Skocz do zawartości

kolo83

Użytkownik forum
  • Zawartość

    210
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    6

Ostatnia wygrana kolo83 w dniu 2 Listopad 2021

Użytkownicy przyznają kolo83 punkty reputacji!

1 obserwujący

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

kolo83's Achievements

41

Reputacja

  1. kolo83

    Łuska

    Dokładnie o to chodziło.
  2. kolo83

    Łuska

    Oczywiście, że nie. Jakoś z rozpędu napisałem.
  3. kolo83

    Łuska

    Łuska naboju 7,62x25mm (np. pistolet TT wz.33, PM wz. 43, PPSz wz. 1941) 21- Zakłady Metalowe MESKO, Skarżysko-Kamienna 33 - procentowy skład mosiądzu 67/33 % 4 - partia produkcyjna 53 - 1953 rok
  4. Ten wzór był produkowany dość długo, podejrzewam, że do lat osiemdziesiątych nawet. Rozrzut czasowy to pewnie lata 60-80-te. W kupionym mieszkaniu znalazłem taki sierpak w folii i fabrycznym smarze.
  5. Drugi, to bagnet od chińskiej wersji SKS45 czyli ich Type 56. Pierwszy to chyba S84/98 a.A. do Mausera.
  6. To jeden i ten sam browar, tylko w różnych latach funkcjonowania. Info z fejsa: "Pierwsze informacje na temat zorganizowanych przedsiębiorstw trudniących się warzeniem piwa w Trzebnicy, które udało mi się znaleźć pochodzą dopiero z XIX wieku. Dotyczą one „Browaru Miejskiego”, który zlokalizowany był przy dzisiejszej ul. Obrońców Pokoju (w miejscu późniejszej mleczarni). Należał on wówczas do 55 obywateli miasta a jego produkty były znane szeroko poza granicami Trzebnicy. W 1852 roku owych 55 właścicieli browaru zdecydowało się sprzedać przedsiębiorstwo prywatnemu właścicielowi za kwotę 8 400 talarów. Najprawdopodobniej w tych samych zabudowaniach w latach 1865-1893 funkcjonował browar Ernsta Kohla. W 1893 roku browar ten od Ernesta Kohla nabył Pan Kühne. Dlatego w latach 1893-1910 browar ten funkcjonował pod nazwą „Browar A. Kühne”. Następnie w 1910 roku omawiany browar zmienił nazwę na „Trebnitzer Genossenschaftsbrauerei GmbH” (Trzebnicki Browar Spółdzielczy Sp. z o.o.) i działał przy ówczesnej ulicy Dworcowej do 1920 roku, kiedy to w budynkach browaru rozpoczęła działalność trzebnicka mleczarnia."
  7. Złom. Tulejka ślizgowa z jakiejś maszyny (obstawiam, że rolniczej) nosząca ślady znacznego zużycia. Ot, element zużyty i wyrzucony. Przykładowo https://sklep.agropilot.com.pl/ciagniki/czesci-zamienne-do-ursus/czesci-zamienne-do-ciagnikow-ursus-c-385/czesci-zamienne-do-przedniej-osi-ciagnika-ursus-c-385/132297-tulejka-slizgowa-wspornika-osi-przedniej.html
  8. Pewnie do tego i tego. Przy ELITE napisali "Ideale per il Gran Turismo" tak, że ten
  9. Szyby bywały różne. Zobacz na zdjęcie katalogu. Oczywiście nie upieram się, że to na 100% będzie to.
  10. Wygląda na model "INDY" z lat siedemdziesiątych.
  11. Orzełek "partyzancki", odlew prawdopodobnie cynkowy.
  12. Ta jest raczej niemiecka. To typ lampy w której zbiornik na wodę był integralną częścią tyłu lampy. W polskich wkład, czyli zbiornik na wodę i pojemnik na karbid były zintegrowane i wieszane na tylnych drzwiczkach lampy. Nad hakiem może być sygnatura. W Niemczech było od groma producentów i te lampy będą się różniły detalami. W Polsce zamówienia dla kolei w większości realizowały 2 firmy: St. Sulikowski Kraków i Pytlasiński Warszawa. Ta część pochodzi z takiego typu lamp:
  13. Mamy do wyboru póki co: Horch 830 albo 930 limuzyna, używana oczywiście w WH, ale odpada ze względu na tonaż. Małe Sd.Kfz. 221,222,223, ewentualnie specialistyczne 260,261, generalnie masa i silnik by pasowały. Teraz pytanie jaka ciężarówka mogła być wyposażona w ten silnik? Niestety nie wiem.
  14. Ewidentnie powojenne modzenie. Spójrz na ostatnie zdjęcie. Jak byk widać, że było to spawane.
  15. Są to zwłoki lampy karbidowej. Jej tylna część. Np. używana w kolejnictwie, armii, poczcie i nie tylko. Nie, nie jest to typ lampy z dorożki. Wpisz sobie w google, np. lampa karbidowa PKP. Lampy różnych producentów różnią się nieznacznie między sobą, ale generalnie idea jest ta sama.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie