Skocz do zawartości
  • 0

Lusterko samochodowe chyba Polskie .


Jakub333

Pytanie

Napisano

Proszę o identyfikacje tego lusterka . Podejrzewam że jest ono Polskie . Na gumie jest napisane Społeczność " czy coś takiego .

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Kształt się niestety nie zgadza , jeżeli mówimy o tym samym lusterku do Fiata. Tamto jest takie bardziej w kształcie równoległoboku
Napisano

Proszę o identyfikacje tego lusterka . Podejrzewam że jest ono Polskie . Na gumie jest napisane Społeczność " czy coś takiego .

Napisano
Masz na lusterku napis Społeczność". To na pewno nie jest produkt państwowej firmy, ale na pewno polski. Spółdzielnie produkcyjne robiły różne rzeczy-czasem nawet w niewielkich ilościach. Trudno w tej sytuacji być zapatrzonym w internet i gdybać, że skoro nie ma w internecie to TO nie istnieje.
I nie ma znaczenia do jakiego pojazdu to było, bo było do każdego. Potrzebujesz-kupujesz-montujesz: do fiata, mikrusa nysy, multikara...

C.
Napisano
Catadero dobrze prawi. Trudno znaleźć linki, bo części samochodowe nie dorobiły się takiej społeczności, która pakowałaby zdjęcia do netu. W latach, gdy kupowało się tylko podstawową wersję samochodu (bez lusterek, dywaników, listew ozdobnych itp.) tzw. rzemiosło oferowało różne wyroby i to raczej uniwersalne.
Tu podobne w kształcie lusterka, ale innej konstrukcji mocowania http://olx.pl/oferta/chromowane-lusterka-starego-typufso-fiat-syrena-CID5-ID7xOv7.html
Napisano
Nie wiem Kolego o jakim lusterku myślisz, lecz ja wiem jakie lusterko kupiłem do swego PF 125p 1300 z 1973r – bo fabrycznie nie miał zainstalowanego lusterka zewnętrznego. Musiałem wywiercić otwory wg papierowego wzornika dołączonego do kupionego właśnie takiego kształtu lusterka i przykręcić do blachy poszycia drzwi. W tym czasie w samochodach PF 125p zewnętrzne lusterka fabrycznie instalowano tylko w nadwoziach kombi i pick-up, oraz wersjach eksportowych. Lusterka miały różne kształty (również okrągłe) i początkowo mocowane były do blachy drzwi, potem do ramy okna. Natomiast w modelach Akropolis i Monte Carlo na przednich błotnikach. Takie sportowe lusterka z owiewką też były produkowane przez rzemiosło, ale były dużo droższe.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie