Czołem.
Wszystko jasne - szabla złożona z oryginalnych elementów.
Jednocześnie - w takim złożeniu, nie miała racji bytu funkcjonować.
(typowo wredny, handlowy "składak", bo na oryginalnych elementach - łatwo naciągający nieobeznanych w temacie)
Analiza -
Głownia - wyklepana w manufakturze braci Coulaux w Klingenthal.
Grawer na głowni umiejscawia ją w okresie produkcyjnym - 1860-1878
Zakupiona przez manufakturę G.Barrè - nabicie manufaktury na płazie głowni.
Najwcześniej w 1873-cim - w tym roku rozpoczęła działalność manufaktura G.Barrè.
Do tej pory - wszystko w porządku.
Problem z oprawą -
Element dekoracyjny na tarczce jelca
"2 liście akantu pomiędzy dwoma rozetkami na 7-miu palmetkach"
Umiejscawia tę oprawę w okresie Monarchii Lipcowej (1830-1848) dokładniej, element stosowany w latach 1831-1841.
Po tym okresie zmieniono element dekoracyjny na
"4 liście akantu "w rąb" na 7-miu palmetkach"
Połączmy fakty -
Głownia z lat 1860-1878 / oprawa z lat 1831-1841
Dodatkowo - G.Barrè zaczął działalność w 1873-cim - i mógł starą oprawę (1731-1841) zamontować do młodszej głowni.
Jednocześnie - taki manewr by nie przeszedł, ponieważ symbolika na głowni nie odpowiadała czasowi.
(ujęte to było w regulaminach, a na symbolikę zwracano szczególną uwagę na zasadzie "kto po której stronie stoi")
Moim zdaniem nabicie stempli G.Barrè na oprawie - to podróbka.
Sankcjonująca oprawę wraz z głownią z jednej manufaktury.
Dodatkowo -
Zakucie trzpienia głowni na oprawie - nieoryginalne (nie wykonane w manufakturze)
Konkluzja -
Oryginalne elementy - z różnych okresów - poskładane w całość.
pzdr.
stani