jotes Napisano 19 Sierpień 2003 Autor Napisano 19 Sierpień 2003 Tak mi się przynajmniej wydaje:http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3238157843&category=15504Pzdr,jotes
jotes Napisano 20 Sierpień 2003 Autor Napisano 20 Sierpień 2003 Nie wiem, nie znam się.Ale samo zdjęcie jest dość ciekawe. Na innych znanych mi zdjęciach ten tank jest już bez gąsienic, koła napędowego,tłumika i paru innych części. Możliwości jest kilka:1. Części zabrano do innych wozów (np. gąsienice). Wg mnienajbardziej prawdopodobna.2. Część rozszabrowano (po co komu takie części?).3. Nie znam dokładnie historii walk o Głowaczów, może tenteren przechodził z rąk do rąk i stąd kolejne zniszczenia (raczej fikcja).Pzdr,jotes
Mi.Der Napisano 20 Sierpień 2003 Napisano 20 Sierpień 2003 To z tyłu to coś niewątpliwie niemieckiego, ale trudno powiedziec co (le.gl.einheits-PKW?)
polsmol Napisano 21 Sierpień 2003 Napisano 21 Sierpień 2003 Odp. na pyt. nr. 2 Chłopu wszystko się przyda ;)
Mi.Der Napisano 21 Sierpień 2003 Napisano 21 Sierpień 2003 Pamiętacie, jak dwóch chłopów z kieleckiego podzieliło się transporterem SdKfz-251? ;-)
Gość Napisano 22 Sierpień 2003 Napisano 22 Sierpień 2003 13 dywizja piechoty „po osiągnięciu 8 września rejonu Dąbrówki i Stawiszyna podjęła o zmroku marsz przez Głowaczów i Ryczywół na most pod Maciejowicami. Już przez Głowaczów, który zdobyto w walce z 1 dywizją lekką, musiano przedzierać się siłą.” (Wojna obronna Polski 1939. Warszawa 1979 s. 504)
Gość Napisano 22 Sierpień 2003 Napisano 22 Sierpień 2003 To z tyłu to wygląda trochę jak Horch (nie pamietam jak to sie pisze), natomiast jeśli chodzi o same walki o Głowaczów w '39 to względnie dokładnie opisuje to Przymanowski w książce o Studziankach.Jadzia