Wiking_667 Napisano %s o %s Napisano %s o %s Witam, Czy ktoś z Was ma może wiedzę na temat tego w jakich samolotach stosowano opony o wymiarach: 313x115 173x80 303x70 ?? Pozdrawiam
0 Kee Napisano wczoraj o 13:19 Napisano wczoraj o 13:19 173x80 to bardzo mała opona a 303x70 znowu jest bardzo wąska jak na samoloty więc szukał bym w szybownictwie lub lekkich samolotach 1 osobowych samolotach sportowych
0 Wiking_667 Napisano 21 godzin temu Autor Napisano 21 godzin temu (edytowane) Dzięki za sugestie. Trochę szukałem wśród opon szybowcowych i kółkach ogonowych większych samolotów... ale te wymiary kompletnie do niczego mi nie pasują. Pomysł że mogą być to rozmiary opon lotniczych wziął się stąd że wszystkie te wartości wziąłem z pieczątek które znalazłem wraz z "Metryką opony lotniczej". Sama metryka wydaje się być z czasów głębokiego PRLu, ale pieczątki mają nieco bardziej archaiczny krój. Edytowane 21 godzin temu przez Wiking_667
0 Jedburgh_Ops Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu (edytowane) W dniu 30.11.2025 o 18:32, Wiking_667 napisał: Witam, Czy ktoś z Was ma może wiedzę na temat tego w jakich samolotach stosowano opony o wymiarach: 313x115 173x80 303x70 A jesteś pewien, że to są opony systemu metrycznego? Bo jak na system metryczny to one mają wyjątkowo nietypowe wymiary. Opony np. do szybowców Jantar, Bocian, Pirat i Puchacz oraz innych z tamtych czasów to opony 350 × 135. Z kolei opony do (starych już dziś) szybowców Cobra to opony 300 × 125. I tak jest ze wszystkim, czego byś się nie dotknął. Opony do samolotów Szpak, Kania, Wilga to 500 × 150. Opony do motoszybowca Pegaz to 380 × 150 i 350 × 140. Opony samolotu S-1 to 700 × 150. Opony samolotu Żak to 380 × 150. I tak by można wyliczać w nieskończoność. Wszystkie polskie opony do sprzętu lotniczego mają w wymiarach na końcu 0 (wyjątkowo 5), a nie jakieś ułamki typu 3, 13, 15 itp. Edytowane 19 godzin temu przez Jedburgh_Ops
0 Wiking_667 Napisano 19 godzin temu Autor Napisano 19 godzin temu (edytowane) Bardzo ciekawy trop, nie wpadłem na to. Tym bardziej że - jak wspomniałem - moim zdaniem pieczątki wyglądają na dużo starsze niż sam dokument... a Polacy produkowali przed wojną np. PWSa-18 na licencji brytyjskiej. Dodam też że wśród pieczątek była jedna ewidentnie przedwojenna (ale z tematyki cywilnej). Co prawda mocno zdziwiłbym się gdyby rzeczywiście były to pamiątki po naszych z tego okresu... ale pomarzyć można :) Największy problem w tym że nie za bardzo umiem znaleźć informacje o rozmiarach opon samolotów/szybowców brytyjskich starszych typów. Pozostaje też pytanie czy opisy na pieczątkach napewno dotyczą rozmiarów opon... bo puki co jest to tylko moje przypuszczenie. Edytowane 19 godzin temu przez Wiking_667
0 Cyrograf15 Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Na lotnictwie to się nie znam, ale śmigłowce miewają małe kółka. Wojtek
0 Jedburgh_Ops Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu 6 minut temu, Wiking_667 napisał: Bardzo ciekawy trop, nie wpadłem na to. Ja za to - przed napisaniem postu - sprawdziłem, co to jest za opona o dziwacznych, jak na Polskę, wymiarach 303 × 70. A to jest idealnie typoszereg 12 cali × 2 ¾ cala.
0 Wiking_667 Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu (edytowane) Super, ogromne dzięki za naprowadzenie :) Edytowane 1 godzinę temu przez Wiking_667
Pytanie
Wiking_667
Witam,
Czy ktoś z Was ma może wiedzę na temat tego w jakich samolotach stosowano opony o wymiarach:
313x115
173x80
303x70
??
Pozdrawiam
7 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się