Jump to content

Salieri16000

Forum members
  • Content Count

    133
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Salieri16000 last won the day on September 16

Salieri16000 had the most liked content!

Community Reputation

17 Good

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Proszę moderatorów o przeniesienie tego tematu do działu "Medale, guziki, pieczęcie i inne" Czołem! Z jakich lat może pochodzić ten niewielki medalik o wymiarach; wys: 20mm, szer: 12mm, grubość: 1mm. We własnym zakresie udało mi się ustalić, że to szkaplerz (medalik) przedstawiający Jezusa z otwartym sercem. Próbuję ustalić co było na drugiej stronie. Z tego co widziałem w necie, to możliwości są dwie: św. Rodzina lub klęczący św. Szymon Stock przyjmujący szkaplerz z rąk dzieciątka Jezus trzymanego przez Matkę Bożą, jednak szczerze mówiąc to nie mogę się dopatrzeć ani jednego, ani drugiego (porównując ze zdjęciami podobnych szkaplerzy, które znalazłem w sieci)... Czy były szkaplerze z innym motywem na rewersie niż te, o których wspomniałem wyżej? Czy możliwe jest, że napisy które widnieją na podobnych szkaplerzach zatarły się nie pozostawiając żadnego śladu? Szczerze mówiąc, to ja "nie widzę" przestrzeni na jakiekolwiek napisy, tak jak ma to miejsce na nieco większych szkaplerzach które oglądałem w necie. Zdaję sobie sprawę z tego, że stan mojego szkaplerza pozostawia wiele do życzenia, jednak zainteresowałem się nim bardziej, gdy udało mi się go doczyścić do obecnego stanu. Wcześniej medalik był trzy razy grubszy, ze względu na "narośl", jaka wytworzyła się na jego powierzchni (mocno zbita ziemia scaliła się z medalikiem) i nie było na nim widać zupełnie nic- nawet oczka do zawieszenia... Może przy okazji podpowiecie mi, czym doczyścić pozostały brud- a może już nie czyścić go dalej? Czekam na opinie ekspertów- wiem, że nie zwiedziecie mnie. Za wszelkie sugestie i informacje z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie!
  2. @bialawy- dziękuję za zainteresowanie moim postem. Zaraz po przeczytaniu wskazówki od Barbapapy, i wpisaniu podanej przez niego rosyjskojęzycznej frazy natrafiłem na link, który mi podesłałeś, w swoim drugim wpisie.
  3. @Barbapapa- co ja bym bez Ciebie zrobił?! Wielkie dzięki za ten "rosyjski trop"!
  4. Wygląda mi na łuskę od Tokariewa lub Szpagina. Jeśli ma wymiary 9 x 19mm to łuska będzie od amunicji Makarowa, ale nie... ta łuska na linijce jest uszkodzona.
  5. Guzik ten ma średnicę ~16mm Na rewersie widoczne są zdobienia; pierwsze wokół uszka, oraz drugie bliżej rantu... ...na tym zdobieniu bliżej rantu, dopatrzyłem się- albo sobie ubzdurałem- że widnieją tam cyfry (na godz. 12-tej): Czy ktoś z Was, drodzy forumowicze, może napisać mi coś więcej na temat tego guzika? Chodzi mi o przybliżone datowanie, oraz kto mógł z niego korzystać- szlachta, służba, urzędnik, czy może jeszcze ktoś inny? Być może moje pytanie wyda się Wam banalne, jednak nie znam się w ogóle na guzikach ani modzie, oraz czasach z których może on pochodzić. Za wszelkie informacje "thanks from mountain"
  6. Ponad 30 granatów, pochodzących prawdopodobnie z czasów II wojny światowej, zostało odnalezionych w lesie w Suchedniowie. Jarosław Gwóźdź z Komendy Powiatowej Policji w Skarżysku informuje, że wczoraj mieszkaniec powiatu kieleckiego zauważył dwa pociski i zawiadomił o tym służby ratunkowe. - Niebezpieczne znalezisko zabezpieczyli suchedniowscy mundurowi. Dziś na miejsce przyjechali saperzy z Centrum Przygotowań do Misji Zagranicznych, którzy dokładnie sprawdzili rejon, w którym leżały granaty. Okazało się, że w ziemi zakopane były jeszcze 32 sztuki - mówi. Zdjęcie znaleziska w artykule pod tym linkiem: https://m.radio.kielce.pl/wiadomosci/niewybuchy-z-suchedniowskiego-lasu-zabezpieczone-przez-saperow,114090
  7. Wrzuć zdjęcie drugiej strony i podaj wymiary- ułatwi to identyfikację, choć pewnie znawcy tematu rozpoznają tę klamrę "na pierwszy rzut oka".
  8. Attention please, attention please- niedźwiedź to nie miś...
  9. To jest młynek (ang.grinder, pol. grajnder) do mielenia marihuany- ktoś się zjarał i zgubił. Nie muszę chyba dodawać, że jest to wyrób współczesny... PS Nie ma za co...
  10. @Barbapapa- pytanie było "fake czy real", a w moim linku zawiera się odpowiedź- to nie fotomontaż, tylko prawdziwy pojazd Sd.Kfz 253 Beobachtungswagen z wieżą od Panzer I. Faktem jest, że to jest jedyne znane mi zdjęcie tego typu pojazdu z wieżą czołgową, dlatego też zakładam, że jest to polowa inwencja załogi/mechaników- na bank nie jest to seryjna produkcja. Jaką w tym pojeździe spełniała funkcję wieżyczka- nie wiadomo. Może miała za zadanie "odstraszać" piechotę wroga, może spełniała rolę "zwyżki" do obserwacji perymetru- tego nie wiem(y). Jedno jest pewne- wieża nie posiada km-ów, co doskonale widać na załączonym przez Ciebie zdjęciu. Pozdrawiam!
  11. Co prawda nie piszą, co to za model, ale masz podpowiedź, że prawdopodobnie z lat 1920-tych i za ile poszedł na aukcji: https://www.handh.co.uk/auction/lot/235-benz-alloy-radiator-badge/?lot=50388 Data tam zamieszczona wydaje się prawdopodobna, przy czym dodałbym "nie później niż 1926 r." A to dlatego, że w tym roku nastąpiła fuzja Benza z Daimlerem i odtąd zaczęli wypuszczać wspólne samochody już pod nazwą Mercedes Benz, ze znanym wszystkim logo... Pozdrawiam!
  12. Moim zdaniem jest to zaślepka od luku inspekcyjnego, ale poczekajmy- niech wypowiedzą się lepiej obeznani z tematem.
  13. @Cypis- pojazdy SdKfz 251 widoczne na powyższej fotografii są jak najbardziej prawdziwe. Co prawda pierwszy raz widzę na jednym zdjęciu trzy pojazdy tego typu z wieżami czołgowymi, a raczej ich atrapami, jednak takie przeróbki są znane. Poniżej: SdKfz 251 Ausf.A z atrapą wieżyczki: Tego typu pojazdy były używane jako pojazdy szkoleniowe:
  14. W którym miejscu taki element widziałeś przy dziale- możesz zaznaczyć na jakimś zdjęciu?
×
×
  • Create New...

Important Information