major02 Napisano 28 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 28 Wrzesień 2012 Witam. jak zrobić by puścił zapieczony gwint w lufie i komorze od Mausera?? Troszkę szukałem na forum ale nie ma tak naprawdę dużo o tym, większość się powtarza tematów. Jakie znacie najskuteczniejsze sposoby, oprócz grzania go nad ogniem, palnikiem itp. bo wtedy stal się rozhartowuje.Zdrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin 1984 Napisano 28 Wrzesień 2012 Share Napisano 28 Wrzesień 2012 Bo kolego nie grzejemy do czerwoności bo faktycznie wtedy można rozhartować tylko tak z umiarem. Nagrzewasz porządnie i do wody i tak do skutku. Widziałem kiedyś na jutubie jak jakiś kolo zza wschodniej granicy tak wykopkową lawetę do emgietki rozruszał.pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyrograf15 Napisano 29 Wrzesień 2012 Share Napisano 29 Wrzesień 2012 Można ostukać na kowadle podkładając aluminium aby ślady nie pozostały. Jeszce lepiej dorobić chwytaki aluminiowe zaciskane śrubami. Wtedy złapać w duże kowalskie imadło zabezpieczoną chwytakiem przed zgniecieniem i porysowaniem komorę. Za kolejny chwytak zamocowany na lufie złapać kluczem do rur i ciągnąć. Uprzedzam nie ma lekko. Kiedyś wykręcałem lufę z repliki Sharpsa, na klucz założyłem 2m rury po której skakałem aby gwint puścił a ważę prawie 90kg.Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major02 Napisano 30 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 30 Wrzesień 2012 dzięki za rady;)zdrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tauder Napisano 24 Październik 2012 Share Napisano 24 Październik 2012 Najlepszym sposobem na zardzewiałe śruby jest zwykły ocet.Polewać octem i próbować delikatnie acz stanowczo obruszać .Jak już gwint minimalnie puści polewać i dalej odkręcać i zakręcać na przemian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a77773 Napisano 10 Marzec 2013 Share Napisano 10 Marzec 2013 ocet to mozna wlac do ogorkow a klucz do rur po takiej dzwigni i tak pozostawi slady. panowie, ocet jest kawsem ktory trawi powierzchnie czyli niszczy nieodwracalnie, jelsi nawet odkrecisz gwint na ocet nadtrawisz wierzchnia warstwe. po pewnym czasie w tym miejscu pojawi sie rdza.do du...y sa rowniez odrdzewiacze i tym podobne WD40 no chba ze bedziesz moczyl ze 3 tygodnie w tym ustrojstwie [mowa o bezbolesnym odkrecani twojej lufy].przerabialem tez plyn hamulcowy DOT3 - bardzo dobry penetrant ale ma podstawowa wade- ogromnie higroskopijny! najlepsza metoda jaka stosowalem i stosuje jest palnik i czysty olej silnikowy!!! lub woda(ale to inna bajka). uwierzcie mi- odkrecilem juz pare setek zapieczonych, zabetonowanych, zatartych i Bog wie jeszcze jakich gwintow wiec wydaje mi sie ze wiem co pisze.grzejesz element na ktorym naciety jest wewnetrzny gwint (komora Mausera) do momentu az metal zacznie robic sie niebieskawy lub lekko pociemnieje -dalsze ogrzewanie rozpocznie zmiany w strukturze metalu.po te operacji zanurzamy natychmiast w oleju i poczotkowo mieszajac zostawiamy na 2-3 min. aby olej schlodzil komore i dostal sie do szczelin gwintu.ktos powiedzal ze material sie rozhartuje, jasne jesli nagrzejemy do czerwonosci to sie rozhartuje albo przehartuje; ala co nam po tym, mauser ma wygladac i sie ruszac a nie pozostac sprzetem bojowym odpornym i wytrzymalym na trudy walki.najlepiej urzyc palnika acetyleno-tlenowego ale butanowy tez da rade. czysty olej nie pozostawi sladow, jelsi uzyjemy przepalonego silnikowego i nagrzejemy element do barwy lekko wisniowej to otrzymamy namiastke oksydy.uff to tak pokrótce bo temat rzeka :)) jeli moj tekst przyda sie chociaż jednej osobie to sie uciesze . pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honker Napisano 17 Marzec 2013 Share Napisano 17 Marzec 2013 panowie po co grzać? wystarczy wiadro wody,młotek ok. 30dkg i kowadło po 3-5min. odkręca się ręką bez klucza.Ojciec po 50 latach treningu jako mechanik tak to załatwia.mówimy oczywiście o przedmiocie niewielkim jak karabin albo drążek poprzeczny w samochodzie albo imadło.niestety trzeba trochę wprawy bo przy podejściu z marszu efekty są bardzo słabe pozd.marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyrograf15 Napisano 17 Marzec 2013 Share Napisano 17 Marzec 2013 Młot i kowadło bardzo dobrze się sprawdza przy odkręcaniu takich zapieczonych gwintów. Niestety po zabiegu zostają ślady młotka i kowadła co w wypadku karabinu dyskwalifikuje metodę. W wypadku drążka w niczym to nie przeszkadza ( o ile nie jest to zabytkowe auto).Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honker Napisano 18 Marzec 2013 Share Napisano 18 Marzec 2013 zapewniam cię Wojtku że żadne ślady nie zostają-dlatego pisałem o wadze młotka i o wprawie.nie walisz wielkim młotem zza ucha tylko delikatnie. pozd marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vis1939 Napisano 18 Marzec 2013 Share Napisano 18 Marzec 2013 Następny fan młotkowania":) wszytko pięknie,jednak trzeba zrozumieć,że metody(niechybnie skuteczne) stosowane przy naprawie ursusa nie mają zastosowania do zabytków.Ślady zostaną tak czy owak,bo pieścić się młotkiem nie da.Jedynie podłożenie czegoś miększego może temu zapobiec,ale wtedy znowu nie ma mocy taki szczał" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honker Napisano 24 Marzec 2013 Share Napisano 24 Marzec 2013 cześć VIS zapewniam cię że na moim sprzęcie nie ma śladów po młotku bo tu raczej chodzi o interferencję drgań niż o moc szczału".A chyba lepiej mieć rozkręconego sprzęta niż przegrzanego ps. dlatego sam tego nie robiłem wolałem zostawić to fachowcowi.pozd marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Laszy Napisano 3 Kwiecień 2013 Share Napisano 3 Kwiecień 2013 Honker - a po co woda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honker Napisano 5 Kwiecień 2013 Share Napisano 5 Kwiecień 2013 penetruje,smaruje i wypłukuje syf.olej jest za lepki.pozd.marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remington Napisano 5 Kwiecień 2013 Share Napisano 5 Kwiecień 2013 Najlepsze właściwości penetracyjne ma nafta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piro37 Napisano 10 Październik 2014 Share Napisano 10 Październik 2014 Rada kolegi honker jest rzeczywiście prawdziwa, jako mechanik mogę ją z ręką na sercu potwierdzić, bo woda dobrze penetruje, lepiej niż oleje, moczenie i obstukiwanie młotkiem małym a z dużą częstotliwością i powolne z czuciem szarpnięcia za element odkręcany zaciśniętymi na nim żabami zawsze pozwoli nam rozkręcić połączenie :) oczywiście na początku dobrze jest poćwiczyć bo do wprawy trzeba dojść, Śladami młotka nie ma co się przejmować bo dramatyczne nie będą, a zawsze można je dotrzeć/zeszlifować jak kto woli :) A palnik to druga dobra metoda, oczywiście nie przegrzewając nagrzać odpowiednio metal, psiknąć w szczelinę łączeń odrdzewiaczem gdy metal jest rozgrzany, znów rozgrzać i zawsze puści.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin 1984 Napisano 11 Październik 2014 Share Napisano 11 Październik 2014 Śladami młotka nie ma co się przejmować bo dramatyczne nie będą, a zawsze można je dotrzeć/zeszlifować jak kto woli :)"Nie no proszę Cię kolego nie rozbrajaj mnie :D Nie ma to jak przelecieć fleksą po fancie. Na pewno nabierze wtedy odpowiedniego klimatu. Please... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARQ Napisano 21 Październik 2014 Share Napisano 21 Październik 2014 Jak koledze się nie spieszy to można do nafty wrzucić. Najmniej inwazyjna metoda to podgrzewanie i olej.Kolego a77773 nie wiem jaki Ty ocet masz na myśli, ocet sprawdza się dobrze przy takich sprawach, to nie jest moneta tylko kawał porządnej stali. Po całej akcji i tak wszystko musisz umyć i zabezpieczyć przed korozją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.