Jump to content
  • 0

oznakowanie zabytkowych podków


Eta67

Question

2 answers to this question

Recommended Posts

to jest podkowa fabryczna , tak zwana nieużywana standardowa dla kowala który podkuwał zdrowego konia o zdrowym znormalizowanym kopycie.  Miałem w dzieciństwie wuja kowala i jako małolat przyglądałem się podkuwaniu koni. Wuj kupował w GSie standardowe podkowy aby ich własnoręcznie nie wykuwać i każdą dopasowywał do kopyta kilkakrotnie ją grzejąc i wyginając tak aż pasowała , dopiero wtedy jak spasował z kształtem kopyta zakuwał hufnalami czyli zakładał . Przy czym do chorych koni okulałych wykuwał indywidualnie podkowy z grubego płaskownika tak aby pasowała . to co na zdjęciu to podkowa ze wzmocnieniem zimowa z 12 otworami na gwoździe hufnale oraz dwa otwory na wkręcane hacele aby kopyto nie ślizgało się na lodzie , jest to podkowa dla ciężkich koni pociągowych .Tak jak zaznaczył kazioW24 jest to gmerek nie kowala a wytwórni produkujących podkowy . Kowal praktycznie nie dawał gmerków na podkowach a na wyrobach zdobniczych choć  może jakiś kowal lubował się w wybijaniu swoich gmerków

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information