Woodhaven Napisano 8 Styczeń 2019 Share Napisano 8 Styczeń 2019 t Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 8 Styczeń 2019 Share Napisano 8 Styczeń 2019 f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 8 Styczeń 2019 Share Napisano 8 Styczeń 2019 k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyr Napisano 8 Styczeń 2019 Share Napisano 8 Styczeń 2019 to makieta d II ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spirit of Warsaw Napisano 8 Styczeń 2019 Share Napisano 8 Styczeń 2019 http://www.samolotypolskie.pl/samoloty/13824/126/Albatros-D-II-Makieta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 5 Maj 2019 Share Napisano 5 Maj 2019 Fokkery, czyli repliki samolotów, którymi latali powstańcy wielkopolscy, trafią na lotnisko w Kobylnicy [ZDJĘCIA] GRZEGORZ OKOŃSKI4 majaZaktualizowano wczoraj, 08:03 Teraz trzy samoloty wyglądające jak fokkery z I wojny światowej, są jeszcze badane w locie. Jeśli pogoda pozwoli, to próby te zakończą się do połowy maja. Dwa z nich noszą malowanie wzorowane na samolotach wojskowych wielkopolskiego lotnictwa, a trzeci – oznakowanie całkowicie cywilne Politechniki Poznańskiej. Politechnika Poznańska ZOBACZ GALERIĘ(7 ZDJĘĆ) Trzy repliki myśliwców Fokker DVII były jedną z największych atrakcji obchodów setnej rocznicy Powstania Wielkopolskiego. Samoloty budowane przez Politechnikę Poznańską wkrótce zakończą program oblotów i prawdopodobnie już w maju zostaną oficjalnie dopuszczone do lotów. Fokkery należą do Wielkopolskiej Eskadry Niepodległości, budowane są przez Politechnikę Poznańską i choć nieco zmniejszone w stosunku do oryginałów, przypominają kształtem myśliwce DVII, najlepsze niemieckie samoloty myśliwskie I wojny światowej, a jednocześnie – najlepsze maszyny tworzącego się polskiego lotnictwa wojskowego. - Trwają jeszcze prace nad nimi, choć prawdę mówiąc, teraz już bardziej skupiają się na stronie formalnej. To są wciąż prototypy, a nie produkowane masowo samoloty – mówi Radosław Gorzeński z Politechniki Poznańskiej. - Muszą być zatem przebadane i sprawdzone pod każdym względem, by spełnić wymagania Urzędu Bezpieczeństwa Lotniczego. Co więcej – mimo że te konstrukcje mogą być budowane i mogą latać na pokazach w Stanach Zjednoczonych, to w Europie są chyba jedynymi. I na pewno jedynymi w przyjętym przez nas wariancie silnikowym. Czytaj też: Fokkery będą w Poznaniu, ale nie polecą nad miastem. Dlaczego? Politechnika zdecydowała się bowiem na silniki nowe, nieco różniące się od przyjętych przez amerykańskiego producenta konstrukcji. - O ile tam dopuszczane są silniki używane, m.in. silniki samochodowe, to my jako uczelnia nie mogliśmy sobie na to pozwolić: wybraliśmy wariant silników nowych, produkowanych seryjnie i sprawdzonych – informuje Radosław Gorzeński. - M.in. dlatego, trzeba było wprowadzić pewne zmiany w konstrukcji samolotów, takie jak wydłużenie ramy silnika. Zobacz też: Poznań: Kolejna replika samolotu Fokker może otworzyć kompleks muzeów techniki wojskowej na Ławicy! Teraz trzy samoloty wyglądające jak fokkery z I wojny światowej, są jeszcze badane w locie. Jeśli pogoda pozwoli, to próby te zakończą się do połowy maja. Dwa z nich noszą malowanie wzorowane na samolotach wojskowych wielkopolskiego lotnictwa, a trzeci – oznakowanie całkowicie cywilne Politechniki Poznańskiej. Gdy zostaną dopuszczone formalnie do lotów, uczelnia doprowadzi je na lotnisko Aeroklubu Poznańskiego w pod poznańskiej Kobylnicy. Tu jednak nie zagrzeją długo miejsca – ich docelowym domem będzie lotnisko w Kąkolewie, na które w ciągu zapewne dwóch lat będzie przenosić się aeroklub i na którym swoją dziesięcio hektarową działkę ma Politechnika. Tam też budowany jest hangar dla fokkerów, który powinien być gotowy na przełomie czerwca i lipca. Politechnika nie poprzestanie na atrakcyjnych replikach. Będzie kupowała inne – współczesne seryjne już samoloty dla potrzeb szkolenia pilotów i technicznych specjalistów ds. lotnictwa. Fokkery Wielkopolskiej Eskadry Niepodległości budowane są przy wsparciu finansowym Urzędu Marszałkowskiego. Do ich budowy wykorzystano współczesne materiały, urządzenia i technologie, m.in. sprzęt radionawigacyjny. Oryginały kryte były płótnem, podczas gdy współczesne kopie są pokryte materiałem kompozytowym. W czasie I wojny na takim myśliwcu latał m.in. Mieczysław Sylwester Garsztka, najlepszy z polskich asów (6 zestrzeleń), a w czasie wojny 1920 roku walczyli na nich wielkopolscy piloci z Ławicy. http://poznan.naszemiasto.pl/artykul/fokkery-czyli-repliki-samolotow-ktorymi-latali-powstancy,5105673,artgal,t,id,tm.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.