41pp Napisano 10 Luty 2012 Share Napisano 10 Luty 2012 No ciąg dalszy:P.P. pyta:> może jest jakis powód, że niechcą tego wypuścić z rąk? Wkońcu to chyba IL jakis prof. L. czy jakos tak był wielkim przeciwnikiem tej konstrukcji.>> Jeśli chodzi o zdjęcia to prosiłbym o wszystkie jakie Pan ma i może sie nimi podzielić.>> Mam jeszcze pytanie Pan jest z Wawy? Rzeszowa? Wrocławia?>> Jeśli chodzi o silniki lotnicze to jestem laikiem. Co znaczy redundacja? Czy sterowanie mikroprocesorowe oznaczało Fadec? Czy ma Pan może rysunki silników?>> Mam jeszcze ważne pytanie - czy ma Pan jeszcze kontakt w IL, który mozna by wykorzystać do przeszukania, bądź wydobycia jeszcze jakichs informacji?>> ps. na allegro widziałem sprzedaż przedniej golenii podwozia i foteli wyrzucanych - czeskich - MB zdaje się, że wszystkie zagospodarowano - uziemiono.>> PozdrawiamODPOWIADAM.> Pan. P.P, Nadprofesor L. był z ITWL, aktualnie przebywam w Cze-wie. Redundancja to zdwojenie" układu sterowania, FADEC,w pewnym sensie tak, bo zawierał organicznie " CRD -Centralę Rejestracji Danych,która POWINNA być, Sprzęgnięta" , z Rejestratorem Danych, LOTU i takimi tam pierdołami", no i wszystko to w zdwojonej" pomarańczowej; ale takie pytania to już lepiej do Fachowca" . Ja już się na tym nie znam, po co mi, 3-kartka !GW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
41pp Napisano 10 Luty 2012 Share Napisano 10 Luty 2012 Witam,Czy znalazła się dokumentacja Irydy?brader 74, w ten sposób to będzie trudno, nie odpowiadasz na PW.coś nie ładnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
41pp Napisano 10 Luty 2012 Share Napisano 10 Luty 2012 Szukasz , szukasz , a nie odpowiadasz, to Ci dałem informacje, korzystaj z nich, taka rada brader 74.GW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave1976 Napisano 10 Luty 2012 Share Napisano 10 Luty 2012 WitamDokumentacja Irydy (oryginały) po zakończeniu programu została przejęta przez właściciela czyli wojsko (wg dostępnych mi informacji znajdowała sie jakiś czas temu w archiwum wojskowym na terenie Twierdzy Modlin - czy jest tam nadal - nie wiem). Przyrządy montażowe zostały zezłomowane, samoloty w różnych stadiach montażu zostały wywiezione z Mielca. Samolot 301 (jedyny lotny w wersji M93M) został przekazany do IL, samolot 204 (jedyny lotny w wersji M96) stoi w Muzeum Wojska Polskiego, samolot 401 (1 seryjny w wersji M96 - 4 seria) stoi na ekspozycji plenerowej PZL Mielec, własnością firmy jest jeszcze IRYDA w wersji z silnikami VIPER. Należy tu dodać że wersja M93M powstała w 2001 roku, a została oblatana w 2003 roku. W samolocie zostały zastosowane rozwiązania z wersji M96 - podwyższony statecznik pionowy, kompensatro sił na drążku, dodatkowy hamulec aerodynamiczny - podkadłubowy, turbulizatory na skrzydłach. Nie zastosowano mechanizacji skrzydła z wersji M96. W załączenie foto z oblotu M93M :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 10 Luty 2012 Share Napisano 10 Luty 2012 Jeden silnik K-15 jest na stanie Zakładu Inżynierii Lotniczej Politechniki Wrocławskiej.Poza tym jest tam również przynajmniej cześć dokumentacji (w rękach miałem dokumentację hamulców kół podwozia głównego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brader74 Napisano 11 Luty 2012 Share Napisano 11 Luty 2012 Szukasz , szukasz , a nie odpowiadasz, to Ci dałem informacje, korzystaj z nich, taka rada brader 74. GWPrzepraszam, Dzieki za informacje, ostatnio jestem w rozjazdach - Lublin, Warszawa itp. i dopiero dziś w zasadzie siadłem przed kompem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave1976 Napisano 11 Luty 2012 Share Napisano 11 Luty 2012 Sprostowanie do mojego poprzrdniego posta.Iryda M-93M została oblatana w 2002 roku, a po zakończeniu programu przekazana do ITWL a nie IL.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brader74 Napisano 25 Luty 2012 Share Napisano 25 Luty 2012 W takim razie....czy ktos ma z forumowiczów dojście do Modlina? Wie kogo sie pytać? Nie udało mi sie dostać tego areo z irydą. Czy rysunki zawierały detale struktury? itp? Czy byłyporównywalne z publikacja z Modelarza z przed kilku dobrych lat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek1962 Napisano 4 Marzec 2012 Share Napisano 4 Marzec 2012 Irak jest zainteresowany Albatrosem 159 ALC.W styczniu gościła w Czechach delegacja Rządu Irackiego,a także /podobno/Irak jest bliski zawarcia kontraktu na 16 samolotów treningowych Lasta z Serbii.Te informacje dedykuję grabarzom naszego przemysłu lotniczego.Bo dopóki coś się produkuje to można to sprzedać,jak się zlikwiduje to koniec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
losiu2 Napisano 4 Marzec 2012 Share Napisano 4 Marzec 2012 No zaj..y sukces... Po kilku latach garażowania MOŻE uda im się je komuś wcisnąć.. Dziekuje za taki sukces.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek1962 Napisano 4 Marzec 2012 Share Napisano 4 Marzec 2012 Ale mają ,i co gorsza są klienci tym typem zainteresowani.Także z Ameryki Południowej i Centralnej.My nie mamy nic,no poza,, Orlikiem,,-który został zaoferowany dla Indyjskiego Lotnictwa Morskiego.Jak i jego zarżniemy to będziemy montownią z tanią siłą roboczą.Jak Wam to odpowiada to nie ma sprawy.Kupimy samoloty w Serbii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.