Landszaft Napisano 12 Maj 2012 Napisano 12 Maj 2012 Witaj Woody. Poprzednie zdjęcie masz rację przedstawia wałki skrzyni biegów, tu cała skrzynia. Niestety nie mam zdjęć urządzenia obrotu wieży, dlatego dałem zdjęcia skrzyni aby zaznaczyć że na pewno to nie części ze skrzyni biegów. Zresztą Rosjanie przed wkopaniem pojazdu silnik i skrzynię biegów oraz większość układu jezdnego demontowali. Na twoim ostatnim zdjęciu podwozi widać element z amortyzatora zawieszenia który tutaj Hansm111 wykopał na zdjęciu z dnia 10.05 o godz 17.20 co potwierdziło słuszność mojego rozumowania. Dlatego najpewniej jest to zębatka z urządzenia obrotu wieży lub obrotu samej czapki" na wieży z wizjerami obserwacyjnymi
Landszaft Napisano 12 Maj 2012 Napisano 12 Maj 2012 a Tu Woody podwozie i zawieszenia gdzie koła są na belce. Taki też stoi w Kubince i jest sprawny technicznie oraz jest też T 18 z Khabarowska też działający który ma jeszcze inny typ zawieszenia. O samych pancerzach nie wspomnę ,bo to wystarczy popatrzyć na Surviving_Panzers. Widać modyfikacje co seria na bieżąco wprowadzano.
Landszaft Napisano 12 Maj 2012 Napisano 12 Maj 2012 Tu jedno ze zdjęć z khabarowska i następny typ podwozia i ten też jest w pełni sprawny.
Landszaft Napisano 8 Maj 2012 Napisano 8 Maj 2012 Zgadza się jest to T-18 . Teraz szukać reszty rozebranego tanka lub ustalić gdzie stał
Landszaft Napisano 11 Maj 2012 Napisano 11 Maj 2012 prawdopodobnie znalazłeś jedną z zębatek urządzenia obrotu wieży
hansm111 Napisano 7 Maj 2012 Autor Napisano 7 Maj 2012 Radziecki T18 wykorzystywany w tamtym rejonie jako stały punkt ogniowy nie pasuje.
Woodhaven Napisano 11 Maj 2012 Napisano 11 Maj 2012 Grzesiu ..... skrzyni, skrzyni biegów. A korba obrotu wieży .....
Woodhaven Napisano 11 Maj 2012 Napisano 11 Maj 2012 .... a teraz mecz się dalej sam .... dobrze Ci idzie ;-)
Landszaft Napisano 10 Maj 2012 Napisano 10 Maj 2012 a także takie same zawiasy były do luku wejściowego kierowcy
Landszaft Napisano 10 Maj 2012 Napisano 10 Maj 2012 tu masz wprawdzie nieostre ale na tyle czytelne zdjęcie napędu tylnego koła napędowego do którego masz pokrywę wewnętrzną prawego lub lewego koła napędowego
Landszaft Napisano 10 Maj 2012 Napisano 10 Maj 2012 Jedna z tych dwóch blach wygięta w prawym dolnym rogu twego zdjęcia to prawdopodobnie zabezpieczenie drzwi kierowcy aby się nie spadły na błotnik , a by były lekko podniesione widać ją przy górnym zawiasie drzwi luku kierowcy
Landszaft Napisano 10 Maj 2012 Napisano 10 Maj 2012 jest tam też chyba element chyba z amortyzatora. T 18 miał dwa typy zawieszenia . Standardowe najczęściej spotykane na 3 amortyzatorach głównych po 2 pary kółek i dodatkowy amortyzator do dodatkowego przedniego kółka . i ta wersja jest u ciebie bo widać na pierwszej płycie otwory po mocowaniu amortyzatora. Oraz wersja druga gdzie zawieszenie kółek jest na belce która jest amortyzowana 2 przednimi amortyzatorami, zdecydowanie gorsza jazda w terenie bo belka nie poddaje kółek na nierówności. Daj zdjęcie odwrotne elementu z zdjęcia o godz 14.17
Landszaft Napisano 10 Maj 2012 Napisano 10 Maj 2012 Zauważcie jak ciekawie jest rozwiązany napęd. Tylne koło napędowe ma wewnętrzną zębatkę, czyli nie ma jak w klasycznych czołga napędu z osi koła tylko za pomocą zębatki która wychodzi z kadłuba do wnętrza koła z boku, ale się napęd musiał zużywać jak tam się błoto, kurz i piasek dostawało.
Landszaft Napisano 10 Maj 2012 Napisano 10 Maj 2012 I znalazłem element ze zdjęcia z 14.17 , nie trzeba robić zdjęcia odwrotnej strony . Jest to element mocowania pierwszego przedniego amortyzatora który widać na tym zdjęciu na dole . Z obu stron były takie same odlewy mocowane do bocznej pierwszej płyty pancernej
Pytanie
hansm111
Wymiary 101cm/82cm, grubość 15mm
33 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.