Skocz do zawartości

Pociągi pancerne 3


JoncaA

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Jezeli to kuchnia to urawalo jej komin:( . I typ nie bardzo rozpoznaje. Wiec moze cos innego. No i do czego ta 'pilka' na blacie????? Moze to jakies ustrojstwo do przenoszenia sprzetu przy budowie toru????
  • Odpowiedzi 503
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
a to coś to nie jest przypadkiem ręczna pompa do wody ( taka strażacka huśtawka") ta piłka to zbiornik membranowy . tak sobie myślę ...
PZDR PATRON
Napisano
To wcale dobra mysl i tlumaczylaby obecnosc tego wylotu w skrzyni 'pojazdu'. A sluzyc to moglo do 'polowego' pobierania wody do parowozu. Hmm, ciekawskie....
Napisano
Witam !
Proszę o pomoc w ustaleniu szlaku bojowego PP Huragan" w wojnie 1919/20. Mam zdjęcie żołnierza z tego pociagu Stanisława GALONA (1899–1977) wykonane w Bobrujsku, z pieczęciami poczty polowej. Z jego życiorysu wynika, że Huragan" wchodził w skład I Dywizjonu Pociągów Pancernych, przynależnego do do 14 Pułku Artylerii Ciężkiej Wielkopolskiej. W dniu 5 VI 1919 brał udział w potyczce pod Bydgoszczą. 28 XI 1919 wyjechał na front białoruski. Tam w okolicach Bobrujska walczył aż do odwrotu w VII 1920 r. W czasie ofensywy sierpniowej 1920 skierowany pod Lwów i dalej: Dorohusk, Kowel i Kobryń. W XII 1920 wrócił do Poznania. 28 VIII 1921 przydzielony do 3 Pułku Wojsk Kolejowych (kadra pociągów pancernych).
Czy zachowały się jakieś zdjęcia HURAGANA".
Napisano
Witam yeromino!
Istotnie szer.Stanisław Galon był członkiem załogi pociągu pancernego P.P.18 Huragan". Od stycznia 1921 roku już jako st.szer.Mogę pomóc w ustaleniu szlaku bojowego P.P.18 Huragan". Mój GG 7675354. Pozdrawiam
Napisano
Pytanie,
Pan Kolomyjec w swej nowej ksiazce Sowieckie pociagi…." napisal ze poczatkowo jako wzorzec do modernizacji taboru pociagow pancernych wybrano wagony typu sormowskiego (Krasnoe Sormowo). Nastepnie prace zostaly wstrzymane, miedzy innymi ze wzgledu na to ze wagony przekraczaly europejska skrajnie. Przypuszczam ze chodzilo o boki wiezy dzialowych dosyc sporo wystajace poza burty wagonu, czyli o ogolna szerokosc wagonu. Wiec jak to bylo ze skrajnia polska? Wiadomo na terenie zaboru rosyjskiego bez problemu, ale co z niemieckim i austryjackim? Jak zapewne sie domyslacie chodzi o uzycie ppPierwszy Marszalek". Wagony artyleryjskie nie wydaja sie byc zmodernizowane poza dodaniem wiezyczki CKM, wymiana jarzm i tym podobnych detali. Tak wiec czy Pierwszy Marszalek" mogl byc uzywany na wszystkich liniach kolejowych czy tylko na wschodnich?
A nalezy nadmienic ze stacjonowal w Niepolomicach :-)
Pozdrawiam
artur135
Napisano
Panie Krzysztofie,
Nie tyle chodzilo mi rozstaw toru, bo to jest, jak sam Pan slusznie napisal, rzecz do przeskoczenia poprzez wymiane wozkow ew. przesuniecie kol, ile o szerokosc tuneli i parametry osprzetu kolejowego czyli rzeczy mogocych wejsc w kolizje z bokami lub gora zbyt szerokiego / wysokiego wagonu. To jest wlasnie to czego nie rozumiem.
Pozdrawiam,
artur135
P.S. Kilka miesiecy temu poslalem Panu serie maili, czy kiedykolwiek doszly? Prosze na priva".
Napisano
Arturze 135 !
Dzisiaj ponownie wysłałem maila. Czy dotarł ? Nie natrafiłem na informacje by szerokość badź wysokość wagonu bojowego kolidowała z ówczesną infrastrukturą kolejową.
Pozdrawiam
Napisano

Panie Arturze !
Myślę, że to zdjęcie jest odpowiedzią na problem- wagony typu sormowskiego.Zdjęcie pochodzi z Szerokość tego wagonu wynosiła ok.355 cm, wysokość wagonu bojowego ok.350 cm. Nadal nic.
Pozdrawiam

Napisano

Witam.
Z tego rysunku Romadina wynika, że największa szerokość wynosi 3600mm (bez wystających z boku ckm)
Teraz biegnę szukać skrajni
Pozdrawiam

Napisano
Witam !
Zagubiłem numer 12/89 MK" z rysunkami Romadina .A szkoda. Może jest to złudzenie ,ale z mojego zdjęcia wynika że szerokość wagonu bojowego nie przekracza szerokości parowozu pancernego Ti 3.Może się mylę . Proszę o komentarz. Pozdrawiam. Arturze ,nic.
Napisano
Witam.
Rysunki jak też cały tekst (moim zdaniem ciekawy) Romadina dostępne są tu:
http://mkmagazin.almanacwhf.ru/armor/bp_rkka.htm
Z tą skrajnią to jest trochę dziwne gdyż według moich informacji szerokość skrajni rosyjskiej wynosiła 3414 mm co oznacza, że wagon i tak był zbyt szeroki, nawet jak na warunki rosyjskie. Uniwersalna europejska była węższa od polskiej o 50 mm. W celu rozwikłąnia problemu, chyba trzeba będzie jeszcze podrążyć temat skrajni.
Odnośnie lokomotywy pancernej Ti3 to pewnie ktoś ma ją zwymiarowaną, żeby można było porównać. Ja postaram sie coś znaleźć.
Liście na drzewach wykazują pewien ruch co oznacza, że muszę uciekać.
Pozdrawiam.
Waldek
Napisano

Tak na szybko. Stosunkiem szerokosci parowozu w stosunku do wagonu Marszalka" to bym sie az tak bardzo nie przejmowal, choc faktycznie wyglada na taka sama, to zdjecia potrafia znieksztalcac, czasem perfidnie. Co do skrajni rosyjskiej, to jak na rysunku, skrajnie sa wyrysowane do milimetra, ale wagon ze skanu - moze byc przeciagniety", a moze p. Ramadin narysowal ciut szerokie porecze, itd. W kazdym razie jest to dla mnie w tzw. dopuszczalnym marginesie bledu". Ale juz CKMy to mnie martwia, bo wystaja sporo, a tam jeszcze byly (nie pokazane w tej wersji) cylindryczne jarzma. No ale nie bede upier....moze je demontowali (prawie absurdalne, ale jak inaczej?). Natomiast co do wjazdu tego wagonu w skrajnie polska, jak dobrze zrozumialem, na szerokosc identyczna z niemiecka i austryjacka to mam powazne zastrzezenia. Panowie cos tu sie nie zgadza.

Pozdrawiam,
Artur

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie