Skocz do zawartości
  • 0

Blacha samolotu Liberator ?


Von aceG350

Pytanie

Witam
Pytanie do specjalistów ;)
Czy jest możliwe że fragment tej blachy pochodzi od samolotu Liberator?
Bardziej wygląda na Junkersa , tylko z tego co wiem w miejscu z którego pochodzi ta blacha, rozbił się amerykański samolot a nie niemiecki ;/
prosze o pomoc
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Trzy amerykany"? Wiadoma na pewno o jednej B17 z ósmej Armii. Typowana była wstępnie forteca B-17G o numerze taktycznym 43-38014 z 305 Grupy Bombowej 422 skrzydła o wdzięcznym imieniu własnym Naughty Virgin" stracona 18 marca 1945r. Sprawa do końca nie wyjaśniona. Jeśli jesteś z tego rejonu i możesz pobawić się w detektywa", w Poznaniu jest mieszka jeden z ludzi najlepiej znających tematy samolotów Amerykańskich nad Polską jeśli podejmiesz trud rozwikłania zagadki pomogę! Zacznij od ustalenia daty (świadkowie, kronika parafialna ...itd.) :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

David,
Due to board rules, you (as a new member of the forum) could have some problems with upoading the photo.
It is expected to contact the webmaster, but simpler solution is to send attached photo to me and then I will post the picture on the board.
You can contact me - I will send you an email.
Regards.
Tomasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat, poszukuję informacji na temat dwóch samolotór amerykańskich, które spadły w moich okolicach. Pierwszy to prawdopodobnie B-17 w woj. opolskim (okolice wsi Olszowa). Tutaj cała załoga się uratowała, schronili się u mieszkańców, przez dłuższy czas dorabiali tam - stąd mam informacje gdzie dokładnie leżał wrak, który został zezłomowany w późniejszym czasie. Niestety pole jeszcze zajęte" - czekam aż się zwolni i pewnie coś wyskoczy w ziemi.
Drugi to najprawdopodobniej Liberator ( woj. śląskie, dokładniej w lasach okolic wsi Poniszowice i Niekarmia). Tutaj nie posiadam niestety żadnych informacji poza dużą blachą, którą przytargał jeden z mieszkańców ( obiecał, że pokaże gdzie mogą jeszcze leżeś jakieś pozostałości). Za każdą informację będę wdzięczny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się przyda - informacja o nalotach w maju 1944 roku

W tym samym dniu bombowce Boening B-17 G „Latające Fortece” z 1. Dywizji. Grupa 91 fortec bombardowała wytwórnie lotnicze Focke – Wulfa i pobliskie lotnisko na Krzesinach pod Poznaniem, 58 innych zbombardowało sam Poznań, 52 poleciały nad Żary, 48 do Cottbus, 19 nad Piłę."

A Wielichowo jest położne bardzo blisko linii wyznaczającej kierunek z Krzesin do Cottbus lub do Żar.

http://www.miedzyrzecz.biz/historia/art-2009/powietrzna-bitwa/powietrzna-bitwa.htm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Pytanie do specjalistów ;)
Czy jest możliwe że fragment tej blachy pochodzi od samolotu Liberator?
Bardziej wygląda na Junkersa , tylko z tego co wiem w miejscu z którego pochodzi ta blacha, rozbił się amerykański samolot a nie niemiecki ;/
prosze o pomoc
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Koledzy,
David Kester, syn Andrew T. Kestera, który był członkiem załogi B17 Naughty Virgin" szuka potwierdzenia, że maszyna jego ojca faktycznie rozbiła się w Wielichowie, 18 marca 1945 r. Każda informacja, sugestia co do potwierdzenia tropu mile widziana.
David przesyła zdjęcie swego ojca - tu na pokładzie B17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już z samolotu USAAF to raczej fragment z blachy usztywniającej skrzydła Latającej Fortecy B 17 ( na rysunku na dole). Większość miejsc upadków samolotów amerykańskich jest znana, więc jeśli coś chcesz na ten temat wiedzieć więcej napisz w przybliżeniu z jakiego to rejonu!
P.S. Liberator nie libelator :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I found your discussion about the the B17 “The Naughty Virgin” dated 2013-08-11 with Von aceG350, lokfan, Jorge, simson13, local
My father (Andrew T Kester) was on the B17 “The Naughty Virgin” shot down over Berlin on March 18, 1945. I found your conversation on the website below and would like to share with you more information that might help identify where this B17 crashed in Poland. I have listed the user names that were in the discussion on your site below:
Von aceG350, lokfan, Jorge, simson13, local
My research from the notes of the pilot, co-pilot, and my father state that this B17 was severely damaged by a ME 262 during its bomb run on Berlin. Two of it’s crew bailed out over Berlin. The Pilot and the rest of the crew decided to aim the damaged plane toward the Russian lines to avoid being captured by the Germans and bail out when the plane reached 5000 feet. The pilot stated that they were able to fly over the Oder River before bailing out. The pilot braced the controls of the plane when he bailed over the Oder river so the plane probably continued to fly into Poland. I would estimate the distance traveled beyond the Oder River could be approximately 16 miles considering the glide ratio for a B17 was about 16 to 1. I would expect to find the crash site to west of Poznan in the area between the Oder River and Gorzow Wielkoposki.
Here are unique characteristics would have been associated with the crash site:
1) The words or letters “The Naughty Virgin”
2) The number 43 38014
3) No fatalities (all of the crew bailed out before the plane crashed)
4) No waist machine guns (these were removed to make room for radar jamming equipment
5) Radar Jamming equipment-these would look like file cabinet metal boxes with dials and knobs. Three transmitters and one receiver
6) The plane crashed around 12:30 on Sunday March 18th, 1945
If you can confirm the crash site for this plane I would like to know the actual location.
Sincerely,
David Kester
dkester@earthlink.net
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thomas,
Thank you for offering to find the location of the Naughty Virgin 43 38014 B17 crash. I have attached the missing aircraft report which identifies all of the crew on this plane on March 18, 1945.
It is my understanding that two of the crew bailed out when the B17 was hit over Berlin and both were captured by the Germans and imprisoned in Stalagluft no.1 until the war ended.
Emil Sabol Co-Pilot,Alex Archibald- Top Turret
After the B17 crossed over the Oder River the rest of the crew bailed out. My father stated he was picked up by Russian Soldiers on horseback. Another group of Russian soldiers also picked up the ball turret gunner. Both of these groups of Russian soldiers met at the top of a hill. My father and three other crew members traveled to Lublin Poland then reached the Army Air Station 559 in Poltava, Ukraine around March 29th, 1945 to start the return trip to England.
Andrew T, Kester- Spot Jammer,Union B. Melton Ball- Turret Gunner,James J. Murphy- Tail Gunner,Lyman W. Clark- Navigator
The pilot bailed out last. On the ground the pilot was picked up by Russian troops along with the Radio operator and taken to Moscow before returning to England
Roy O. McCaldin- Pilot, John W. Powers- radio operator
I do not have information on William S. King- Bombardier

David
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dear David,
Thank you for your contribution to the discussion. Unfortunately, there is no 100% certainty, that plane crash sites under the interest, relate to story of your B17 “The Naughty Virgin”. Many facts indicate that “The Naughty Virgin” crashed indeed in western Poland near Wielichowo (several kilometers far from Grodzisk Wielkopolski and south-west of Poznań). As discussion is ongoing, We hope to solve the mystery and inform you about the latest developments – please, track the board thread.
Anyway, would you be so kind and post any photos here relating to your father’s military service? We would be very grateful and appreciate to find more details concerning the plane and its crew…
Best regards,
Tomasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj cała załoga się uratowała, schronili się u mieszkańców, przez dłuższy czas dorabiali tam" cuda się zdarzają ale w to bym nie wierzył, wieś niemiecka, bardzo blisko bo na polu w Popicach, betonowy schron należący do sieci obrony plot/ pisałem kiedyś o tym posterunku/. Raczej o tym ukrywaniu to ktoś z miejscowych bajki opowiada.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem informacje na temat samolotu Naughty Virgin" i raczej żaden z 3 które spadły w mojej okolicy nie jest tym samolotem ;/

dowody :B-17G 43-38014 NAUGHTY VIRGIN 305BG 422BS 13146
43-38014 Delivered: Cheyenne 15/6/44; Kearney 29/6/44; Grenier 07.09.44; Przypisany: 422BS/305BG Chelveston 07.12.44, uszkodzenia Berlin bitwa 18/3/45 Pilot : Roy McCaldin , Navigator : Lyman Clark, togg-Bill King Radio Operator : John Powers, Ball Turret Gunner : Union Melton, Tail Gunner : Jim Murphy, sj-Andy Kester (7RTD, odebrany przez Rosjan), Co-Pilot : Emil Sobol, Inżynier / Top strzelec : Alex Archibald (2POW), flak, rozbił się w Berlinie; Macr 13146. Uratowane. 04.04.45. NAUGHTY VIRGIN.


ze str. http://www.8thafhs.com/db/get_one_acgroup.php?acgroup_id=23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Dziękuję za zainteresowanie tematem
z moich nowych informacji wynika że był to B-17
Awaryjne lądowanie nastąpiło w marcu lub pod koniec lutego w Wilkowie Polskim w 1945r.
Cała załoga przeżyła.
Prawdopodobnie została przewieziona przez Rosjan do Kościana na dworzec.
Samolot został rozbrojony przez Rosjan, a rozebrany do końca przez miejscową ludność.
Kronika Parafialna nie zawiera żadnych informacji dotyczących tego zdarzenia gdyż nasz proboszcz przebywał na wakacjach w Dachau ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie