Woodhaven Napisano 29 Wrzesień 2016 Napisano 29 Wrzesień 2016 Realizujemy unikalne przedsięwzięcie historyczne, którego celem jest wydobycie z morza pozostałości wraka samolotu, konserwacja a następnie podjęcie próby zrekonstruowania hydropłatu wyprodedwie w Pierwsze małe elementy zostały wydobyte rok temu. Zaś w tym roku pragniemy podnieść z dna kadłub, skrzydła i silnik. Do tego potrzebne jest jednak zbudowanie specjalistycznej suwnicy pływającej, wynajęcie nurków, łodzi z wyposażeniem specjalistycznym, itp. Istnieje jednak ogromna szansa na uratowanie zabytku. Pragniemy wykonać zadanie w roku 2017 - na Jubileusz 700-lecia Lublina! :-) http://zrzutka.pl/wydobycie-z-baltyku-oraz-renowacja-pozostalosci-wraku-samolotu-lublin-r-viii-bis-z-1932-roku
Spirit of Warsaw Napisano 29 Wrzesień 2016 Napisano 29 Wrzesień 2016 Ad. Woodhaven 2016-09-28 01:26:56Kolejna opinia z cyklu „nie znam się to się wypowiem”Problem w tym, że silnik Lublina R.VIII wyłowiony z Zatoki Puckiej to Hispano-Suiza 12L (nie Hispano-Suiza 12Y) dobrze by było, żeby p. J. Wróbel nie gadał głupot, to nie jego ...domena.Mało, H-S 12Y w ogóle Polsce nie był stosowany...Cechą silnika Hispano-Suiza 12L (m. in.) był reduktor PLANETARNY systemu Farmana (oparty jest na zasadzie dyferencjału ...samochodowego)Na zdjęciu: na lewo obudowa reduktora Hispano-Suiza 12Lbr, na prawo reduktor planetarny systemu Farmana (pat.) - zdjęcie poglądowe...
Spirit of Warsaw Napisano 29 Wrzesień 2016 Napisano 29 Wrzesień 2016 ...w silniku H-S 12Y posiadał prosty reduktor i w tkwi największa różnica pomiędzy obydwoma silnikami.
Woodhaven Napisano 30 Wrzesień 2016 Napisano 30 Wrzesień 2016 Pięknie dziękuję za komentarz :-) ... Dziękuję za komentarz i wyłapanie błędu, już przekazałem wiadomość dalej.Jak widać wszyscy zasugerowali sie oznaczeniem na piaście silnika.Pozdrawiam
Woodhaven Napisano 4 Październik 2016 Napisano 4 Październik 2016 Kolejne fotki z akcji wydobycia części wraka Lublinka R-VIII. Te pozostałości silnika trafiły do specjalnie zaprojektowanego i wykonanego zbiornika, który znajduje się dawnym hangarze nr III Morskiego Dywizjonu Lotniczego w Pucku. Fotki pochodzą ze zbiorów MDLot.
Woodhaven Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 Kilka kolejnych fotek z ostatniej akcji wydobywczej resztek silnika
Woodhaven Napisano 22 Październik 2016 Napisano 22 Październik 2016 Targi Lublin - ul.Dworcowa 1122-23.10.Lublin.
Woodhaven Napisano 22 Październik 2016 Napisano 22 Październik 2016 Do naszej zbiórki dołączył piękny model Lublinka R.VIII. Dziękujemy właścicielowi za niesamowite wsparcie!
Kiler Napisano 28 Październik 2016 Napisano 28 Październik 2016 W Żołnierzu Polskim nr 41/1930 pisano: Trzy polskie wodnopłatowce zawitały 28 IX. do Libawy (Łotwa). D-ca garnizonu libawskiego wydał raut na cześć gości."Może warto poszukać zdjęć z tej uroczystości?
Spirit of Warsaw Napisano 21 Listopad 2016 Napisano 21 Listopad 2016 http://vod.tvp.pl/27555606/do-upartych-nalezy-zwyciestwo
Spirit of Warsaw Napisano 7 Grudzień 2016 Napisano 7 Grudzień 2016 Zdjęcie z książki „Siły lotnicze Polski i Niemiec wrzesień 1939” – Jerzy B. Cynk
Woodhaven Napisano 13 Grudzień 2016 Napisano 13 Grudzień 2016 .LIMITOWANA EDYCJA PIWA - LOTNICZY PUCK 2016.Podczas Festiwalu swoje stoisko otworzył nasz lokalny, pucki Browar Spółdzielczy. Niespodziankę dla kolekcjonerów stanowiła limitowana edycja piwa przygotowana specjalnie z okazji LOTNICZEGO PUCKA 2016. Piwo ozeszło się" oczywiście w tempie ekspresowym.Dla kolekcjonerów, dostępne są natomiast jeszcze etykiety piwne w dwóch wariantach - są to CEGIEŁKA NA LUBLINA R.VIII( każda etykieta ma na rewersie okolicznościowy stempel ).Koszt jednej etykiety - CEGIEŁEKI wynosi 50.00 PLN.Przypominamy numer konta bankowego, na które można realizować wpłaty za cegiełki w formie darowizny na rzecz Stowarzyszenia :Bank Spółdzielczy w Pucku,Stowarzyszenie Historyczne MDLot w Pucku,nr konta: 71 8348 0003 0000 0000 8699 0001.UWAGA :Ponieważ ilość etykiet jest ograniczona, a zainteresowanie jest dosyć duże, przed wpłatą prosimy o przesłanie zapytania o dostępność na email : biuro@mdlot.plChcielibyśmy uniknąć zamieszania, w przypadku wyczerpania, którejkolwiek z etykiet.Zapraszamy oczywiście do odwiedzenia naszego Muzeum.
