Skocz do zawartości

Szybowiec Orlik na jubileusz 100-lecia Lotnictwa Polskiego


Woodhaven

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
W dniu ‎2018‎-‎09‎-‎17 o 03:17, Woodhaven napisał:

Czyli może ktoś nie wierzyć, ale Amerykanie uczyli się budować szybowce właśnie od Polaków – relacjonuje Jerzy Gruchalski.

 

No więc ja nie wierzę Panie Jerzy Gruchalski, ponieważ opowiada Pan kompletne androny – szowinistyczne, nacjonalistyczne, czyli ośmieszające Polskę i Polaków. Androny aroganckie i niemądre, które nie godzą w Amerykanów, ale w Pana.

 

Jeśli już Pan coś „relacjonuje” to niech Pan relacjonuje swój (bardzo dobry) projekt, natomiast niech Pan nie relacjonuje historii szybownictwa, skoro nie ma Pan o niej pojęcia.

 

Niech się Pan zapozna z historią amerykańskich mniej więcej równolatków Orlika II, czyli wysokowyczynowych szybowców Ross-Stephens RS-1 Zanonia, Ross R-2 Ibis, Yankee Doodle DLS-3 i Lawrence Yellow Peril. A dopiero potem niech Pan opowiada groteskowe szowinistyczne baśnie, jak to rzekomo Amerykanie „uczyli się budować szybowce” od Polaków, czyli wg Pana rzekomo uczyli się na podstawie Orlika II. Jest to stek bzdur.

 

Szkoda, że najwybitniejszy polski szybowcowy pilot doświadczalny inż. Jerzy Śmielkiewicz nie powie już Panu, jak nieprzyjemny w pilotażu był Orlik II, bo może by się Pan trochę opamiętał przed swoimi wystąpieniami w mediach.

 

Dla Pana informacji – Amerykanie byli zainteresowani tylko jednym elementem Orlika II. USAAF-owcy, gdy już mieli dla siebie Orlika II, to tylko zbadali jego hamulce aerodynamiczne, nic więcej, bo tylko to ich interesowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2018‎-‎09‎-‎18 o 15:18, Spirit of Warsaw napisał:

HISTORIA JEDNEGO ORLIKA Tomka Murawskiego - z kart historii Skrzydlata Polska nr 11.2016
Wkrótce służył jako szybowiec demonstracyjny, a także badano na nim technologię budowy szybowców. Miał być też produkowany seryjnie przez USA, jako podstawowy szybowiec szkoleniowy armii, ale do produkcji nie doszło.

Dwie bzdury w dwóch zdaniach. Nic takiego nie miało miejsca.

a) USAAF były zainteresowane wyłącznie budową polskich hamulców aerodynamicznych IAW i tylko dlatego ściągnięto w Wright Field część pokrycia skrzydeł Orlika II/XTG-7. Można to zobaczyć na zdjęciach z czasu wojny.

b) informacja o rzekomej planowanej przez USAAF produkcji seryjnej Orlika II to już bzdura wręcz kosmiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie