Skocz do zawartości

Fotki Motocykli


sapertorun

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 834
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Hej,marop :-)
Dla mnie każdy kto ma trochę rozeznania w motocyklach jest już znawcą.
Pogrzebałem trochę w necie i teraz zastanawiam się czy to jednak nie jest BSA WM 20 (?). W odróznieniu od Royal Enfielda osłona przeniesienia napędu w BSA ma z przodu wyraźne wytłoczenie, na zdjęciach Enfielda, do których dotarłem ta osłona jest płaska. Z kolei tylne siodełko na BSIe o ile było mocowane, to miało kształt praktycznie pudełka. Dotarłem do grubo ponad 100 zdjęć i tylko na jednym, czy dwóch jest siodełko jak na fotografi z forum.

Pozdrawiam, Rajkub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może ,ale narazie nie mam czasu tego sprawdzić.
Jeśli chodzi o tylne siodło, to mogły występować rózne wersje bo był to osprzęt dodatkowy wytwarzany przez różne firmy jak i zmieniany i dopasowywany przez użytkowników od innych motocykli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Wtrącę trochę na temat Gnome Rhone AX2. A więc w Polsce jest kilka może kilkanaście sztuk tego modelu. Sam odnawiam i kompletuje takowy. Co do zdjęcia tego gnoma z na wystawie to nie ma on duzo związanegoz oryginałem. Z opowiadań kolegów, którzy siedzą w Gnomach lata, to totalna rosyjska rzeźba, łącznie z sillnikiem. Ogólnie AX2 to bardzo skomplikowany i trudny w restauracji motocykl np. Przednie koło i mechanizm hamuca to dobre kilkadziesiąt części. Nawet Francuzi, gdzie motocykle te były produkowane nie są pewni co do oryginalności pewnych elementów. Motocykle te występowały z kilkunasoma modelami koszy. O ile wersje typowo francuskie z 1939 roku można jakoś rozszyfrować, to z wersjami budowanymi przez Niemców jest niesamowicie trudno. Niemniej jednak jest to misternie wykonany i fascynujący motocykl. Rozwiązania techniczne w nim zastosowane nie da się spotkać w porównywalnych konstrukcjach niemieckich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile wersje typowo francuskie z 1939 roku można jakoś rozszyfrować, to z wersjami budowanymi przez Niemców jest niesamowicie trudno. Niemniej jednak jest to misternie wykonany i fascynujący motocykl. Rozwiązania techniczne w nim zastosowane nie da się spotkać w porównywalnych konstrukcjach niemieckich." (cyt.)

Wypada tą niemiecką technikę trochę podratować" :-)), myślę że kolejne zdjęcia w tym pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trochę sprostowania w kwestii Gnoma. Mówiąc o Gnomach produkowanych przez Niemców wielką trudność sprawia kwestia oryginalności motocykla. Niemcy stosowali bowiem we francuskim produkcie masę części produkcji niemieckiej np. Skrzynki narzędziowe, siodła, klamki itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie