Ten wzór był produkowany dość długo, podejrzewam, że do lat osiemdziesiątych nawet. Rozrzut czasowy to pewnie lata 60-80-te. W kupionym mieszkaniu znalazłem taki sierpak w folii i fabrycznym smarze.
To jeden i ten sam browar, tylko w różnych latach funkcjonowania. Info z fejsa: "Pierwsze informacje na temat zorganizowanych przedsiębiorstw trudniących się warzeniem piwa w Trzebnicy, które udało mi się znaleźć pochodzą dopiero z XIX wieku. Dotyczą one „Browaru Miejskiego”, który zlokalizowany był przy dzisiejszej ul. Obrońców Pokoju (w miejscu późniejszej mleczarni). Należał on wówczas do 55 obywateli miasta a jego produkty były znane szeroko poza granicami Trzebnicy. W 1852 roku owych 55 właścicieli browaru zdecydowało się sprzedać przedsiębiorstwo prywatnemu właścicielowi za kwotę 8 400 talarów. Najprawdopodobniej w tych samych zabudowaniach w latach 1865-1893 funkcjonował browar Ernsta Kohla. W 1893 roku browar ten od Ernesta Kohla nabył Pan Kühne. Dlatego w latach 1893-1910 browar ten funkcjonował pod nazwą „Browar A. Kühne”. Następnie w 1910 roku omawiany browar zmienił nazwę na „Trebnitzer Genossenschaftsbrauerei GmbH” (Trzebnicki Browar Spółdzielczy Sp. z o.o.) i działał przy ówczesnej ulicy Dworcowej do 1920 roku, kiedy to w budynkach browaru rozpoczęła działalność trzebnicka mleczarnia."
Złom. Tulejka ślizgowa z jakiejś maszyny (obstawiam, że rolniczej) nosząca ślady znacznego zużycia. Ot, element zużyty i wyrzucony.
Przykładowo https://sklep.agropilot.com.pl/ciagniki/czesci-zamienne-do-ursus/czesci-zamienne-do-ciagnikow-ursus-c-385/czesci-zamienne-do-przedniej-osi-ciagnika-ursus-c-385/132297-tulejka-slizgowa-wspornika-osi-przedniej.html
Ta jest raczej niemiecka. To typ lampy w której zbiornik na wodę był integralną częścią tyłu lampy. W polskich wkład, czyli zbiornik na wodę i pojemnik na karbid były zintegrowane i wieszane na tylnych drzwiczkach lampy. Nad hakiem może być sygnatura. W Niemczech było od groma producentów i te lampy będą się różniły detalami. W Polsce zamówienia dla kolei w większości realizowały 2 firmy: St. Sulikowski Kraków i Pytlasiński Warszawa. Ta część pochodzi z takiego typu lamp:
Mamy do wyboru póki co: Horch 830 albo 930 limuzyna, używana oczywiście w WH, ale odpada ze względu na tonaż. Małe Sd.Kfz. 221,222,223, ewentualnie specialistyczne 260,261, generalnie masa i silnik by pasowały. Teraz pytanie jaka ciężarówka mogła być wyposażona w ten silnik? Niestety nie wiem.