Skocz do zawartości
  • 0

Świecznik ceramiczy

Luckey13

Pytanie

Napisano
Witam, chwilowo nie mam jak dodać zdjęcia, proszę o wyrozumiałość.

Świecznik w kształcie kolumny, o którą opierają się (na około, w formie płaskorzeźby) 3 postacie kobiece, ubrane w coś w rodzaju spódnic, od pasa w górę nagie, w nakryciach głowy, przypominających mitry.
Pomiędzy postaciami znajdują się zwierzęta, wąż, orzeł(lub inny ptak, trudno stwierdzić, uszkodzony) oraz coś w rodzaju lwa - przypomina nieco chińskiego psa fu, ale raczej nie ma z nim zupełnie nic wspólnego.
Poza tym motywy roślinne.
Na podstawie opisu niewiele można powiedzieć, ale może komuś zaświta, co też może to przedstawiać.
Wykonane z żółtawobiałego materiału, może alabaster lub coś podobnego, nie wiem, nie znam się zbytnio.
Dodam, że przedmiot jest w kilku miejscach uszkodzony, a w miejscach uszkodzeń są ostre krawędzie, jak w przypadku szkła.

17 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Stwierdziłem, że skoro to świecznik, to trzeba by świeczkę wstawić, gniazdy jest dość głęboko, a miałem tylko ogarek, ale jak się nie ma co się lubi...
Grunt, że gdy świeczka się schowała w świeczniku, zauważyłem, że płomień prześwituje przez ścianki świecznika, materiał jest więc półprzeźroczysty, może to ograniczy możliwości, jeśli o materiał chodzi :)
Napisano
Zrób foto górnej płaszczyzny oraz podstawy- tylko najpierw miękką irchą przetrzyj obiektyw. Może coś się komuś nasunie.
Napisano
Dzięki, to już coś :)
A pokusi się ktoś o identyfikację postaci, tudzież datowanie? :)
Dodam, że pod każdym ze zwierząt znajduje się identyczny ornament roślinny, widać na ostatnim zdjęciu.
Napisano
Te trzy postacie przedstawiają 3 boginie hinduskie, Durga (tygrys), Saraswati(łabędź),Lakszmi(wąż) to ta która trzyma dłonie nad głową,powinna w nich trzymać dwa kwiaty lotosu,niestety na zdjęciach niewiele widać.
Napisano

I zwierz, tygrys czy cokolwiek to jest :)