Sylwester/Fidest Napisano 15 Luty 2013 Autor Napisano 15 Luty 2013 Masa 40-50 kg; Średnica 75cm; resztki zielonej farby; Składa się z trzech części.
arci Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 A ty myślisz że kompletne koło z felgą i oponą od Jelcza czy tym podobne to warzyło parę deko.Obręcz przyjmijmy wagę 40 kg felga przyjmijmy gdzieś około 30-40 kg i opona też będzie około 30-40 kg to było robione do wożenia ciężarów a nie puchu więc musiało być solidnie zrobione.Zdrów
ARQ Napisano 20 Luty 2013 Napisano 20 Luty 2013 Przeglądałem ciągniki artyleryjskie może to coś od RSO? http://www.multi-board.com/board/index.php?page=Thread&postID=455772 koła były cienkie ale w różnych wersjach różniły się nieco wygladem z tego co widzę na fotkach
zyg-zag Napisano 19 Luty 2013 Napisano 19 Luty 2013 Ta szpula to , może np. być bęben okrętowy do nawijania cumy.
ARQ Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 Jak narazie nie podałeś żadnych konkretów tylko przypuszczenia, a solidność to nie jest waga tylko konstrukcja, ograniczenie wagi i zwiększenie wytrzymałości, równie dobrze mogli zrobic pełne stalowe odlewy
ARQ Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 http://truckfocus.pl/nowosci/5477/nijmanzeetank-zmniejsza-mas%C4%99-pojazd%C3%B3w-z-felgami-alcoa masz tutaj przykład. Waga 6 kół wraz z opona wynosi 627kg czyli 104,5 na koło. Rozmiar ten sam co przy Jelczu... wg pewnie za mało solidne
sidi Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 To nie jest żadne koło od czołgu czy pojazdu gąsienicowego ( tym bardziej napędowe ) , nie jest to też żadne koło z wciągarki , windy , okrętu , UFO etc. Jest to zwykłe koło jezdne z początku minionego wieku coś w rodzaju prekursora trilexa , trzeba szukać w pojazdach kołowych z lat dwudziestych ciężarówki , wozy strażackie etc.
sidi Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 tu jest zdjęcie poglądowe innego wczesnego trilexa , lecz te z wątku jest wcześniej wyprodukowane i nie miało zastosowania z pompowaną oponą a prawdopodobnie miało przykręcane dwa pierścienie z nalewką gumową .
ARQ Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 Być może jest to poprawny kierunek poszukiwań z tym ze we wszystkich pojazdach jakie przegladam koła posiadają co najmniej 7 szprych, no i znowu średnica...
ARQ Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 a to co pokazałeś to nie jest trileks, tutaj felka stanowi jedna cześć a TRIlex posiada trzy oddzielne częsci felgi, obejrzyj fotki powyżej
ARQ Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 jedyna podobna konstrukcja jaką udało mi się znaleźć lecz tutaj na rańcie nie ma otworów jak w omawianym przypadku, być może była tam nalewka gumowa jak wspomniał kolega sidi
Kamiljan Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 te miejsca służą do przykrecenia łapki trilex, przyjrzyj sie czerwonej feldze z linku http://www.fbw.ch/galerie/Gyrobus/gyroheimat.HTM
Sylwester/Fidest Napisano 16 Luty 2013 Autor Napisano 16 Luty 2013 Po wstępnym oczyszczeniu brak sygnatur.Koło składa się z trzech elementów, wieniec zewnętrzny przynitowany do tarczy ze szprychami. Całość przykręcona do piasty 6. śrubami. Srednica piasty ok. 15 cm.Z racji konstrukcji odpada zastosowanie kolejowe. Zbyt masywna na maszyny rolnicze.Proszę o identyfikację.Pozdrawiam!
sidi Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 Już pisałem że załączam zdjęcia poglądowe a nie konkretnie pojazdu z którego pochodzi koło z wątku . Według mnie jest to koło z jakiegoś pojazdu z początku ubiegłego wieku tzw. bliźniak stosowany na tylnej osi pojazdu - we wczesnej produkcji koło było całe odlewane ze stali i na ten odlew była robiona nalewka gumowa która się zużywała i z czasem odpadała ,w późniejszym okresie produkcji zastosowano oddzielne obręcze z nalaną gumą przykręcane do stalowej felgi celem łatwiejszej wymiany zużytego elementu a nie całego koła. Wydaje mi się że właśnie w tym wątku mamy przykład takiego koła gdzie do odlanej stalowej felgi były przykręcane po jej obydwu stronach obręcze z nalewką gumową a po scaleniu tych elementów w całość powstawało bliźniacze tylne koło do jakiejś ciężarówki .
ARQ Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 Tak ale na zdjęciu poglądowym nie ma trilexa ani żadnej jego wczesnej wersji jak to ująłeś stąd moja uwaga, być moze i masz racje jeżeli chodzi o to koło jednak podobne były stosowane we wczesnych tankietkach, a taki sam patent w kołach transporterów opancerzonych wiec nie mozna zawęzić poszukiwania tylko do ciężarówek z lat 20
spetsnaz Napisano 16 Luty 2013 Napisano 16 Luty 2013 To koło było prawdopodobnie napędzane łańcuchem. Widoczne są mocowania zębatki (jak w motocyklach)
Sylwester/Fidest Napisano 15 Luty 2013 Autor Napisano 15 Luty 2013 Masa 40-50 kg; Średnica 75cm; resztki zielonej farby; Składa się z trzech części.
sidi Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 Średnica tego koła jest 75cm wiec wszystkie wczesne pojazdy gąsienicowe odpadają w przedbiegach ! To co zamieściłem miało ukierunkować dyskusję w odpowiednim kierunku mając na myśli trilex chodziło mi ogólnie obręcze z oponami przykręcane do felg nie koniecznie trójdzielne ( mój błąd ) proponuję przejrzeć ten link i uzmysłowić sobie w jaki sposób ewoluowały koła od drewnianych z nalewką gumową poprzez stalowe odlewane oraz późniejsze z dokręcaną obręczą z oponą aż po trilex etc . https://www.google.pl/search?q=old+trucks&hl=pl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=QxYmUcuiGsrBswaJoYHIAg&sqi=2&ved=0CDAQsAQ&biw=1366&bih=600
ARQ Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 Uzasadnij mi dlaczego wg. Ciebie koła od pojazdów gaśienicowych (jezdne) o średnicy 75cm nie wystepuja?
lupo55 Napisano 19 Luty 2013 Napisano 19 Luty 2013 Sylwester/Fidest napisał:… tez obstawiam ze jest to kolo napendowe (mocowanie zembatek napendzajacych gonsienice)…Nie wiem co przez to określenie rozumiesz. Jeśli to jest jakieś koło napędzające – to trzeba zadać sobie pytanie w jaki sposób mogło coś napędzać?Z przebiegu dyskusji wynika. że koło mogło być napędzane przy pomocy łańcucha – a więc było napędzane, a nie napędzające. Jeśli miało przenosić napęd na inny element – to było kołem pośredniczącym, lecz nie mogę na tych fot. dostrzec żadnego elementu sprzęgającego z tym co mogło być napędzane. Słabo widać wnętrze piasty, ale tam są chyba tylko gniazda łożysk, więc koło mogło się swobodnie toczyć na osi, a nie przenosić napęd (chyba że jest inaczej, lecz tego nie widać na tych zdjęciach).
sidi Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 Kolego ARQ dyskusja robi się bez sensu jak na razie to masz do tej pory 15 wpisów w tym wątku ! i nic sensownego nie wniosłeś oprócz tego że wiesz co to jest trilex i że koło z wątku przypomina ci koło napinające w Tygrysie Królewskim lub carden lloyd carrier ! Jeżeli twierdzisz inaczej niż ja czyli że te koło jest od tankietki etc. to ty mi to udowodnij albo idź spamować gdzie indziej bo nic innego chyba tu nie robisz !
Pytanie
Sylwester/Fidest
Masa 40-50 kg; Średnica 75cm; resztki zielonej farby; Składa się z trzech części.
103 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.