jaras85 Napisano 11 Grudzień 2013 Autor Napisano 11 Grudzień 2013 Witam znalazlem oto taki bagnecik dlugosc ostrza 16,5cm rekojesci 9,5cm okladziny drewniane niestety nr na ostrzu nie widoczne praktycznie odczytalem jedynie 43.. i z drugiej strony 1.... prosze o jakies info na temat tego bagnetu,pozdr.
viator01 Napisano 11 Grudzień 2013 Napisano 11 Grudzień 2013 Wygląda jak resztki bagnetu niemieckiego S 84/98/34 z obcięta głowicą i mocno przerobioną głownią. Okładki oczywiście zmienione.
jaras85 Napisano 11 Grudzień 2013 Autor Napisano 11 Grudzień 2013 rozumiem ata pila na ostrzu to rowniez tworczosc wlasna czy orginalna?
jaras85 Napisano 11 Grudzień 2013 Autor Napisano 11 Grudzień 2013 nie jestem dobry w tym teacie ale mi jakos mocowanie nie pasuje do S 84/98/34.......no chyba ze sie myle to przepraszam....
viator01 Napisano 11 Grudzień 2013 Napisano 11 Grudzień 2013 Tutaj zobaczysz mocowanie http://bajo.cz.sweb.cz/sklad_1/nemecko_1884-98_I.pdf (wersja wcześniejsza)http://bajo.cz.sweb.cz/sklad_1/nemecko_1884-98_IIIdrevo.pdf (z drugiej wojny)U Ciebie niestety głowica skrócona mocno i nie ma zatrzasku. Takiej piły też nikt na tych bagnetach nie wykonywał.
zuzia Napisano 11 Grudzień 2013 Napisano 11 Grudzień 2013 Bo mocowanie jest obcięte ,kolega dobrze napisał głowica obcięta przed zatrzaskiem ,piła też nie oryginalna.
jaras85 Napisano 11 Grudzień 2013 Autor Napisano 11 Grudzień 2013 ok wiec wszystko juz wiem dziekuje bardzo za id pozdrawiam
kloki Napisano 11 Grudzień 2013 Napisano 11 Grudzień 2013 A ja bym obstawiał coś innego. Nie podoba mi się to mocowanie jelca.
viator01 Napisano 11 Grudzień 2013 Napisano 11 Grudzień 2013 Ale w drugowojennych jelec był nitowany. Dobrze to widać w tym wątku http://odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=659415Były one dokładnie zapolerowane, ale w takich egzemplarzach po przejściach są widoczne, gdyż korozja intensywniej atakuje w takich miejscach i dodatkowo - widać, że ten egzemplarz w głowicę nieźle młotkiem dostawał, więc luzy też musiały na jelcu wystąpić.
kazioW24 Napisano 11 Grudzień 2013 Napisano 11 Grudzień 2013 A nie będzie to pierwszy model s84/98,uchwyt taki wygięty,miały podobną konstrukcje inną jak 34.
viator01 Napisano 11 Grudzień 2013 Napisano 11 Grudzień 2013 Na wszelki wypadek podałem link do pierwszowojennego wzoru, ale wątpię, by to było to. Numer 43... na to wskazuje - można założyć, że jest to rok produkcji i dalej brakuje trzyliterowego oznaczenia producenta, bo od 1 prawdopodobnie zaczynałby się numer.
kazioW24 Napisano 12 Grudzień 2013 Napisano 12 Grudzień 2013 namieszałem ,bagnety leżą sobie w piwnicy,pamiętałem ze miał inną rączek ale nie pamiętałem ze okładki jak w 05,sorry to jednak jest 34.
viator01 Napisano 12 Grudzień 2013 Napisano 12 Grudzień 2013 Ja dla spokoju poszedłem swój z nafty wyjąć, żeby się upewnić :)
viator01 Napisano 11 Grudzień 2013 Napisano 11 Grudzień 2013 Zapomniałem jeszcze dodać, że bagnet jest pewnie pogięty przez potraktowanie go czymś ciężkim. Konstrukcja rękojeści jest taka, że nie wytrzymuje takich mocnych uderzeń w głowicę (a tu widać dość poważne odkształcenia od takiego pobijania).
Pytanie
jaras85
Witam znalazlem oto taki bagnecik dlugosc ostrza 16,5cm rekojesci 9,5cm okladziny drewniane niestety nr na ostrzu nie widoczne praktycznie odczytalem jedynie 43.. i z drugiej strony 1.... prosze o jakies info na temat tego bagnetu,pozdr.
16 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.