Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • 0
hansm111

Pancerna blacha z lini Mołotowa

Question

Recommended Posts

Witaj Woody. Poprzednie zdjęcie masz rację przedstawia wałki skrzyni biegów, tu cała skrzynia. Niestety nie mam zdjęć urządzenia obrotu wieży, dlatego dałem zdjęcia skrzyni aby zaznaczyć że na pewno to nie części ze skrzyni biegów. Zresztą Rosjanie przed wkopaniem pojazdu silnik i skrzynię biegów oraz większość układu jezdnego demontowali. Na twoim ostatnim zdjęciu podwozi widać element z amortyzatora zawieszenia który tutaj Hansm111 wykopał na zdjęciu z dnia 10.05 o godz 17.20 co potwierdziło słuszność mojego rozumowania. Dlatego najpewniej jest to zębatka z urządzenia obrotu wieży lub obrotu samej czapki" na wieży z wizjerami obserwacyjnymi

Share this post


Link to post
Share on other sites

a Tu Woody podwozie i zawieszenia gdzie koła są na belce. Taki też stoi w Kubince i jest sprawny technicznie oraz jest też T 18 z Khabarowska też działający który ma jeszcze inny typ zawieszenia. O samych pancerzach nie wspomnę ,bo to wystarczy popatrzyć na Surviving_Panzers. Widać modyfikacje co seria na bieżąco wprowadzano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się jest to T-18 . Teraz szukać reszty rozebranego tanka lub ustalić gdzie stał

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu masz wprawdzie nieostre ale na tyle czytelne zdjęcie napędu tylnego koła napędowego do którego masz pokrywę wewnętrzną prawego lub lewego koła napędowego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna z tych dwóch blach wygięta w prawym dolnym rogu twego zdjęcia to prawdopodobnie zabezpieczenie drzwi kierowcy aby się nie spadły na błotnik , a by były lekko podniesione widać ją przy górnym zawiasie drzwi luku kierowcy

Share this post


Link to post
Share on other sites
jest tam też chyba element chyba z amortyzatora. T 18 miał dwa typy zawieszenia . Standardowe najczęściej spotykane na 3 amortyzatorach głównych po 2 pary kółek i dodatkowy amortyzator do dodatkowego przedniego kółka . i ta wersja jest u ciebie bo widać na pierwszej płycie otwory po mocowaniu amortyzatora. Oraz wersja druga gdzie zawieszenie kółek jest na belce która jest amortyzowana 2 przednimi amortyzatorami, zdecydowanie gorsza jazda w terenie bo belka nie poddaje kółek na nierówności. Daj zdjęcie odwrotne elementu z zdjęcia o godz 14.17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zauważcie jak ciekawie jest rozwiązany napęd. Tylne koło napędowe ma wewnętrzną zębatkę, czyli nie ma jak w klasycznych czołga napędu z osi koła tylko za pomocą zębatki która wychodzi z kadłuba do wnętrza koła z boku, ale się napęd musiał zużywać jak tam się błoto, kurz i piasek dostawało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I znalazłem element ze zdjęcia z 14.17 , nie trzeba robić zdjęcia odwrotnej strony . Jest to element mocowania pierwszego przedniego amortyzatora który widać na tym zdjęciu na dole . Z obu stron były takie same odlewy mocowane do bocznej pierwszej płyty pancernej

Share this post


Link to post
Share on other sites



×
×
  • Create New...

Important Information