Skocz do zawartości

PZInz 302 ciagnik


jarrek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
moje hobby to odnawianie starych samochodow.
buduje rowniez przyblizona replike ciagnika 302 i potrzebuje informacji na temat kilku detali.
np. zawias i blokada szyby przedniej,detal mocowania obracanych kol zapasowych , wygladu haka holowniczego,systemu rozkladania dachu , czy w koncu jakies detale dotyczace wyciagarki na tylnej osi.
bede b. wdzeczny za pomoc.
Napisano
jest zupelnie robiony od podstaw.
posiadam drobne elementy,ale tak zniszczone,iz trudno je wykorzystac.nie o to zreszta mi chodzi.
kolo 3-ch lat temu dostalem informacje na temat jekiegos pojazdu w okolicy ustrzyk,ktory mial pelna rame z napedem i zawieszeniem ,siedzenie , kierownice ,duzy hak i maske podobna do przedwojennego fiata.kabiny ani szyby przednie nie mial.byl on przez lata wykorzystywany jako traktor-ciagnik,a nastepnie stal w krzakach i zdzewial.mieszkam dosyc daleko i zanim tam sie wybralem, wszystko to poszlo na zlom.co znalazlem to zgnieciona i przerdzewiala lampe przednia i kilka blaszek w trawie i blocie.
wlasciciel mowil ,iz byl to przedwojenny jeep".
mial maly silnik,krotkie blotniki przednie(byly jeden i to zdjety)i duzy hak w tylnej czesci ramy.stal nieuzywany od lat 70-tych,wiec oddal go zbieraczom zlomu,a
tych pare drobiazgow,ktore znalazlem poprostu przeoczyl.
szukajmy wiec dalej,bo wielu ludzi szcegolnie na prowincji nie zdaje sobie sprawy za skarbow jakie gdzies tam jeszcze leza.
obecnie znalazlem 508-I(wloski) -do remontu i mam zamiar go nabyc i odnowic.zamieszcze foty w przyszlosci.

mam pytanie:
czy rozstaw kol w 302 wynosil 1380mmm -jak slyszalem?
Napisano
Wspaniały-gratuluję pomysłu i zamozaparcia przy tak trudnych pracach rekonstrukcyjnych.Będę trzymał kciuki za udane zakończenie projektu.
pozdrawiam
kruszyna
Napisano
Jarrek, strasznie żal że się nie spotkaliśmy 3 lata temu. Ja jestem z podkarpacia, ale na tego 302 nie trafiłem. Szkoda, że znowu złomiarze górą :( Odezwij się na priv, może wymienimy parę informacji. Nie mam upoważnienia, żeby o niektórych rzeczach pisać na forum.
Napisano
dzieki za mile slowa:))))))
chcialbym, poprostu, zebrac jakies informacje na tematy detali do tego pojazdu.inaczej projekt troche lezy.
foty ,szkice ,opisy lykam wszystko co tyczy sie tylnego haka(o duzym udzwig. jak do pepanca),mocowania kol bocznych,wyciagarki czy w koncu zawiasu skladania szyby.
pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dzieki.
info o rozstawie 1380mm pochodzi z ksiazki p. Nowaka
pt:Dywizjon Rozpoz.10Bryg. Kaw.1938-39
PS wkladam fotke fiacika 508-I,(zrobiona dzis) , ktorego mam nadzieje uratuje.ale to b. ciezki przypadek:)))))
Napisano
jarreku, jednak 1200 mm. Z innych wymiarów, które mogą ci się przydać - wersja artyleryjska(samochod bez obciążenia): od ziemi do podłużnicy ramy 370 mm, nawis tylny 900 mm, kąt zejścia 36 st (oba wymiary z hakiem, o który ci chodzi). Hak ma amortyzator sprężynowy wewnątrz tuleji haka. Bardziej ci nie pomogę, bo jedyne zdjęcie z dobrze widocznym hakiem gdzieś wcięło, a w ręku mam tylko marną wglądówkę, na której niewiele widać...Koła podpierające - mają większy rozstaw niż trakcyjne - min.1250, ale to z pomiaru na rysunku, bo wymiaru urzędowego" nie mam. Prześwit miedzy ziemią a kołem podpierającym - 80 mm.
Napisano
Jarrek, mój kolega też remontuje Fiaty, z tym że wersję III http://www.odkrywca-online.com/pokaz_watek.php?id=104588#106957
Jakbyś chciał pożyczyć coś na wzór do dorobienia to mogę was skontaktować.
Sam mam trochę różnej literatury do zabytków, jakbyś coś potrzebował to napisz - może akurat się znajdzie.
Pytanko z ciekawości: czy w swoich poszukiwaniach w Bieszczadach zetknąłeś się z panem D. z Cisnej?
  • 3 weeks later...
Napisano
wszystko ok.znakomite materialy. jestem zobowiozany.
jedyny dylemat mam z wyciagarka.nie wiem czy oslona szpuli
byla zdejmowana calkowicie czy tylko wysuwana.
jeszcze raz dzieki:)))

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie