teraz o emie frontowej), nadlewka taka mala na dwie śrubeczki do przymocowania cewki zaplonowej bo we frontowej emie tam byla.dekiel zakrywający aparat zaplonowy też powinien być sygnowany od wewnątrz i jeśli jest starej dobrej produkcji to u góry powinien mieć wycięty tylko jeden otwór na przewód, linkę a nie dwa jak to jest w późniejszych wersjach.
Napisano
odkręć też dekielki zakrywające zawory i sprawdź jakie masz tam sygnatóry o ile w ogóle są bo też jest sporo czystych , szukaj także na deklu podpory walu od wewnątrz.
może kolo zamachowe masz na jedną tarczę sprzęgla? , to też stary model.rok produkcji jest też na aparacie zaplonowym.
Napisano
niestety to składak, całe zdjecie jest kilka postów wyzej i tylko siedzenie oraz silnik mi nie pasuje do reszty, dekla aparatu zapł. nie było. tylny błotnik jest płytki ale ma taka jakby płetwe czego nie widziałem w innych emkach. inne jest też aluminium z jakiego jest wykonany silnik oraz struktura sladów po formach.
bardzo chciałbym to wyjasnic, bo składac frontowej nie bede a raczej przywrócic ta pierwowzorowi.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie