Skocz do zawartości

Catadero

Użytkownik forum
  • Zawartość

    4 133
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana Catadero w dniu 8 Luty 2024

Użytkownicy przyznają Catadero punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Catadero's Achievements

38

Reputacja

  1. Landszaft - priv.
  2. Żadnych szans aby była to butelka "po Niemcach". Chyba, że z DDR-u
  3. Widoczni na zdjęciu Stanisław i Halina Bujakowscy na tym motocyklu wyruszyli 19 sierpnia 1934 roku z Druskiennik do Warszawy by tam, sprzed siedziby Polskiego Touring Klubu (aleja Szucha 10) wystartować do Azji. Trwająca 19 miesięcy podróż zakończyła się 15 marca 1936 roku w Szanghaju, gdzie pozostawili uszkodzony poważnie motocykl na przechowanie. Powojenne próby odnalezienia motocykla nie przyniosły rezultatu. Maszyna zaginęła. Trasa wiodła z Druskiennik przez Warszawę, Berlin, Pragę, Wiedeń, Belgrad do Stambułu. Następnie przez Turcję, Syrię, Irak (Bagdad), Meched i Zahidan w Iranie, Quetta i Lahore do Delhi w Indiach. Dalej przez Benares do Kalkuty. Następnie statkiem do Rangoon i przez Loi Mwe, Luang Prabang do Hanoi. Następny etap to Nanning, Kanton i Santau, skąd statkiem przepłynęli do Szanghaju. Maszyna to brytyjski BSA 1000SV - model G33 z dwucylindrowym silnikiem; motocykl o mocy zaledwie 10 KM, fabrycznie przystosowany do jazdy z wózkiem bocznym. Przyczepka ze zdjęcia została wykonana na zamówienie Stanisława Bujakowskiego w warsztacie w Łodzi na licencji austriackiej firmy z Wiednia.
  4. DKW Luxus 200 popularnie zwany "Blutblase" - "czerwona bańka" ponieważ czarny motocykl fabrycznie miał krwistoczerwony zbiornik paliwa. Produkowany w latach 1929 - 1932. Ten na zdjęciu wygląda na intensywnie i długo używany egzemplarz.
  5. Skrzynia biegów z zewnętrznym hamulcem taśmowym (działający na wał napędowy, zwykle postojowy). Wiadomo więc, że od samochodu z tylnym napędem i (chyba) ciężarowego.
  6. Referentka była przypisana do konkretnego użytkownika i jej numer nie ma nic wspólnego z numerem jednostki.
  7. Jest to referentka. Tutaj wojskowa, ale używana w wielu instytucjach (z odpowiednim napisem). Stosowano ją zwykle do plombowania pomieszczeń, np drzwi magazynów itp. Zabezpieczenie polegało na przybiciu (zwykle, bo najprościej) kapsla od piwa na futrynie i wkręceniu wkrętu z uszkiem w drzwi. W kapslu umieszczano sznurek, który był przewlekany przez przez uszko i wracał do kapsla. Kapsel wypełniano plasteliną i odciskano referentkę. Takie proste zabezpieczenie. Używane były do końca PRL-u. A może dłużej? C.
  8. Czyżby ?
  9. Gefreiter Luftwaffe - służba naziemna.
  10. Polski kapiszonowiec na taśmę papierową z kapiszonami.
  11. W tym temacie nie. Ale pośrednio - sprawdź znaczenie słów "bynajmniej" i "przynajmniej".
  12. Odnalazłem jedno ze zdjęć mojego L300 z momentu jego "trafienia" w szopie. Wyraźnie widać napis "Krasnyj Oktiabr" na dźwigni zmiany biegów.
  13. DKW Luxus 300. Pod koniec lat dwudziestych ZSRR zakupiło (a nie ukradło wzór jak się powszechnie sądzi) licencję na DKW L300 i od początku roku 1930 w niewielkiej ilości (do 10 sztuk) rozpoczęło się składanie z niemieckich i radzieckich elementów motocykli. Fabryka znajdowała się w Leningradzie na terenie wytwórni traktorów Krasnyj Oktiabr. Dawno temu takiego radzieckiego L300 Krasnyj Oktiabr miałem okazję upolować w okolicach Biełegostoku. Pochodził z drugiego roku produkcji (numer silnika 60cośtam). Na długiej, solidnej dźwigni zmiany biegów miał wtłoczony napis "Krasnyj Oktiabr" i fartuchowe opony firmy "Szinnyj Zawod Moskwa". Kiedyś, chyba na terenie ZSRR (albo Rosji?) poszukiwacze wykopali całego L300. C.
  14. Worochta 1930. Na zdjęciu Harley Davidson z roku circa 1913. Około 1000 cm3 pojemności z dwucylindrowym "ślepakiem" typu IOE.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie