Skocz do zawartości

Moździerz strzelający na Bzurze?

Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem w jakimś czasopiśmie zdjęcie z rekonstrukcji Bzury, jak sądzę tegorocznej. Była tam ładna fota moździerza (czy może granatnika bo nie znam się) strzelającego! Obsługa zatykała uszy więc huk musiał być nie byle jaki. Chciałbym się dowiedzieć co takiego moździerzyści wsadzili do lufy. Czy to byli żołnierze z jakieś jednostki czy zwykli" rekonstruktorzy? Czy jest jakaś specjalna petarda moździerzowa czy jak? Jak to się odpala? A przy okazji czy są już gotowe wybuchające petardy łuczki do kartofli" na rekonstrukcję?

moździerz strzelał petardami \\ACHTUNG\\" czyli takimi ze sklepu z fajerwerkami. To nie byli żołnierze WP tylko Rekonstrukcyjnego Wojska Polskiego. Granat tłuczek który wybucha możesz sam zrobić:) poniżej link do opisu bo nie chce mi się przepisywać

pozdrawiam

Post został zmieniony ostatnio przez moderatora polsmol 22:22 01-12-2005

To teraz czekam, aż ktoś pokaże użycie miotacza płomieni na rekonstrukcji. Może by tak na Cigacicach podgrzać Niemców siedzących w tym bunkrze? Przecież im zawsze zimno zimą jest, bo to zmarzlaki ;-). Czy można jakiegoś BEZPIECZNEGO miotacza płomieni wykonać i zastosować na rekonstrukcji? Jak sobie to wyobrażacie?

A niemieckie wybuchające" tłuczki można kupić. Nie wiem gdzie, nie wiem za ile ale na Operacji żarnowskie mosty" kilka poleciało w moją strone (zresztą po bitwie widziałem resztki :)). Mi to wyglądało na zwykły pomalowany karton z petardą w środku...