fuks_ag Napisano 8 Grudzień 2011 Share Napisano 8 Grudzień 2011 Na echu taka oto informacja z tą fabryką bronihttp://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20111208/GOSPODARKA/959787441tu o Pionkach (bardziej o nowej amunicji i karabinkach z Radomia)http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110908/GOSPODARKA/797419163tu o nowym reaktywowanym Ursusie,http://www.ursus.agroport.pl/historia.htmla tu o nowym Jelczuhttp://www.jelcz-komponenty.of.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macvsog Napisano 8 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 8 Grudzień 2011 Co do nowej fabryki prochów to:http://www.altair.com.pl/start-7145Dobrze, że stare zakłady przenoszą - raz, że w strefach ekonomicznych jest taniej, dwa, że stare budynki nie przystają, do współczesnych wymagań nowoczesnych systemow produkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jsd1968 Napisano 9 Grudzień 2011 Share Napisano 9 Grudzień 2011 Tak niestety wszystkiemu są winne plamy na słońcu i masoni:)erwin1 jest wielu którzy płaczą za Polonezem bo Żerań idzie do zaorania, a jak były produkowane to 80% społeczeństwa wolałoby mieć 20 letniego Passata niż produkt FSO. Tak jest i ze Starem nie wiem czy był fenomenalny czy tylko dobry. Czesi oprócz Tatry mieli jeszcze Pragę i w państwach UW a nawet szerzej KDL (Kraje Demokracji Ludowej) na pewno więcej było czeskich produktów niż polskich. Co jest niemieckiego w Tatrze? Pomysł! Koncepcja Tatry jaką znamy powstała w latach 40 i była produkowana dla armii niemieckiej jako Tatra 111. Dlaczego kupowano tylko 10 samochodów to nie wiem ale dlaczego wycofywano 100 to wiem jako specjalista służb czołgowo-samochodowych:) Sprawa jest prosta nigdy nie było stać i nie stać nas na półmilionową armię. Na dodatek armię jaką ja znałem, z tej wielkiej armii połowa trepostwa to dopiero powinna z pierdla wychodzić. Dlaczego Niemcy wywieźli dokumentację? ja nie wiem czy wywieźli może spalili! Dokumentacja 266 to dla nich raczej bezwartościowa mając pod swym zarządem zakłady Steyera, a to mi się wydaje jest potęga układów wielonapędowych. I tu następuje sedno programu Star 1466 - za wikipedią: W 1999 roku zaprezentowano prototypy modeli Star 1266 o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) 12 t oraz 1466 o DMC wynoszącej 14 t. Auta te wyposażone zostały w szereg elementów stosowanych już wcześniej w samochodach marki MAN (kabiny, silniki, mosty napędowe, przekładnie kierownicze).Po przeprowadzeniu testów oraz badań zdecydowano się na wdrożenie do produkcji w 2001 roku jedynie modelu 1466, który oprócz większej ładowności posiadał również mocniejszy o 70 KM silnik." No co ty erwin1 i My takie niemieckie Stary mieliśmy kupować, a może ty masz jakiś interes w promowaniu tego 1466. Z tego cytatu wyraźnie wynika że 1466 opracowano już za czasów MANa więc to nie jest już polski a niemiecki Star i niewiele ma wspólnego z 266 i mam podejrzenia graniczące wręcz z pewnością, że STEWARD&STIVENSON bardziej jest powiązany z 1466 niż 266, a 1466 to bardziej Steyr niż Star. Reasumując to rozlewamy krokodyle łzy nad czymś co do nas nie należało i jak się okazuje to ulepszona wersja 266 nie była Starem:) i dlatego MAN miał prawo wywieść dokumentację 1466 a i może sprzedać ją BEA System. Wikipedia: „Od kilku lat BAE Systems Mobility & Protection Systems (poprzednio spółka zależna od Steward & Stevenson), dostarcza dla US Army ciężarówki, które zastępują stopniowo wycofywane M35. W odróżnieniu od tych wozów, nowe – licencyjna odmiana austriackich Steyerów 12M18 – są lżejsze, nowocześniejsze i zdecydowanie bardziej oszczędne. Występują w kilku podstawowych odmianach 4x4 i 6x6, o ładowności od 2,5 do 10 t.” The End Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 9 Grudzień 2011 Share Napisano 9 Grudzień 2011 Bezpośrednio do Chin to chyba nie produkowaliśmy ale kilka lat temu była w Starachowicach grupa Chińczyków na szkoleniach.Na pewno byli spawacze,czy jeszcze ktoś nie pamiętam.W każdym bądź razie z zakładu w Dang Dong City.I teraz sami sobie produkują.Za to teraz idzie partia podwozi do Singapuru.A co do ciężarówek to transfer technologi też teraz poszedł z MANa do Azji bo wykupili udziały w Chińskim przedsiębiorstwie SINOTRUCK.A że naszą pracę widać na całym świecie to fakt.Z takich ostatnich prestiżowych zamówień to wymienię tylko autobus dla klubu FC Barcelona.I na koniec.Jeśli komuś smutno że MAN kupił Stara to może ucieszy fakt że MAN też został sprzedany w tym roku.Marka zostaje ale teraz właścicielem jest Volkswagen. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panzerhrabia Napisano 9 Grudzień 2011 Share Napisano 9 Grudzień 2011 a znacznym udziałowcem marki Steyer są Rosjanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jsd1968 Napisano 9 Grudzień 2011 Share Napisano 9 Grudzień 2011 ale chyba nie tego Steyra! Obecnie fukcjonuje kilka niezaleznych firm, które historycznie wywodzą się z jednego koncernu i nadal uzywaja logo STEYR. Wikipedia - W roku 1987 Steyr-Daimler-Puch AG rozpoczęła sprzedaż części jej różnych linii produkcyjnych tworząc odrębne spółki: Steyr Nutzfahrfahrzeuge AG (obecnie MAN) produkująca samochodów ciężarowych, Steyr Bus GmbH (kupione przez Volvo) produkcja autobusów, Steyr-Daimler-Puch Fahrzeugtechnik AG montaż samochodów, ciągniki rolnicze Steyr obecnie CASE Steyr,Steyr Mannlicher produkcja broni. Silniki wysokoprężne zostały wyodrębnione w Steyr Motorentechnik GmbH, która w 2001 r. stał się niezależną firmą Steyr Motors GmbH." Z tego wniosek, że znów mielismy kupować licencję od pdającej firmy. Tak jak autobusy od Berlieta. A Rosjanie to chyba siedzą w silniakch bo w Gazach są Steyry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fuks_ag Napisano 9 Grudzień 2011 Share Napisano 9 Grudzień 2011 PAnowie nie ma co płakać, jak pisałem wyżej wszystko staje na głowie aby dojść do normalności, i cieszą polskie konstrukcje dla polskiej armii i może coś jeszcze zagramanice sie wyeksportuje za dutki zielone. Potrzeba tylko podpisów włodarzy tego kraju i mamy jak w Raju:)AZM kutno produkcja lekich pojazdów wojskowych i przy okazji całej rodziny karetek i autokarów i poazdów specjalistycznychhttp://www.amz.pl/pl,204_pojazdy-wojskowe.html,czyli można, i mam nadzieję że postawią na Jelcza a nie na jakies drogie zachodnie konstrukcje.A jeśli nas nie stać nawet na samochody do armii i w ogóle na utrzymanie tej armii to za Pietrzakiem:wypowiedzieć wojnę Ameryce i poddać sie nastepnego dnia:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panzerhrabia Napisano 10 Grudzień 2011 Share Napisano 10 Grudzień 2011 w Lublinie tez ruszyła krajowa marka:) http://wybierzlublin.pl/dzt-tyminscy-sa-klienci-ale-brakuje-pieniedzy-na-duza-produkcje,artykul.html?material_id=4e6a2aa8b564dab159000000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acer Napisano 10 Grudzień 2011 Share Napisano 10 Grudzień 2011 Star 266 to już legenda. Przez lata jedyna prawdziwa polska uterenowiona ciężarówka leśnictwa. Następca legendarnej