Ostatnio trafiłem na miejsce gdzie prawdopodobnie demontowany lub wysadzany był pojazd/pojazdy po wojnie. Głównym elementem jaki udało się wyciągnąć jest koło, pasujące rozmiarami i wyglądem do maultiera produkcji opla. Guma na nim jest ścięta, widać ślady po nożu. Na opla wskazywała by też niewielka ośka która na 99% pochodzi od górnego małego koła podpierającego gąsienicę (już widziałem taką na forum). Jednak wśród całej z tej zbieraniny części, wykopałem jedną, która zaburzyła moją całą koncepcję o tym, iż był to opel maultier. Mianowicie był to straszliwie zniszczony, ale czytelny, emaliowany znaczek Mercedes Benz. Wiem, że w zakładach mercedesa były produkowane licencyjne ople blitz, ale nie wiem czy wersje gąsienicowe także. Załączam zdjęcia wykopanych elementów, może komuś udało by się zidentyfikować któreś z nich. Elementy leżą na kostce brukowej o długości 20cm.
Opiszę mniej więcej to co na zdjęciach jest.
Na pierwszym zdjęciu zamknięcie burty. Ono też nijak nie pasuje mi do opla.
drugie piasta koła oraz coś co wygląda jak jakiś element wahacza.
trzecie i czwarte, nie mam pomysłu, jakaś pokrywka z łożyskiem. Leżało dość daleko od innych części, być może nie powiązane.
piąte, wygląda jak jakiś wałek atakujący z zębatką z jednej strony i wpustem wieloklinowym z drugiej
szóste, wał z krzywkami, coś jak rozrządu ale zdecydowanie za krótki. Posiada 4 krzywki i bardzo masywne coś na końcu
siódme wspomniana w opisie oś małego koła
ósme, jakaś rączka? posiada kwadratowy otwór
dziewiąte, nie mam pomysłu, jakieś mocowanie?
dziesiąte, jedenaste, pierwsze skojarzenie to stopień, ale jest strasznie masywne i ciężkie.
You can post now and register later.
If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.
Pytanie
Litwind60
Dzień dobry.
Ostatnio trafiłem na miejsce gdzie prawdopodobnie demontowany lub wysadzany był pojazd/pojazdy po wojnie. Głównym elementem jaki udało się wyciągnąć jest koło, pasujące rozmiarami i wyglądem do maultiera produkcji opla. Guma na nim jest ścięta, widać ślady po nożu. Na opla wskazywała by też niewielka ośka która na 99% pochodzi od górnego małego koła podpierającego gąsienicę (już widziałem taką na forum). Jednak wśród całej z tej zbieraniny części, wykopałem jedną, która zaburzyła moją całą koncepcję o tym, iż był to opel maultier. Mianowicie był to straszliwie zniszczony, ale czytelny, emaliowany znaczek Mercedes Benz. Wiem, że w zakładach mercedesa były produkowane licencyjne ople blitz, ale nie wiem czy wersje gąsienicowe także. Załączam zdjęcia wykopanych elementów, może komuś udało by się zidentyfikować któreś z nich. Elementy leżą na kostce brukowej o długości 20cm.
Opiszę mniej więcej to co na zdjęciach jest.
Na pierwszym zdjęciu zamknięcie burty. Ono też nijak nie pasuje mi do opla.
drugie piasta koła oraz coś co wygląda jak jakiś element wahacza.
trzecie i czwarte, nie mam pomysłu, jakaś pokrywka z łożyskiem. Leżało dość daleko od innych części, być może nie powiązane.
piąte, wygląda jak jakiś wałek atakujący z zębatką z jednej strony i wpustem wieloklinowym z drugiej
szóste, wał z krzywkami, coś jak rozrządu ale zdecydowanie za krótki. Posiada 4 krzywki i bardzo masywne coś na końcu
siódme wspomniana w opisie oś małego koła
ósme, jakaś rączka? posiada kwadratowy otwór
dziewiąte, nie mam pomysłu, jakieś mocowanie?
dziesiąte, jedenaste, pierwsze skojarzenie to stopień, ale jest strasznie masywne i ciężkie.
dwunaste wspomniane w opisie koło
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.