zygamun Napisano 13 Styczeń 2014 Share Napisano 13 Styczeń 2014 Katastrofa samolotu PWS-26 w rejonie lotniska Stryj 24 kwietnia 1941 r w której zginął dowódca 66-go ....pułkownik Kisielew. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 13 Styczeń 2014 Share Napisano 13 Styczeń 2014 66 szturmowyj awjacyjnyj połk. Trofiejny to pewnie używany jako maszyna łącznikowa albo dyspozycjny komadira. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 13 Styczeń 2014 Share Napisano 13 Styczeń 2014 Panowie dzięki za tłumaczenie...wielu z naszych pilotów w czasie szkolenia zginęło na UT-2-natomiast PWS był bezpiecznym samolotem i u nas przed wojną nie było wypadków śmiertelnych...a tu proszę sam komadir.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spirit of Warsaw Napisano 13 Styczeń 2014 Share Napisano 13 Styczeń 2014 @ Hornet ad. 2014-01-13 16:47:02 - 16:51:56Miasto stołeczne ....Kraków ;)) Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 13 Styczeń 2014 Share Napisano 13 Styczeń 2014 Spirit dzięki za identyfikację...a tu złomowisko naszych samolotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 13 Styczeń 2014 Share Napisano 13 Styczeń 2014 Nasz Lublin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 14 Styczeń 2014 Share Napisano 14 Styczeń 2014 Lotnisko Muchowiec-samoloty stoją przed hangarem Lot-u Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwd Napisano 14 Styczeń 2014 Share Napisano 14 Styczeń 2014 Oj, co do samolotów LOTu to bym się za bardzo nie zgodził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spirit of Warsaw Napisano 14 Styczeń 2014 Share Napisano 14 Styczeń 2014 Z okazji 100 postów dla kolegów po fachu" ;))RWD.5 z silnikiem Cirrus HERMES IV Fotografia wykonana w prawdopodobnie 1933 r., warto zwrócić uwagę na pracę w „spartańskich” warunkach...Made in Doświadczalne Warsztaty Lotnicze – OkęcieTel. 971-22 / Telegr. Dewuel Warszawa - telefon i telegraf od 8 września 1939 NIEAKTUALNY :(( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 14 Styczeń 2014 Share Napisano 14 Styczeń 2014 Rwd napisałem,że samoloty chyba Potez XV(?) stoją przy hangarze Lotu-gdyż po tej stronie lotniska kiedyś takich hangar stał!!!Nie napisałem,że to samoloty Lot-u lub pasażerskie.Nara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziu000000 Napisano 16 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 16 Styczeń 2014 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spirit of Warsaw Napisano 16 Styczeń 2014 Share Napisano 16 Styczeń 2014 Idzie zima... Potez XXV z silnikiem Lorraine-Dietrich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spirit of Warsaw Napisano 16 Styczeń 2014 Share Napisano 16 Styczeń 2014 bodziu000000 ad. 2014-01-16 11:21:43Wytwórnia Płatowców nr 1 – hangar Montażowy.Jeżeli jesteś dobrym obserwatorem to zauważysz, że w tle stoi PZL.37A z nr taktycznym 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 16 Styczeń 2014 Share Napisano 16 Styczeń 2014 Personel lat. 22 esk. linj. przed hangarem.Kraków, dn 24 IV 1939." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 16 Styczeń 2014 Share Napisano 16 Styczeń 2014 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 16 Styczeń 2014 Share Napisano 16 Styczeń 2014 Ciekawa tablica w tle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 16 Styczeń 2014 Share Napisano 16 Styczeń 2014 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 16 Styczeń 2014 Share Napisano 16 Styczeń 2014 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekSz1 Napisano 16 Styczeń 2014 Share Napisano 16 Styczeń 2014 .Krosno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziu000000 Napisano 17 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2014 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spirit of Warsaw Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 Polowanie na „Ogara” czyli unikalna fotografia Bü-131 ”Jungmann” z szachownicami.1. Mam dwa pytania (mam nadzieję, że nie retoryczne...) - nr 911 na kadłubie > to jest nr wojskowy czy nr fabryczny? Jaki jest kolor samolotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spirit of Warsaw Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 2. Patrz więcej: http://odkrywca.pl/bucker-133-jungmaster-w-polsce,713699.htmlhttp://www.mysliwcy.pl/forum/watki.php?id=490&ustaw=nw&s=125Apel do Kolegów - jeśli ktoś posiada inne ujęcia Bü-131 z szachownicami proszę się nie bać i wstawiać ;))Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 Ciekawy opis. :)LUBLIN/polen: crash auf dem flugplatz 1938". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KayFranz Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 - ad Spirit of Warsaw, 2014-01-18 16:29:27Ten numer (IMHO to 944) to jakiś zupełnie iepolski" w formie i miejscu. Odpaliłem Photoshopa, ukręciłem" nieco odcienie i przyjrzałem się znakom na płacie. Pomiędzy ciemnymi polami jest spory jasny odstęp - nie są to jugosłowiańskie krzyże z 1941 r.? W 1938 r. lotnictwo królestwa Jugosławii zakupiło w Niemczech samoloty Bü-131 i w 1941 mieli 60* sztuk (używane jako treningowe).* http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Yugoslav_Air_ForceP.S. Przepraszam za wiaderko zimnej wody... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 Spirit-powtórzę to co wiadomo...Jungmann spłonął-są fotki wypalonego kadłuba.Natomiast Jungmeister poleciał do Rumunii.Tam otrzymał oznaczenie YR-BGD później YR-AHM . Dziś prawdopodobnie jest w muzeum w....Bukareszcie .W Polsce latał ze znakami SP-BGD...Nie miał według dokumentacji szachownic.Pomocna byłaby tu wiedza p.T.Kopańskiego...Stąd wniosek,że ta fotka nie jest zdjęciem polskiego Jungmeister-a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.