Pragi" - morderczyni pomocników kierowców, tam odnotowywano przy załadunkach najwięcej wypadków śmiertelnych.Przez lata podstawowy ciągnik służący do wywozu drewna zwłaszcza dłużycowego, (metoda bębnowo-linowa).Standard normy o ile pamiętam to 28 m3, nagminnie przekraczany do przeszło 30 przez zawodowych szoferów".W kabinie grzechot pustych butelek, puszek po konserwach nowych części zamiennych w pudełkach i wiszących wszędzie nowych pasków klinowych :)Rosjanom tylko pozazdrościć kolejnych generacji Urali i innych - tylko z zewnątrz przypominających pierwowzory.Na początku lat 90' wyparty z lasu właśnie przez Steyera (większa ładowność - do 40 m3 i więcej w zależności od poziomu kierowcy i terenu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jsd1968 Napisano 16 Grudzień 2011 Share Napisano 16 Grudzień 2011 ...za chwile bedzie problem na zakupy samochodów o dużej dzielności dla straży pożarnej póki co wykorzystywane są podwozia starów 266 z demobilu ..." fuks_ag życie nie lubi próżni strażacy ostatnio kupili Keraxy od Renaulta tym razem 4x4, ale są już w służbie trzyosiowe nie wiem czy 6x6 czy tylko 6x4 a w Gdańsku mają nawet wersję 8x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fuks_ag Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 Zdaję sobie sprawę, mnie chodzi o koszty zakupu takiego auta te stray były najtańsze w utrzymaniu(dostepność do części i serwisu brak omuterów i proste w obsłudze zawieszenie oraz napędy,a ze się kabina nie podnosiła ...), a poza tym za DYZMĄ, że w Polsce powinno byc polskie :)Pięsnie wyglądają Scanie Many i inny sprzęt nabywany dla bezpieczeństawa Polaków ale kasa tam wędruje a tak przynajmniej ludzie w Starachowicach ludzie by zajęcie mieli dodatkowe:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 To by trzeba nowy zakład wybudować bo ten jest zawalony autobusami. :)Niestety produkcja samochodów ciężarowych do Starachowic raczej już nie wróci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acer Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 Nysa nie wzróci, Żuk nie wróci, Ursus nie wróci....Jelcz jeszcze na powierzchni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jsd1968 Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 acer chłopie nie rozklejaj się, nie płacz, a co mają powiedzieć Szwedzi jak im w upadłość Saaba ogłosili. Albo tacy Brytyjczycy, którym nawet hindusi Jaguara wykupili. Nie jest jeszcze tak źle! Produkcję Ursusa już wzowiono no fakt, że w Lublinie ale to może i dobrze. Przynajmniej Wrzodak wyborów więcej w Warszawie nie wygra:) Żuka nie ma bo został zastąpiony Lublinem a obecnie Pasagon. Nysa nie miała szczęścia to fakt. Acer ale jakbyś miał sobie kupić samochód dostawczy czy pierwsza Twoja myśl skierowałaby się do Lublina i na Pasagoana? Ale tak szczerze! Polska dla Polaków a i tak niemieckie samochody są najlepsze:)co? Weź po uwagę, że jedni padają inni na ich miejscu wyrastają. Na produkcję własnej ciężarówki nie mamy już szans, Jelcz raczej nie będzie masowym producentem. Zwróć uwagę ile w Europie marek zgineło- Saviem,Berliet,Unic,Deutz, Magirus,Busing,Pagaso,Foden,ERF,Sedon Atkinson,Steyr, Saurer i Sisu no i wschodnie Liaz, Raba, Csepel jeżeli czegoś nie przeoczyłem. My i tak mamy szczęście bo za ciężarówki mamy autobusy. Polska jest jednym z największych producentów autobusów i tu należy podkreślić fakt, że mamy też własne marki - Solaris i Solbus chociażby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erwin1 Napisano 21 Grudzień 2011 Share Napisano 21 Grudzień 2011 fuks_ag a nasz STAR 266 który wrócił właśnie z remontu modernizacyjnego wykonanego przez firmę AUTOBOX rzucił palenie i nikt nie wie o co chodzi? :)Remont kosztował:bagatela ponad 300 tysięcy złociszy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fuks_ag Napisano 21 Grudzień 2011 Share Napisano 21 Grudzień 2011 Widzisz jak pieknie gminy i osp generują koszty (a ilu radosnych urzędników i społeczników przyjęło za to 5%) a teraz sobie wyobraź jakby w kazdej osp był nowy man za milion i zaczął się psuć ile by kosztowały remonty:)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fuks_ag Napisano 21 Grudzień 2011 Share Napisano 21 Grudzień 2011 a skoro nie pali widać w trakcie modernizacji nie nauczyli go pracować na wodzie -bo paliwo poszło na akcję rolnik-przelew :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erwin1 Napisano 21 Grudzień 2011 Share Napisano 21 Grudzień 2011 To nie OSP ,ja piszę o STARze 266 który odebrała nasza Jednostka Wojskowa :)),silnik wymieniony chyba MAN ;),i nikt się nie zna co mu jest ,a poza tym jest na gwarancji i czekają na serwis.Mogą poczekać do Nowego Roku bo AUTOBOX to malutka firma i ma może ze dwa zespoły serwisowe!Ale wygrała przetarg na modernizację 266 ??, wygrała i to się liczy:))! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fuks_ag Napisano 21 Grudzień 2011 Share Napisano 21 Grudzień 2011 taaaaa a ja już o kombinacjach alpejskich...No to fajnie w armii sie teraz dzieje serwis do jednostki z naprawą ma wjechać , ciekawe co by było gdyby doszło do konfliktu z pewną częścią europy to pewnie sprzęt naszej armii odmówiłby posłuszeństwa i na znak protestu kompy pokładowe wywalily by error:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek1962 Napisano 25 Grudzień 2011 Share Napisano 25 Grudzień 2011 Panowie kiedy ja wychodzę na ulicę a to jest Glasgow Szkocja czyli UK.To ja ciężarówek brytyjskich nie widzę ja widzę dwa szwedzkie i jeden niemiecki czyli MAN.No czasami IVECO kiedy wsiadam do autobusu jest brytyjski firma Wright kiedy w autobusie patrzę na tabliczkę znamionową pisze VOLVO.Kiedy zrobiłem zdjęcie haubicy to jej ciągnik nosił znak Stayer.Panowie STAR 266 żadnym cudem techniki nie był i to nie poprzez pełną zabudowę kabiny bo i w STARze 66 była odkryta tylko brezentu nie wolno było ściągac pilnowała tego WSW.Był głośny i przy dużej /ha,ha/prędkości wibrował to tak jakbyście jechali po kocich łbach.Mnie go nie szkoda bo to po prostu inna epoka epoka wiecznego niedostatku wszystkiego.Ja bym chciał być dowódcą samochodu produktu firmy MAN.Bo jak jeden kolega napisał 20-letni Passat był lepszy od nowego Poloneza.Tak było,,mówi rdza do rdzy:Poloneza czas zacząć,, gdzie? w fabryce na Żeraniu.I to niestety nie był kawał.Tyle odemnie ja kierowcą nie byłem ja zazwyczj byłem dowódcą samochodu/ha,ha/Koledzy wojskowi wiedzą co to znaczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sonicsquad Napisano 25 Grudzień 2011 Share Napisano 25 Grudzień 2011 Myśmy takim cackiem pomykali w Świętoszowie :)Na tyle ZUR 23 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sonicsquad Napisano 25 Grudzień 2011 Share Napisano 25 Grudzień 2011 Ale łezka się kręci za starem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek1962 Napisano 29 Grudzień 2011 Share Napisano 29 Grudzień 2011 wy to ciągli?,my to mieli na pace.To była cała obrona pl.No może oprócz,, najświętszej panienki,,ale to nie żart tylko nasza rzeczywistość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.