Njord Napisano 19 Styczeń 2017 Napisano 19 Styczeń 2017 Warszawa, dnia 25 września 2016 rokuDo:Szanowna PaniEwa BortkiewiczDyrektor Departamentu Ochrony Zabytków Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowegoul. Krakowskie Przedmieście 15/17, 00-071 Warszawa Szanowana Pani,W dniu 12 października 2015 roku dokonałem odkrycia wraku wodnosamolotu Lublin R. VIII stanowiącego zabytek archeologiczny.Jak wynika z Opinii Narodowego Instytutu Dziedzictwa Narodowego odkryty przeze mnie wrak wodnosamolotu Lublin R. VIII stanowi zabytek o ogromnej wartości historycznej.O dokonanym odkryciu niezwłocznie powiadomiłem zarówno wojewódzkiego konserwatora zabytków, jak i dyrektora Urzędu Morskiego.Ze względu na brak jakiejkolwiek reakcji ze strony powiadomionych kompetentnych organów oraz istnienie ryzyka kolizji z jednostkami pływającym, wydobyłem, zabezpieczyłem (poprzez wydobycie) oraz dostarczyłem do Muzeum Morskiego Dywizjonu Lotniczego w Pucku elementy pochodzące z polskiego wodnosamolotu R VIII najbardziej narażone na zniszczenie - śmigło. Śmigło obecnie znajduje się w Muzeum Morskiego Dywizjonu Lotniczego w Pucku.Zgodnie z posiadanymi przeze mnie informacjami istnieje uzasadnione przypuszczenie, że działania władz Muzeum Morskiego Dywizjonu Lotniczego w Pucku doprowadziły do zniszczenia zabytku poprzez zeszlifowanie powłoki anodowanej (antykorozyjnej) śmigła. Metoda anodowania stosowania była od 1923 roku w celu zabezpieczenia wszystkich aluminiowych części wodnosamolotów. W tamtym okresie była to innowacyjna metoda i w rezultacie naruszenie powłoki anodowanej śmigła jest poważną ingerencją w wartość historyczną zabytku.Muzeum Morskiego Dywizjonu Lotniczego w Pucku nie podjęło czynności mających na celu konserwację i zachowanie zabytku. Wręcz przeciwnie - istnieje ryzyko, że zabytek został zniszczony.Mając na względzie ogromną wartość historyczną zabytku oraz zaistniałe zagrożenie, wnoszę o podjęcie niezbędnych działań w celu zachowania zabytku.Dysponuję niezbędnymi zdjęciami wskazującymi stan zabytku na dzień wydobycia oraz aktualnymi, co obrazuje dokonane naruszenia. Jestem gotowy udostępnić materiał fotograficzny. _____________Jacek Dzienisiuk
Spirit of Warsaw Napisano 19 Styczeń 2017 Napisano 19 Styczeń 2017 P. Jacku, dziś w Polsce jest to modne słowo „niezręczność”pozdrawiam.
Woodhaven Napisano 4 Listopad 2017 Napisano 4 Listopad 2017 Na zdjęciach bohater dzisiejszego dnia :) SILNIK WODNOSAMOLOTU LUBLIN R.VIII wyłowiony rok temu z dna Zat.Puckiej i przez ten czas odsalany" w PZM AMEX dzięki wielkiej życzliwości prezesa Marka Godorowskiego. Była też dziś okazja , aby na terenie zakładu odwiedzić prawdziwe miejsce zaślubin Polski z morzem / mały basen portowy na zdjęciach/ i posłuchać opowieści o Morskim Dywizjonie Lotniczym. Całemu wydarzeniu towarzyszyła ekipa TVP Historia, Bałtycka TV i Dziennik Bałtycki. Podziękowania za rozpowszechnianie wiedzy i działania przypominające historię Pucka dla pasjonatów ze Stowarzyszenia Historycznego MDL-otu
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.