Skocz do zawartości

Zdjęcia armaty plot. 40 mm Bofors


M-i

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Adam ma racje oczywiscie, ale nie oponowalem zbyt mocno bo na glowne zadko zagladam a tak zalapalem pare bardzo pomocnych Wegierskich :) . A wegierskie nie sa calkiem od rzeczy bo MAVAG produkowal zapasowe lufy do m in eks-polskich Boforsow do konca wojny. Tomku Sz jezeli siedzisz w temacie wegierskim to blagam daj znac na priva bo poszukuje info na temat armii wegierskiej i idzie bardzo ciezko.
  • Odpowiedzi 211
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano

Tak sie zastanawiam czy to polski bofors? Na jednej z osi ma feligi od Fiata 621 a na drugiej takie same jak na zdjęciu Grendela z 2005-10-21 (płaskie).

Flegi w naszych boforsach to ciekawy temat. Naliczyłem już trzy odmiany.

Napisano
Te felgi to sprawa o tyle ciekawa, ze czesto trzeba identyfikowac zdjecia nie tyle na podstawie charakterystycznych elementow (jak wlasnie felgi), a kamuflazu, czy charakterystyki pejzarzu...
Tego zdjecia Polsmol'a z 22:00 bym jednak nie zidentyfikowal jednoznacznie.Felgi z przedniego wozka sa zdaje sie brytyjskie.
Pozdrowienia
Grendel
Napisano
Ale watpilbym ze to dzialo brytyjskiej produkcji (czy nawet szwedzkie dla WB). Nie pasuje, kamuflaz, celownik i felgi drugiej pary. Na moj gust najoczywistrze rozwiazanie jest najbardziej prawdopodobne: tzn zdobyczne dzialo (moze i eks-Polskie) wprowadzone na uzbrojenie Wehrmachtu po kolejnej restauracji. Zajmowal sie tym glownie wegierski MAVAG (kamuflaz by sie zgadzal) aler czesci uzywano jakie byly pod reka wiec czemu nie angielskie felgi?. Ale sie absolutnie nie upieram.
Napisano
Zdobyczne polskie Boforsy plot poszły do Rumunii. Wątpię więc, by w grę wchodzić mogło działo przejęte na uzbrojenie Wehrmachtu.
Napisano
No ale jezeli to do Rumunii poszly bodajze w 1942 czy 1943 i czy wszystkie? A do tego czasu chyba w szopie nie siedzialy skoro Wehrmacht zatrudnial Boforsy eks brytyjskie, francuzke, norweskie, dunskie itd. Dla Wehrmachtu, musze spawdzic dokladnie ile, ale samych luf zapasowych do zdobycznych dzial MAVAG wyprodukowal kilka setek czy ciut ponad tysiac.

Z ciut innej beczki, czy ktos mi moze powiedziec dlaczego angielskie Boforsy mialy inne felgi na przednich wozkach niz na tylnich?
Napisano
Umowę na dostawę pierwszej partii 10 sztuk Rumuni podpisali 7 III 1940. Ogółem mieli dostać 669 sztuk (sic!). I wygląda, że były to głównie działa z polskiej zdobyczy. Trzymanie zdatnych do użytku dział w magazynach, gdy sojusznik chce kupić każdą prawie ilość, byłoby rzeczą dziwną.
Napisano
Grendel napisał:
Tego zdjęcia Polsmol'a z 22:00 bym jednak nie zidentyfikował jednoznacznie. Felgi z przedniego wózka są zdaje się brytyjskie."
Czy masz na myśli te płaskie na 6 śrub czt te na 8 (na moje oko od Fiata 621 jak w wersji wz. 38)
Napisano
To rzeczywiście może być składak, ale ta brytyjskość jest dla mnie trochę niepewna ze względu na pozostałe dwie fotogrfie.
W końcu takie felgi były raczej dostępne na rynku tak jak pozostałe typy. Nie widzę innego wyjaśnienia dla takiej różnorodności.
Napisano
Ten drugi z dziwnymi felgami ma rowniez bardzo dziwna lufe. Zastanawiam sie czy to nie jakis prototyp wzoru 34? Felgi mogl jakis geniusz 'ulepszyc' retuszem bo cala fotka zajezdza retuszem (porownaj dzialo z tlem) - ale sie nie upieram. M-i mozesz zdradzic skad fotka i co ma przedstawiac?

Ogladalem swoja kolekcje i felgi 5-srubowe to chyba standartowe Szwedzkie. 6-cio srubowe widzialem tylko na Angielskich i Kanadyjskich. A od podwozia Mk II dalej byly wogole inne kola (co juz bylo pokazane wyzej).

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie