Jump to content

Woj42

Forum members
  • Content Count

    170
  • Joined

  • Last visited

    Never

Community Reputation

0 Neutral
  1. Akurat na informacjach z zalinkowanej strony bym się nie opierał. ;-)
  2. Nawet na pewno. Co zresztą wynika też z opisu na allegro. ;-)
  3. Ceny ksero w archiwach polskich do najniższych nie należą, niestety. A przepisywać te dwie i pół strony (tyle tego bodaj było) mi się nie chciało. Mogę podać sygnaturę: CAW, O. I SG, I.303.3.586. Choć CAW i tak do września zamkniety (co roku mnie to wkurza - bo ja akurat wtedy mam czas tam popracować!).
  4. Protokół spisany w dniu 7 lipca 1939 r. w kancelarii 9 p. ułanów [..] w sprawie naruszenia plomb na skrzyniach sprzętu optyczno-mierniczego A.R. Nr. I, A.R. nr. II i skrzyniach „21 K eksport” pas czerwony, kółko fioletowe. (odpis) Z wywodu wynika, że skrzynie najwyraźniej otwarto. Dodatkowa konkluzja: Materiał nadesłany w dniu 10 IV 1939 r. zdaniem komisji nie był należycie zabezpieczony przez pouczenie personelu o jego ważności a nastąpiło to dopiero po dniu 20 czerwca 1939 r. na skutek pisma D.O.K.VI 4646/Mob.39
  5. No, skoro wątek znów jest a fali", to... ...znowu Jugosławia. Zemuń - luty 1938 r. Pokaz, który przyniesie zakup licencji.
  6. Wystawy w Barcelonie sprawdzić nie zdążyłem (to nie lenistwo - musiałem zrobić coś innego). Ale znalazłem w notatkach, że w czerwcu 1933 r. Lublin R-XVI został nagrodzony w Hiszpanii na VII Kongresie Medycyny Wojskowej i II Kongresie Lotnictwa Sanitarnego pucharem Rafaela. Sądzę, że to może być właśnie to.
  7. Był RWD-13S w Jugosławii - niech będzie i w Rumunii (tym razem nie w polskich barwach, ale nasz). ;-) Z: http://www.dantoniu.go.ro/foto/2/R.W.D-13S.JPG P.S.: A datę wystawy w Barcelonie sprawdzę, gdy przestanie padać. :-)
  8. RWD-13S. Prezentacja w Belgradzie - lotnisko Zemuń.
  9. Nie pamiętam - ale jeśli to ważne, to na jutro mógłbym chyba sprawdzić.
  10. Przy czym ten RWD-13S w Jugosławii to produkcja licencyjna (Pierwsza Serbska Fabryka Samolotów Živojin Rogožarski S.A.), nie Made in Poland".
  11. ...czy masz więcej informacji na temat o którym piszesz ?" Przedwczoraj w CAW miałem w ręku dokument. Nawet myślałem o kopii - ale już sporo zamówiłem, a te nieszczęsne cawowe" ceny.... W razie zainteresowania służę adresem archiwalnym. Dokument (z sierpnia '37?) jeśli pamiętam dotyczył w ogóle zagadnień ppanc - w tym np. użycia działek 37 mm, urzutowania obrony ppanc., itp. O minach było coś koło 2/3 strony. BTW: Wczoraj za to znalazłem mały akapicik o tych minach u Stachiewicza, w Wierności dochować....".
  12. Gdy chodzi o miny ppanc. to juz latem 1937 r. Rumunom (którzy o to pytali) zostały wysłane nie tylko podstawowe ich parametry (masa, budowa...), ale i zasady wykorzystywania (trzyosobowe zespoły, itp....). W roku 1939 sprzęt ten nie był więc z pewnością rzeczą nieznaną.
  13. Nieco materiałów dotyczących tematyki poruszanej w tym wątku widziałem kiedyś w Archiwum Państwowym w Sanoku. Były tam m. in warunki techniczne Instytutu Technicznego Intendentury na sprzęt kwatermistrzowski (kuchnie polowe, kociołki, skrzynki do gotowania - lata 1937 i 1938), ale też dokumenty dotyczące przyczepek artyleryjskich (amunicyjne, amunicyjno-sprzętowe), łączności, do przewozu benzyny, itp. Mnie to tak bardzo nie intetresowało, więc notatki mam oszczędne. Jeśli jednak ktoś byłby zainteresowany to mogę jeszcze dodac pare szczegółów. Od razu jednak zastrzegam, że nie pamiętam niestety czy były tam tez zdjęcia, albo dokładniejsze rysunki. :-( (tych trochę widziałem w CAW - ale to już z pewnością wiecie).
×
×
  • Create New...

Important Information