jagoda Napisano 25 Kwiecień 2005 Napisano 25 Kwiecień 2005 Zagadka co to za pojazdy? Dla ułatwienia jest to zdjęcie zrobione w marcu 1939 w pewnej miejscowośći pod ŁodziąPozdr. MJ
marop Napisano 26 Kwiecień 2005 Napisano 26 Kwiecień 2005 RajkubNie uważam się za znawcę, a moja odpowiedź przybrała taką formę bo niejasno sprecyzowałeS pytanie.Wrazie potrzeby i jesli będę mógł służę pomoca.Pozdr..
marop Napisano 26 Kwiecień 2005 Napisano 26 Kwiecień 2005 Pierwszy to Zundapp prawdopodobnie model DB,dwa pozostałe to chyba tzw. setki"popularne motocykle omałej pojemności.Produkowała je masa wytwórni, a z tego zdjęcia ciężko powiedzieć.W środku chyba Sachs.
Rajkub Napisano 27 Kwiecień 2005 Napisano 27 Kwiecień 2005 Hej,marop :-)Dla mnie każdy kto ma trochę rozeznania w motocyklach jest już znawcą.Pogrzebałem trochę w necie i teraz zastanawiam się czy to jednak nie jest BSA WM 20 (?). W odróznieniu od Royal Enfielda osłona przeniesienia napędu w BSA ma z przodu wyraźne wytłoczenie, na zdjęciach Enfielda, do których dotarłem ta osłona jest płaska. Z kolei tylne siodełko na BSIe o ile było mocowane, to miało kształt praktycznie pudełka. Dotarłem do grubo ponad 100 zdjęć i tylko na jednym, czy dwóch jest siodełko jak na fotografi z forum.Pozdrawiam, Rajkub
marop Napisano 28 Kwiecień 2005 Napisano 28 Kwiecień 2005 Być może ,ale narazie nie mam czasu tego sprawdzić.Jeśli chodzi o tylne siodło, to mogły występować rózne wersje bo był to osprzęt dodatkowy wytwarzany przez różne firmy jak i zmieniany i dopasowywany przez użytkowników od innych motocykli.
jbr Napisano 2 Grudzień 2005 Napisano 2 Grudzień 2005 Wtrącę trochę na temat Gnome Rhone AX2. A więc w Polsce jest kilka może kilkanaście sztuk tego modelu. Sam odnawiam i kompletuje takowy. Co do zdjęcia tego gnoma z na wystawie to nie ma on duzo związanegoz oryginałem. Z opowiadań kolegów, którzy siedzą w Gnomach lata, to totalna rosyjska rzeźba, łącznie z sillnikiem. Ogólnie AX2 to bardzo skomplikowany i trudny w restauracji motocykl np. Przednie koło i mechanizm hamuca to dobre kilkadziesiąt części. Nawet Francuzi, gdzie motocykle te były produkowane nie są pewni co do oryginalności pewnych elementów. Motocykle te występowały z kilkunasoma modelami koszy. O ile wersje typowo francuskie z 1939 roku można jakoś rozszyfrować, to z wersjami budowanymi przez Niemców jest niesamowicie trudno. Niemniej jednak jest to misternie wykonany i fascynujący motocykl. Rozwiązania techniczne w nim zastosowane nie da się spotkać w porównywalnych konstrukcjach niemieckich.
von Teuto Napisano 3 Grudzień 2005 Napisano 3 Grudzień 2005 O ile wersje typowo francuskie z 1939 roku można jakoś rozszyfrować, to z wersjami budowanymi przez Niemców jest niesamowicie trudno. Niemniej jednak jest to misternie wykonany i fascynujący motocykl. Rozwiązania techniczne w nim zastosowane nie da się spotkać w porównywalnych konstrukcjach niemieckich." (cyt.)Wypada tą niemiecką technikę trochę podratować" :-)), myślę że kolejne zdjęcia w tym pomogą.
von Teuto Napisano 3 Grudzień 2005 Napisano 3 Grudzień 2005 Technika pozdrawiam motocyklowych fanów!v,T.
adi72 Napisano 3 Grudzień 2005 Napisano 3 Grudzień 2005 I fotka nr.2,na ktorym brat Babci dosiadastalowego rumaka".Pozdr.
jbr Napisano 3 Grudzień 2005 Napisano 3 Grudzień 2005 Jeszcze trochę sprostowania w kwestii Gnoma. Mówiąc o Gnomach produkowanych przez Niemców wielką trudność sprawia kwestia oryginalności motocykla. Niemcy stosowali bowiem we francuskim produkcie masę części produkcji niemieckiej np. Skrzynki narzędziowe, siodła, klamki itd.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.