DKW Luxus 300.
Pod koniec lat dwudziestych ZSRR zakupiło (a nie ukradło wzór jak się powszechnie sądzi) licencję na DKW L300 i od początku roku 1930 w niewielkiej ilości (do 10 sztuk) rozpoczęło się składanie z niemieckich i radzieckich elementów motocykli. Fabryka znajdowała się w Leningradzie na terenie wytwórni traktorów Krasnyj Oktiabr. Dawno temu takiego radzieckiego L300 Krasnyj Oktiabr miałem okazję upolować w okolicach Biełegostoku. Pochodził z drugiego roku produkcji (numer silnika 60cośtam). Na długiej, solidnej dźwigni zmiany biegów miał wtłoczony napis "Krasnyj Oktiabr" i fartuchowe opony firmy "Szinnyj Zawod Moskwa".
Kiedyś, chyba na terenie ZSRR (albo Rosji?) poszukiwacze wykopali całego L300.
C.
Hm... Jeśli to jest taki guziczek, to ciekawe czemu miał służyć. Wygląda na wytarty albo już tak niekontrastowo był wybity. A swoją drogą tyle zachodu dla wykonania ozdóbki (?), która nie wiadomo czemu miała służyć.
Dziękuję za odzew i identyfikację.
C.
Kiedyś wpadł mi taki "pin". Że amerykański - widać. I nie udało się nic dodatkowo ustalić.
Prawdopodobnie wykonany ze stali niemagnetycznej i nierdzewnej. Brak mocowań z tyłu.
Kiedyś, gdy "Odkrywca" był żółty a logo to był szczurek-wędrowniczek zrobiłem pisanki/drapanki o tematyce poszukiwawczej. Zanim jajka zostały pożarte zrobiłem fotkę dwóch (szkoda, ze tylko dwóch) i dzisiaj niespodziewanie, szukając czegoś zupełnie innego, natrafiłem na odbitkę.
Tak to wyglądało:
Na fotografii napis informuje - WYSTAWA ROLNICZA".
Wygląda na czas, kiedy zamek był odbudowywany przez polskie władze.
Co ciekawe, na stronie zamkilubskie.pl/dubno/ umieszczone jest dość szerokie zdjęcie frontu zamku z tego samego okresu, ale odwrotka!
Nie udało mi się zidentyfikować herbu nad bramą.
C.